Toon posts:

[CM] Complete stilte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server, PIII 667 met passieve koeling (Alpha P3125) en een AOpen HQ45 case met Antec 300 Watt voeding (Temperatuurgestuurde ventilator)

Nu hoor ik alleen nog maar mijn Maxtor 5400 rpm 30gb schijf draaien ;( Hoe krijg ik deze stiller? (hij staat in silent mode, niet dat dat boeit, het geluid komt van het ronddraaien)

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
ehm.. tussen de harde schijf en de kast rubber doen.. maar hoe je dat weer doet :P

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

-ophangen in rubbers
-inpakken met schuimspul oid
-hopen dat ie niet te heet wordt (hang er een heatsink onder :? )

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Het zal waarschijnlijk wel iets helpen om kleine stukjes rubber naast de harde schijf te zetten zodat deze minder contact maakt met het frame. Als je de search gebruikt zal je daar wel wat meer over vinden. Kan me herinneren dat iemand hier een stuk fietsband ofzo er tussen had gedaan. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat des te meer rubber je er tussen doet hoe minder goed de hd wordt gekoeld.

Hmmmz, was net te laat, typ ik nou zo langzaam :?

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Op dinsdag 30 oktober 2001 21:22 schreef My_Name het volgende:
Hmmmz, was net te laat, typ ik nou zo langzaam :?
Neu, de rest heeft standaard antwoorden klaar staan in een tekstbestand.
Een keer Ctrl+c en Ctrl+v is voldoende, lekker snel. :P

En Herman zegt altijd: "post-stieken"

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

je moet gewoon je schijf in je server doen , en dan via het netwerk booten. sim-pel

Verwijderd

hahaha, antwoord van te voren al weten. Zo begaafd ben ik nog niet.

HD zit al in zijn server, die moet juist stiller worden.

Een condoom om je hd doen is dat niet effectief?? Is van rubber (dempt het geluid) en beschermd tegen viruseen *D

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 30 oktober 2001 21:29 schreef Limited het volgende:
je moet gewoon je schijf in je server doen , en dan via het netwerk booten. sim-pel
En nu ff een quote uit de beginpost:
Ik heb een server, PIII 667 met passieve koeling
Conclusie: |:( LEES |:(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

neem een silent drive, 59 piek bij informatique, is alleen geschikt voor 5400 rpm schijven.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens een stuk closed cell foam pakken heb er nog wel wat van

Verwijderd

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een mooie oplossing, voorlopig heb ik mijn schijf op de bodem van mijn kast gelegd op een plaatje piepschuim.
Nu hoor ik hem totaal niet meer, op een beetje gepruttel van schijfactiviteit na.
Aan de andere kant , nou ik hem niet meer hoor vergeet ik ook een beetje verder te zoeken naar een mooiere oplossing.
Belangrijk is: Het werkt. Het meeste geluid wordt toch door de bevestiging doorgegeven aan de kast, vooral die fluittoon (7200 rpm) was zeer iritant.

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 00:27
Doe hier eens wat inspiratie op:

http://www.overclocking.be/vbb//showthread.php?threadid=1146

Het is een thread van mij, op een ander forum... :)

Verwijderd

Zoals ik al in meerdere topics heb gezegd, doe zoals mij, behang je kast aan de binnenkant met geluidsisolerend materiaal. Lees hier de topic erover.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb gewoon suk fietsband tussen de HD en case gedaan.
Werkt heel goed hoor :)

Maar wel er voor zorgen dat er ruimte zit tussen HD en evt. drives erboven, zodat je HD warmte aan de lucht kwijt kan :)

Suc6 ermee

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 21:35 schreef IvoB het volgende:
neem een silent drive, 59 piek bij informatique, is alleen geschikt voor 5400 rpm schijven.
onzin man, die nieuwe 7200 kunnen er ook makkelijk in, twas zo dat die dingen vroeger allemaal heel erg warm werden, maar dat valt tegen woordig echt reuze mee!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:35
het geluid van het draaien kun je niet dempen met rubber. rubber is alleen tegen seektrillingen. overigens wordt je schijf trager van het toevoegen van rubber. (hij seekt sneller naast de track, waarna hij nog een keer moet herpositioneren)

isoleren of een andere schijf kopen zijn de enige opties.

wel vaag overigens dat je schijf idle noise maakt... dat heb ik lang niet meer gehoord van 5400rpm schijven.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Zorg ervoor dat je een kabel van 20 meter hebt van je beeldscherm naar de computer en zet je kast buiten neer op het balkon!

Verwijderd

Zorg er natuurlijk wel voor dat die droog staat!

Succes

• AcouSE
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb twee weekjes geleden m'n harde schijf even in het rubber gehangen. Niks geen gekloot met fietsbanden (of condooms), gewoon 4 zogeheten doorvoer-thules. Dat zijn stukkies rubber om een kabel door een kastwand te voeren. Ik heb gewwon kleintjes genomen, en die in het HDD-rack gefrommeld. Dan de schroef er doorheen en de HD monteren. Het grote voordeel zit em in het feit dat geen enkel metalen deel van de HD (en ook de schroef) de kast raakt.

Tijd: kast open, 4 schroeven los, thules plaatsen, vier schroeven vast, kast dicht. Zeg 10-12 minuten
Resultaat: Overweldigend. Ik hoor echt bijna niets meer (is een 5400 schijf dus draaien hoor ik sowieso al nauwelijks)
Kosten: gratis (lang leve het testlab hiero) maar voor de mensen die naar de shop moeten: max 1 piek :)

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
is er ook iemand met een Aopen hx45 die dit gedaan heeft met rubber? want volgens mij zal dat nooit lukken bij mij.

er is echt totaal geen ruimte tussen HD en kast.
hoe hebben jullie dit opgelost?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 01:08 schreef P5ycho het volgende:

wel vaag overigens dat je schijf idle noise maakt... dat heb ik lang niet meer gehoord van 5400rpm schijven.
pieeeeeeep gewoon normaal geluid, ik wil het alleen niet meer

Verwijderd

Topicstarter
het rubber werkte trouwens niet :'(
moet wat anders zien te vinden

• AcouSE
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Is het puur je schijf die zoveel lawaai maakt? Ik bedoel, in de meeste gevallen (zo ook de mijne, zie boven) is het de kast die meetrilt. kun je je HDD niet ff loshalen en ff op een opgevouwen t-shirt leggen? Als ie dan nog lawaai maakt moet je'm inpakken.
Pagina: 1