nadeel van een gemodde gf3 :S

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
juist, heb dringend 1 pci slot nodig maar die pikt me gemodde gf3 dus in.

Afbeeldingslocatie: http://www.chapeaux.demon.nl/geforcemegasink.jpg

edit: plaatje veranderd.

dat koelblok pakt zonder fan exact 1 pci slot in, nadeel is dat de zooi behoorlijk warm loopt, kan uurtje 3dmarken op 235/520 maar de sink is dan op het gevoel errug heet.
met fan haal ik in games 248/533.
draai me gf3 graag overclocked en weet zo niet of het wel verantwoord is op de zaak zonder fan te laten draaien.
(airflow is er nauwelijks :( )

hij is wel stabiel, maar de temp is naar mijn idee wel aan de hoge kant.

Kortom. wat te doen? andere sink, zijn die er dan wel met fan en dan even groot als deze sink alleen, die dan net zo goed presteren? of veel $$$ uitgeven voor externe shit?

Ze moet dus wel OC'ed blijven. :)

graag suggesties

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Waterkoeling?
http://www.tweakers.net/nieuws/18116
Of zorgen voor wat meer airflow in je kast?

Verwijderd

Maak de heatsink kleiner zodat ie dat ene pci slot niet meer inneemt.
Pak een grotere fan en plaats deze boven je kaarten zodat deze van boven af over je koelblok naar beneden blaast. (naar beneden is dus langs je kaart richting je mobo).
Die grotere fan kan je vast op een knutselmanier vastmaken :)

• Dr.Q
Sink houdt ik liever, heb geen vervanger en deze zit in de gf3 vast met bout en moer dus als ik daar aan ga zitten draaien zweet ik peentjes. Erop krijgen kostte me al bijna een hartverzakking (moest toen op me kaart van 3 week oud al gaan solderen :( ). dus dat is een last resort. ik heb ook een raam in me case dus zo'n lompe fan erboven is ook niet "het" .

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je die fan niet op de zijkant monteren? Hij blaast nu namelijk tegen je andere kaarten aan, je kunt hem ook naar de buitenkant van je kast laten blazen, daar heeft ie nog wel een beetje ruimte.

• Dr.Q
dat gaat niet lukken, het is een 50mm fan en de sink is 35mm hoog, een 40mm fannetje gaan denk ik NET passen maar die heb ik dus niet en heeft denk ik ook een te verwaarlozen airflow. shit volgens mij wordt dus een externe tv-kaart :(

weet iemand zo nog goede sinks? die met fan niet groter zijn dan 35mm en niet veel $$ hebben (jaja arme student :S)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:50
Waarom de core zo hoog clocken? Geheugen levert bijna alleen maar snelheidswinst op, core hoog clocken niet. Mijn Elsa GF3 haalt overigens 240/540 met standaard fan/heatsink.

• salvador4
  • Laatst online: 16-08 15:17
ten eerste ben je dat pci slot zowieso met bijna elke fan kwijt. ik zou gewoon zo'n nieuwe cristal orb kopen of een blue orb, heb ik al een jaar goede ervaringen mee (behalve dat ie in't begin een ratel geluid maakte na 4 weken) en weet bijna zeker dat deze minstens zo goed functioneren, ze zijn er nl voor gemaakt.

en dat ziet er ook stukken beter uit dan zo'n stuk vuil oud ijzer met wat schroeven er door heen gejast, kan dit echt niet mooi vinden, laat dan die echt sink erop zitten maar goed das mijn mening.

Verwijderd

Een systeemfan aan de ZIJKANT neerzetten. Met een slot-beugel kun je het aan je kast vastschroeven.

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:52

snoei

kabels... :D

peltier-element erop zetten.

Verwijderd

Jij had eigenlijk een Zalman ZM17CU moeten nemen... Daarmee kun je ook passief koelen en als het moet kun je het bovenste PCI slot ook nog gebruiken. Overclokken zit er dan alleen niet meer in. Maar passief koelen, weinig ruimte & overklokken is ook wel erg veel gevraagd.

Verwijderd

Ik zou als ik jou was gewoon op een zelf gemaakt standaardje een fan plaatsen en deze naar je geforce laten blazen! Zorgt bij mij voor een erg goede Airflow langs mijn kaart!

• Dr.Q
Op dinsdag 30 oktober 2001 22:59 schreef salvador4 het volgende:
ten eerste ben je dat pci slot zowieso met bijna elke fan kwijt. ik zou gewoon zo'n nieuwe cristal orb kopen of een blue orb, heb ik al een jaar goede ervaringen mee (behalve dat ie in't begin een ratel geluid maakte na 4 weken) en weet bijna zeker dat deze minstens zo goed functioneren, ze zijn er nl voor gemaakt.

en dat ziet er ook stukken beter uit dan zo'n stuk vuil oud ijzer met wat schroeven er door heen gejast, kan dit echt niet mooi vinden, laat dan die echt sink erop zitten maar goed das mijn mening.
dit plaatje is oud, er zit nu een mooie 50mm op, met kleine schroeven, de sink is ook weer helemaal zwart, onderkant is gepolijst (spiegeltje :) ). ik gok het op passieve cooling met deze sink, komt wel goed denk ik.

deze heatsink komt oorspronkelijk van een p-II 300 klamath, uite en passief gekoelde compaq. het is een Adda sink en volgens de site speciaal gemaakt voor koeling bij weinig tot geen airflow. heb het middenste stuk er afgezaagd en op me gf3 gebout.

nogmaals, het ziet er nu een stuk beter uit.
denk het fannetje hieronder even weg.
Afbeeldingslocatie: http://www.chapeaux.demon.nl/geforcemegasink.jpg

Verwijderd

Waarom heb je hem niet origineel gelaten? vind die overclock resultaten nou niet echt denderend voor zo een groot koelblok... ziet er ook niet echt cewl uit

Verwijderd

ja heeft echt weinig nut zo'n mega fan erop de standaard fan werkt ook prima

• Dr.Q
originele cooling: 225/530 max
deze cooling: 248/530 max, toch een flinke winst.

brakke foto's kweet, maar als je em in 't echt ziet is ie echt veel bruter. (heb een raam dus ik heb wel op het uiterlijk gelet) of was je mening gebaseerd op het bovenste plaatje ?

• Dr.Q
zonder fan is het trouwens 237mhz core max verantwoorde voor mijn gevoel, 240 trekt ie ook nog wel denk ik.

core zit gewoon aan zijn top, en met extreme cooling haal je ook niet altijd brute oc's, net zoals die ene dude, 80W pelt en h2o cooling, haalde 253 core maximaal.

het blijft altijd een gok.

Verwijderd

nou wat een flinke winst ;) dat ten koste vanm je ruimte, die 2 % winst

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 10:27 schreef Dr.Q het volgende:
originele cooling: 225/530 max
deze cooling: 248/530 max, toch een flinke winst.

brakke foto's kweet, maar als je em in 't echt ziet is ie echt veel bruter. (heb een raam dus ik heb wel op het uiterlijk gelet) of was je mening gebaseerd op het bovenste plaatje ?
ja maar weinig winst kwa fps

• Dr.Q
bij de gf3 is de standaard snelheid 200/460, op 530 mem zou ik 270 mhz core moeten draaien wil ik de mem bandwith volledig gebruiken (lightspeed mem. architectuur).

anywayz, ik ben er uit :) gewoon zo'n standaard blue orb erop, dan maar minder OC, polijst em wel ff enzow.

hopen dat ik me kaart niet mol met het verwijderen van deze sink (staat heel veel kracht op >:) )

jullie horen het wel, nog bedankt voor de reacties.

• Rogier20
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11-2023
Even tussendoor....

Op welke temperatuur draait bij jullie de Geforce??

Ik heb een ASUS V8200 en deze wordt momenteel, niet overgeklokt een slordige 50 graden....terwijl er toch een 80 mm fan op me kaarten staat te blazen (na 3D marken natuurlijk)
Als ik smartdoctor (een proggie voor temp meten en controleren van de speed) aanzet en de optie temp regelen aanzet regelt ie em snel terug naar 180 Mhz.... om de temp maar lager te krijgen :(

Wat is een beetje normale temp om op te draaien?? (niet
ge-oc'd)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 31 oktober 2001 10:18 schreef Dr.Q het volgende:
heb het middenste stuk er afgezaagd en op me gf3 gebout.
Dus jij poept op je GF3?

Weet niet of dat goed koelt, maar stinken dat het doet :+

Verwijderd

Ik bout er ook altijd op. Daar schijnt ie sneller van te worden heh :?!

• Dr.Q
denk aan bout en moer |:( :P

zit gewoon met m3 boutjes vastgezet, that's all

• Evilernie933
  • Laatst online: 27-05 21:19
Neemt hij niet 2 pci sloten in...zo lijkt het op de foto :P

tampert, kriminalpolizei

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

hoezo freak/idioot >:)

specs

Verwijderd

euerhm.. standaard koeling op gladiac920: 245/555 !!!

en toch is mn nieuwe radeon sneller >:)

• Dr.Q
beestje klokt helaas niet zo als ik gehoopt had, maar alsnog 20 mhz ofzo hoger dan standaard cooling :)

zit nu te wachten op me blue orb, heb dringend een pci slot nodig :( :P

• Dr.Q
krijg nou wat, die blue orb is geverfd aan de onderkant :(

dat word polijsten, zucht... :S

Verwijderd

Zeg Dr.Q. mijn standaard GF3, de goedkoopste die er is, met mijn standaard airflow, haal ik euuuhhh 248MHz core.... k snap er geen zak van, weet jij trouwens nog een artikel waar de resultaten staan van verschillende OC snelheden. Want een hogere core of mem is niet per definitie sneller, i.v.m. het asynchroon lopen van bepaalde bussen :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik geloof dat er wel bedrijven zijn die AGP risers verkopen dan kun je zo je syteempje bouwen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
      |
      |
      |
    ==| AGP
    ==| PCI
    ==|
    ==|
    ==|
    ==|

|
   |    |
   |    |
   |====| AGP
    ==| PCI
    ==|
    ==|
    ==|
    ==|

dit betekent dus dat je kaart 90graden gedraaid wordt. Dan kun je hem en beter koelen en de pcisloten eronder gebruiken.
je moet alleen wel de achterkant van de kast veranderen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcworld.no/dataguiden/images/hovedkort/nlx_hoveedkort.jpg
zoiets dus, alleen dan AGP

Verwijderd

Een nog groter nadeel is dat als je videokaart om de een of andere vage reden defect raakt dat je dan kan fluiten naar de garantie.

Deze vervalt al als je andere koelpasta gebruikt.

• Dr.Q
euh, ik heb nog witte koelpasta :) die zat er standaard onder.

anywayz, mister16V. gefeli, zie je maar dat ze tegenwoordig veel harder lopen :)

vuistregel voor gf3 is mem en gpu evenveel omhoog.
dus 248/510 zou voor jou goed moeten zijn.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

maak die fan aan de kast vast, boven je GF kaart, dat moet even goed werken

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1