Lijst met servers v.d. werkgroep niet beschikbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micros
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-10-2024

Micros

M'n nummerbord in de USA

Topicstarter
Als ik op "computers dichtbij" klik in de netwerkomgeving van mijn Wink2kPro, krijg ik na 45 seconden een alert-venster met "(netwerknaam) IS NIET TOEGANKELIJK. DE LIJST MET SERVERS VOOR DEZE WERKGROEP IS MOMENTEEL NIET BESCHIKBAAR."
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt? Ik kom er maar niet achter waar het probleem zit. Internet en vnc werken ook prima. Ik kan zelfs op de drives van een Windows98 PC die ik gemapt heb!
Mijn computer hangt met een aantal anderen aan een 100 mbit switch, waar ook een kabelmodem aanzit. Mijn (vaste) IP krijg ik d.m.v. DHCP. Ik zit dus niet achter een server.
De andere computers kunnen wel normaal browsen in de netwerkomgeving maar zien mij niet altijd.

(Mijn computer is overigens een laptop die ik vaak op standby zet, maar dat is vrijwel zeker niet de oorzaak.)

"Zie mij een toffe computer hebben!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:16

tweakerbee

dus..?

Weet iemand hoe je dit kunt verhelpen. Het is bij mij ontstaan toen ik een win98 bak erbij hing in het netwerk.
Ook heb ik een nieuwe kabel getrokken naar die client.

Browsen wanneer je \\Computernaam intikt gaat wel, maar als je een overzicht van de computers wilt zien kan het niet.

mijn computers:
-------------------------------
Debian Server (SAMBA)
Workstation win2k (IK)
Workstation win98 NL (broertje)
Workstation win98 EN (algemeen)
Laptop win2k (zus) / wireless
Laptop win2k (vader) / wireless
--------------------------------

Internetten (via de Debian bak) gaat ook prima. Helaas kan ik niet meer het netwerk "browsen".
Op het moment heb ik alle computers op de server en mijn eigen computer na uit staan, maar ik kan nog steeds niet het netwerk browsen.

Moet ik mijn server rebooten???

Afbeeldingslocatie: http://stealthbee.dhs.org/~stealth/Tweakers.net/network.gif

You can't have everything. Where would you put it?