Kennisnet Lek?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
Juist, weet niet of het hier hoort maar goed.

ik zat even te kutten op school hier met dat kennisnet gedoetje, had een IP log in me hotmail folder (van mail verstuurd vanaf school) dus ik denk ik ping dat even voor de gein, kon gewoon, geen probleem.
nadat adres te hebben laten checken door een kennis bij xs4all (die dus veeel meer verstand ervan heeft) bleek dit adres van de TU in Eindhoven te zijn. Niets aan de hand, maar volgens me maat, sysbeheerder bij ons kwam daar kennisnet binnen (dus vanuit daar door heel NL ofzow). Als ik dit adres vanuit kennisnet, dus op school wil pingen geeft ie een timeout, doe ik het thuis ontvang ik alle pakketjes mooi weer.

is het nu mogelijk om DOS attacks of ander nasty stuff uit te halen?

kortom is Kennisnet lek? (dus van buitenaf hackbaar)

Kennisnet: school internet 4mbit bandwith gem. 300kb/sec enzo, overheidsshit dacht ik.

moeten wij ons hier zorgen over maken?

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• bekkel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

bekkel

BoEsm Productions

alles valt te hacken... :)

.........www.raketje.com....................soon.....

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
crosspost

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:45
ICMP verkeer is niets vreemd, dus om dit meteen unsafe te noemen.......nheuuu

• Jap
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-04 10:18

Jap

No worries

Op dinsdag 30 oktober 2001 21:31 schreef bekkel het volgende:
alles valt te hacken... :)
wat gemaakt kan worden kan gehacked worden *D

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je kan pingen en nu is het lek?
Hangt kennisnet niet aan internet?
En zo niet.. weet je 100% zeker dat het IP dat je pingt BINNEN kennisnet ligt? Affijn.. tis de TU Eindhoven.. die hebben EN een normale internet connectie EN een connectie met kennisnet.

Affijn... heel het internet is te pingen en te dossen.. is heel internet nu lek? :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 16:26
Op woensdag 31 oktober 2001 10:22 schreef Creepy het volgende:
Je kan pingen en nu is het lek?
Hangt kennisnet niet aan internet?
En zo niet.. weet je 100% zeker dat het IP dat je pingt BINNEN kennisnet ligt? Affijn.. tis de TU Eindhoven.. die hebben EN een normale internet connectie EN een connectie met kennisnet.

Affijn... heel het internet is te pingen en te dossen.. is heel internet nu lek? :)
Tuurlijk is internet Lek . :)

Nouja, misschien zit ie op school achter een proxy, zonder de DNS instellingen op de clients zegmaar, dan is het lastig pingen naar IP's buiten het netwerk..

Ik kan vanaf mijn client ook www.tweakers.net niet pingen.
Maar op de server wel.
Ligt er gewoon aan hoe je op het internet zit he :)

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

ik neem aan dat ze toch wel zeker een firewall er tussen hebben liggen wat bij ons op school hebben we ook kennisnet maar pingen van school naar buiten toe kan niet en omgekeert ook niet misschien dat jouw school geen firewall heeft maar dan ligt het niet aan kennisnet.
ik raad jouw school aan om een cisco securtie 5000 aan te schafen

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-05 10:31
[topic=306012/1/40]

Dr. Q: Je bericht in meerdere fora plaatsen is extreem irritant en bovendien tegen de FAQ! Ik raad je overigens aan die nog eens helemaal goed door te lezen om verder irritatie of maatregelen te voorkomen. Deze thread gaat derhalve op slot.

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.