Toon posts:

goed backup systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ben opzoek naar een goed backupsysteem. DAT. Het moet werken en draaien op een Win2k Professional systeem.

Gebruik nu Onstream 30Gig IDE maar heb er veel problemen mee. Heb de nieuwste Echo software en een firmware update gedaan maar krijg nog steeds foutmeldingen.

foutmelding:
-------------------------------
PFSFSH dispatch: engine.exe application error
Intruction at ""0x77f83941"referenced memory at "0x 77fcfabo"the memory could not be written.
-------------8<----------------

En om wat snelheid te winnen en wat minder geluidsoverlast dacht ik aan DAT. wat is een beetje goed dat systeem?

Verwijderd

De Backup drives van HP zijn goed. DDS3 kan tot ongeveer 20Gb aan op een tape. en heeft een data transfer van ongeveer 50MB per minuut.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:57

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Als je per se een tapedrive wilt dan is een DAT een goede keus. De tapes zijn, vergeleken met anderssoortige drives, erg goedkoop en betrouwbaar.
Zoals hierboven al staat is de transfer ook prima, als je een DDS-3 neemt met de bijbehorende tapes (125m ofwel 12Gb) kun je tussen 50 en 80Mb/minuut verwachten.
Een DDS-4 kan tussen 400 en 500 Mb/minuut aan, maar is een behoorlijk stuk duurder.

Ik geen ervaring met Onstream drives, dus een rechtstreekse vergelijking kan ik niet maken.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59

Richard

Kuru Kuru Kururin

Waarom niet gewoon een RAID die je laat mirroren? Of is dat echt iets wat je absoluut niet wilt.

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
RDK_NL : RAID? leg uit =)

Verwijderd

Topicstarter
is dat spiegellen met een HDD?

wat zijn de voor en na delen?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59

Richard

Kuru Kuru Kururin

Het is inderdaad het spiegelen van 2 HDD's

dus als hij op de ene HDD "hallo" schrijft, schrijft ie op de 2e HDD ook "hallo". 1 HDD naar de gaar: "No problem, je hebt een mirror op de andere HDD."

Nadeel is volgens mij alleen maar de prijs (bijvoorbeeld 2x40GB (terwijl je maar 40GB ruimte heb)) en het is geloof ik iets langzamer.

Edit: Ik heb al mijn RAID-informatie en kennis uit dit stukje verkregen.

20*350ZO45°

Verwijderd

ik heb zelf mijn dat unit 12/24 pas vervangen voor DLT 40/80GB ik moet zeggen als je niet meer nodig hebt dan 24 gb is DDS3 een prima oplossing die van mijn ligt stof te happen gezien ik nu DTL gebruik misschien heb je intresse
mail me dan even raid 01 zoals eerder is genoemt is een mooie oplossing alleen je hebt veel i/o over je disken en het slokt ook wat processor cap. onder win2k dus dat lijkt me niet echt een oplossing.

good luck

Verwijderd

Topicstarter
pero: mail me maar een prijs: roelofkuiper@hotmail.com
Pagina: 1