Zwartgeblakerde onderkant van proc. koeling,

Pagina: 1
Acties:

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik heb na +/- 4 a 5 maand eens mijn 2e AMD processor van mijn Tyan Thunder plankje afgehaald, ivm met compatibiliteits problemen met yuri's revenge en een relatief hoge temperatuur, maar de onderkant van mijn Silverado koeler was toch behoorlijk zwart geblakerd.

Komt door het fout aanbrengen van de koelpasta, of is dit een redelijk normaal verschijnsel?
Hij draaide over het algemeen op 53 graden full load, dat valt nog wel mee dacht ik, maar ik schrok wel ff, voor het zelfde geld wastie op den duur doorgefikt...

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Dat had ik ook toen ik me spire full copper cooler van me proc ging halen een vage olie kleur aan de onderkant nix aan het handje dus :)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Dat lijkt mij nogal vaag. Waarschijnlijk heb je en de koeler en de koelpasta niet goed aangebracht. Ik zou voor de zekerheid die andere ook even controleren!

|Specs|

• Sundead
De koeler zat er wel stevig en goed op hoor, dus dat viel wel mee, denk dat er idd iets mis is gegaan met het aanbrengen van de koelpasta, ga nu ff mijn core schoonpoetsen met wasbenzine, doen we het nog een keer opnieuw :)

edit:

Ben ff weg, ff mijn proc er weer op drukken, kan ik eindelijk weer mijn volledige reken kracht aanspreken :9

• Sundead
Mooi, weer opgelost, ze draaien nu op ~40-41 graden idle, dus dat zit er weer goed op, en toch blijf ik een zwart geblakerde koeler niet geheel prettig vinden, vooral niet als ze van me zelf zijn :P

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

is t niet gewoon dat t zilver is geoxideerd (is niet t goede woord maar k gebruik t toch). Zilver heeft namelijk de neiging zwart te worden. Na een tijd.

• Sundead
Is dat niet gewoon van de smerigheid dan?
Dit zat rondom de plek waar de core heeft gezeten, en ook op de plek waar de core heeft gezeten, maar het zou opzich ook best kunnen.
you have a good point there!
Pagina: 1