Geluid van de computer door boxen van de stereo

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-12 23:37
Ik zit met het volgende probleem: Ik wil graag het geluid van de computer via de boxen van de stereo laten lopen. Maar nu komt het probleem de computer en de stereo staan ongeveer 10 meter uit elkaar.
Nu is mijn vraag wat voor soort kabel en wat voor soort aansluit stekkertjes heb ik nodig. Heeft mischien ook iemand een aansluitschema, dus welk draadje moet ik waar solderen.
Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.

Verwijderd

solderen?!?!
ik weet niet wat je allemaal wilt, maar volgens mij zijn 2 tulpstekkertjes en een draadje ertussen genoeg....

je moet 1 stekkertje in de line-out van je computer stoppen, en 1 in de line-in van je stereo...
mocht ie geen line-in hebben dan werkt de microfoon ingang soms ook nog wel...
:)

Verwijderd

ff je interieur veranderen >:) >:)

Verwijderd

Ga a.u.b. niet moeilijk lopen doen!!!
Aan de achterkant van je pc zit je audio uitgang (ging dus eerst naar je kleine boxjes die bij je pc zitten)
Hierin moet je gewoon een mini-jack indoen (je weet wel zo'n stekkertje wat ook bij je walkman koptelefoon zit)
aan de andere kant heb je dan die twee tulp plugjes en deze duw je dan in de input van je stereo (wel dus in jouw geval een met een snoer van 10 meter ;))
k hoop dat het nu wel moet lukken.

MAAR GA NIET MOEILIJK LOPEN SOLDEREN!!! 8-)

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:21

Knutselsmurf

LED's make things better

Op dinsdag 30 oktober 2001 20:44 schreef HaVi het volgende:
Ga a.u.b. niet moeilijk lopen doen!!!
Aan de achterkant van je pc zit je audio uitgang (ging dus eerst naar je kleine boxjes die bij je pc zitten)
Hierin moet je gewoon een mini-jack indoen (je weet wel zo'n stekkertje wat ook bij je walkman koptelefoon zit)
aan de andere kant heb je dan die twee tulp plugjes en deze duw je dan in de input van je stereo (wel dus in jouw geval een met een snoer van 10 meter ;))
k hoop dat het nu wel moet lukken.

MAAR GA NIET MOEILIJK LOPEN SOLDEREN!!! 8-)
Het probleem is dat die kabels niet standaard te koop zijn in uitvoeringen van 10 meter. Je zult dus tien meter kabel moeten kopen en wat stekkertjes en dit netjes aan elkaar solderen. Het enige wat je even uit moet zoeken is wat links en wat rechts is op de jack-plug.

Aanbevolen gereedschap behalve een goede soldeerbout is een multimeter. Kun je je soldeersel controleren op sluitingen enzo....

- This line is intentionally left blank -

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Koop dan twee verlengstukken jack to jack (mannetje en vrouwtje)van 5 meter(heb ik ook), koppel die aan elkaar en dan de kabel met een jack en twee tulp stekkertjes.

Klaar is klara

P.Duh! lekker puh!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12 22:55

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op dinsdag 30 oktober 2001 21:04 schreef Knutselsmurf het volgende:
Het probleem is dat die kabels niet standaard te koop zijn in uitvoeringen van 10 meter. Je zult dus tien meter kabel moeten kopen en wat stekkertjes en dit netjes aan elkaar solderen. Het enige wat je even uit moet zoeken is wat links en wat rechts is op de jack-plug.
Bj de meeste elektrozaken kun je dat ook laten doen >:) (jaja ben een lamme tweaker)

Levert trouwens wel vet geluid als je dan gaat zitten gamen, heb het hier zo'n 3 maanden ook gehad maar toen was de versterker ineens dood :'(. Niks aan te doen dus maar nieuwe boxen gekocht die ook goed geluid geven :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Fleshi
Zal morgen eens in de electrozaak gaan kijken of ze zo'n lange kabel hebben.
Maar zou iemand even het schema kunnen geven voor het geval ik toch moet gaan solderen. Waar welke draadje moet in de verschillende tulp plugjes en dat andere stekkertje, ben namelijk niet echt technisch ;(

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:18

Jag

Ik heb even wat paint art gemaakt, niet erg duidelijk maar meer kan ik niet produceren na een avond uit:

[img]http://tweakers.net\~crew\Jag\3.5mm%20jack%20-%202x%20RCA.JPG[/img]

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-12 17:04
Ik heb bij de lokale hifi boer een kabel van 5m gehaald en je kunt altijd een verlengstuk erbij halen, dus moet wel lukken. Die 5m kabel van mij (BMS) kostte iets van 18 piek.

Verwijderd

Het verlengsnoertje!! (smorgens geen reet te doen :P )

Afbeeldingslocatie: http://ikwordgek.homestead.com/files/4.jpg

• Audi_S2
  • Laatst online: 01-12 09:41

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Waarom zegt iedereen, gebruik een verlengsnoer :?
Ik heb zelf 2 kabels van mini-jack naar tulp van 10 meter!
Tevens ook zulke lange s-video kabels. Kwaliteit is goed :)

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 21:04 schreef Knutselsmurf het volgende:

Het probleem is dat die kabels niet standaard te koop zijn in uitvoeringen van 10 meter
Jawel: de Display !! :z
Zeg "ik heb mini jack uitgang en tulp ingang, en het staat 10 meter uit elkaar"

Dan krijg jij mooie kant-en-klare kabel mee.

• syserr
  • Laatst online: 12-12 21:43

syserr

kangoeroe

Op woensdag 31 oktober 2001 11:17 schreef Audi_S2 het volgende:
Waarom zegt iedereen, gebruik een verlengsnoer :?
Ik heb zelf 2 kabels van mini-jack naar tulp van 10 meter!
Tevens ook zulke lange s-video kabels. Kwaliteit is goed :)
en waar heb je die vandaan? is misschien voor topicstarter wel makkelijk...

btw: hoe doen jullie et wanneer je én het geluid van je tv, én het geluid van je pc, én het geluid van je mp3speler op je stereo wilt aansluiten terwijl die maar een aux ingang heeft?

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ach, onzin, bij iedere fatsoenlijke electroshop kun je best wel lange kabels halen, ligt gewoon aan het assortiment van de zaak. T/m 15 mtr zijn zat standaard kabels voor.

Ik heb gekocht: composite/jack->composite/2xtulp 10 mtr
ook: jack->2xtulp 10 mtr.

Gewoon verkrijgbaar.
Heeft 1 shop het niet, dan de ander wel.

Verwijderd

ik heb binnen een uur 500 meter kabel voor je met stekkertjes op elke gewenste lengte,...

• Fleshi
Op woensdag 31 oktober 2001 05:13 schreef Jag het volgende:
Ik heb even wat paint art gemaakt, niet erg duidelijk maar meer kan ik niet produceren na een avond uit:

[url="http://tweakers.net\~crew\Jag\3.5mm%20jack%20-%202x%20RCA.JPG"][afbeelding][/url]
bedankt voor het plaatsen van dit plaatje nu kom ik al een heel stuk verder. Maar nu heb ik nog 1 vraag waar moet welke kleur kabel in de mini-jack en de tulp-plug?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
De mini jack plug (meestal voor zo'n losgekochte kabel) is zwart. Dat is het kleinste plugje, die doe je in je speaker aansluiting van je geluidskaart (meestal groene kleur).

Aan de andere kant van het kabeltje zit een rode en een witte tulp plug. Deze die je in de line-in van de ampie. rood op rood, wit op wit. (kan ook anders, maar boeie)

BTW Jag, dit is echt iets voor de FAQ "hoe je Stereo/Dolby Digital/Dolby Prologic versterker aan te sluiten op je pc?"

Verwijderd

Sommige mensen.....

Dit soort shit hoor ik nou al jaaaren, is toch gewoon common knowledge, tulpstekkers en dergelijke...

• Jag

Jag

Op woensdag 31 oktober 2001 18:10 schreef yhtomit het volgende:
Sommige mensen.....

Dit soort shit hoor ik nou al jaaaren, is toch gewoon common knowledge, tulpstekkers en dergelijke... |:(
Niet iedereen is even gifted.
Op woensdag 31 oktober 2001 18:08 schreef Yokozuna het volgende:
De mini jack plug (meestal voor zo'n losgekochte kabel) is zwart. Dat is het kleinste plugje, die doe je in je speaker aansluiting van je geluidskaart (meestal groene kleur).

Aan de andere kant van het kabeltje zit een rode en een witte tulp plug. Deze die je in de line-in van de ampie. rood op rood, wit op wit. (kan ook anders, maar boeie)

BTW Jag, dit is echt iets voor de FAQ "hoe je Stereo/Dolby Digital/Dolby Prologic versterker aan te sluiten op je pc?"
Klopt, maar ik heb geloof ik ook nog een review die ik af moet maken en dingen die ik voor de LAN moet regelen. En die review heeft ff prioriteit omdat ik anders denk ik door een hitman van de inmiddels ongeduldige leveranciers koud wordt gemaakt :P.

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 11:24 schreef syserr het volgende:

btw: hoe doen jullie et wanneer je én het geluid van je tv, én het geluid van je pc, én het geluid van je mp3speler op je stereo wilt aansluiten terwijl die maar een aux ingang heeft?
mixertje ertussen; de oplossing! versterker staat ergens in de hoek (volop hard) en mn mixertje is dan ook meteen een voorversterker

• Jag

Jag

Op woensdag 31 oktober 2001 19:37 schreef da_chronic het volgende:

[..]

mixertje ertussen; de oplossing! versterker staat ergens in de hoek (volop hard) en mn mixertje is dan ook meteen een voorversterker
Je kan ook gewoon zo'n schakelkastje kopen, is een heel stuk goedkoper (kan wel minder).

• Audi_S2
  • Laatst online: 01-12 09:41

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Op woensdag 31 oktober 2001 11:24 schreef syserr het volgende:

[..]

en waar heb je die vandaan? is misschien voor topicstarter wel makkelijk...

Bij Expert :)

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Pagina: 1