Toon posts:

[WC]Moeten peltiers op je proc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Of kan je er direct je water alleen mee coolen?

Ik hoor namelijk vanalles over condens enzo. Is dit niet op te lossen door een metalen waterbak te nemen en deze te coolen met pelts? Kwam zomaar in me op. In de search kon ik er niks over vinden.

Die pelts kan je dan weer coolen met die watercooling misschien. Of gewoon een blue orb of een orange orb erop.

Dit scheelt een hoop gezeik met isoleren. Je hoeft dan alleen je pelt een beetje te isoleren. Meer niet. Je schroeft ze dan op je reservoir en klaar is kees !

Gelijk dan nog een vraag erbij :
Als je dit doet, Kan je dan je processor nog onder het 0 punt krijgen?

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 22:20

Tubby

or not to be

Op dinsdag 30 oktober 2001 20:10 schreef Viper3.5 het volgende:
Of kan je er direct je water alleen mee coolen?

Ik hoor namelijk vanalles over condens enzo. Is dit niet op te lossen door een metalen waterbak te nemen en deze te coolen met pelts? Kwam zomaar in me op. In de search kon ik er niks over vinden.

Die pelts kan je dan weer coolen met die watercooling misschien. Of gewoon een blue orb of een orange orb erop.

Dit scheelt een hoop gezeik met isoleren. Je hoeft dan alleen je pelt een beetje te isoleren. Meer niet. Je schroeft ze dan op je reservoir en klaar is kees !

Gelijk dan nog een vraag erbij :
Als je dit doet, Kan je dan je processor nog onder het 0 punt krijgen?
Direct je water ermee koelen?
Het is makkelijker om er _direct_ je proc mee te koelen, daarmee krijg je het "condens risico gebied" alleen op en om de proc. Als het het water gaat koelen tot onder condenstemp zul je ook alle leidingen en dergelijke moeten isoleren.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:24 schreef Tubby het volgende:

[..]

Direct je water ermee koelen?
Het is makkelijker om er _direct_ je proc mee te koelen, daarmee krijg je het "condens risico gebied" alleen op en om de proc. Als het het water gaat koelen tot onder condenstemp zul je ook alle leidingen en dergelijke moeten isoleren.
Aha vandaar dat ik het nooit voorbij heb zien komen. Thanx.
Ik wil zelf namelijk eens gaan kijken naar waterkoeling. Eerst gewoon met een radiator en zonder pelts. Maar was gewoon nieuwsgierig. En daar is deze site voor !

• Tubby

Tubby

or not to be

Op dinsdag 30 oktober 2001 20:26 schreef Viper3.5 het volgende:

[..]

Aha vandaar dat ik het nooit voorbij heb zien komen. Thanx.
Ik wil zelf namelijk eens gaan kijken naar waterkoeling. Eerst gewoon met een radiator en zonder pelts. Maar was gewoon nieuwsgierig. En daar is deze site voor !
Ik heb zelf nu ook waterkoeling draaien zonder peltiers, maar ik denk dat ik binnenkort maar eens ga orienteren voor 2 peltiers.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:27 schreef Tubby het volgende:

[..]

Ik heb zelf nu ook waterkoeling draaien zonder peltiers, maar ik denk dat ik binnenkort maar eens ga orienteren voor 2 peltiers.
ff zo maar tussendoor. Als je een socket a moeder bord heb, Kan je je proc dan ook met 2 pelts coolen? En zo ja hoe? Op de manier die ik verzonnen heb? Of anders?

• Tubby

Tubby

or not to be

Ik heb een socketA mobo (KT7E), met op de proc een Dangerden Maze2.2 . Dit blok is ontworpen om 2 peltiers naast elkaar te kunnen plaatsen.

• Whuzz
  • Laatst online: 11:39

Whuzz

Dodgeball!

Ennuh, je water koelen met pelts en dan je pelts weer koelen met diezelfde waterkoeling, dat gaat natuurlijk niet werken he.
Je pelts leveren namelijk meer warmte op aan de warme zijde dan dat ze aan de koude zijde afvoeren. Dit komt omdat ze zelf ook warmte dissiperen. Geen enkel aparaat geen een rendement van 100% of hoger.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Tubby

Tubby

or not to be

In zijn verhaal te lezen had hij had verder nog niet gedacht over het koelen van die dingen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:32 schreef Whuzz het volgende:
Ennuh, je water koelen met pelts en dan je pelts weer koelen met diezelfde waterkoeling, dat gaat natuurlijk niet werken he.
Je pelts leveren namelijk meer warmte op aan de warme zijde dan dat ze aan de koude zijde afvoeren. Dit komt omdat ze zelf ook warmte dissiperen. Geen enkel aparaat geen een rendement van 100% of hoger.
Nee. Maar dat was al afgeraden. In ieder geval wel bedankt voor het melden.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Dit gaat dus niet werken. En voordat je vrolijk pletiers begint in te slaan. Denk even aan de benodigde voeding....

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:54 schreef martijn12345 het volgende:
Dit gaat dus niet werken. En voordat je vrolijk pletiers begint in te slaan. Denk even aan de benodigde voeding....
Daar was ik al van op de hoogte. En heb deze al in mijn bezit !
Pagina: 1