Hoe moet ik beginnen met een netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 00:51
Ik heb me tot nu toe nog nooit echt verdiept in netwerken, maar hier wil ik nu verandering in gaan brengen.

Nu is het zo dat ik thuis een simpel netwerkje wil aanleggen van twee pc's.
Ik heb uiteraard de FAQ al doorgelezen en ben zo al iets wijzer geworden op dit gebied.

Ik heb hiero een aantal kaarten liggen van 3Com, maar ik heb geen idee of deze verouderd zijn en of ik deze nog kan gebruiken.

O.a:

3Com EtherLink III 10Mbps Signalling Rate
-Met standaard netwerk connector (soort modem connectortje) en een 15 pins male connector.

En nog drie kaarten die hierop lijken maar die hebben alleen het standaard connectortje.
Er zit trouwens op geen van de kaarten een lampje ofzo, hoort dit niet bij netwerkkaarten?

Ik zou het erg waarderen als jullie me alvast een stukje opweg zouden kunnen helpen.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Staat er toevallig Etherlink III op?

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Oeps... overheen gelezen..

OK. Die modem aansluiting waar jij het over hebt, dat zijn RJ45 pluggen.

Dus, haal/maak een cross UTP kabeltje. Stop een kaartje in beide computers. Installeer ze. Geef de computers namen, bijv. PC1 en PC2.

PC1 (met internet)
192.168.0.1 IP
255.255.255.0 Subnet mask
verder niks

PC2 (da's ook je DNS name)
192.168.0.2 IP
255.255.255.0 Subnet mask
192.168.0.1 default gateway
192.168.0.1 invullen bij DNS search order

Installeer Winroute op PC1. En je kan internetten op PC2 via PC1.

Verder info vindt je vast wel in de FAQ

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Opweghelpen is leuk, maar dan zal je toch met wat specifiekere vragen moeten aankomen, want hier is echt al heel erg veel over geschreven. Als je een thuisnetwerkje wil opzetten kun je hier terecht:Als je dan ook je internet verbinding wil delen kun je bij diezelfde [topic=152460] van GoT, daar vind je ook veel informatie over dit onderwerp. Een aantal voorbeeldjes:
  • [search=internet sharing]
  • [search=internet delen]
  • [search=winproxy]
  • [search=winroute]
  • [search=freesco]

Dit topic is gesloten.