[SuSe73] SB PCI 128 krijgtie niet echt aan de gang

Pagina: 1
Acties:

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 21:35

JointFillah

Techno Addict

Topicstarter
SuSe 7.3 is echt zwaar goed, herkent/installeert bijna alles automagisch via Yast2....das nog us wat anders dan een desktop proberen te runnen op FreeBSD (doe/deed ik ook) ;)

Ik zit alleen met wat probleempjes met een SoundBlaster PCI-128 (es1371)......
Via Y2 gaat auto-herkennen/installen blijkbaar redelijk goed, want als ik aan het eind op de TEST-button klik, klinkt er zo'n verschrikkelijk klassiek-achtige tune (ik neem aan dat dat hoort :P ).....mooi zou je zeggen....niet helemaal:

X start vaak (niet altijd) op met errors als insmod sound-service-0-3 failed....of als je smixer start errors als
mod probe: can't locate module sound-slot-1-0
mod probe: can't locate module sound-service-1-0

Met het gevolg dat dat smixer (of amixer) denkt datie met een Cirrus Logic Sound Chip te maken heeft....

De sound heeft het dus ook, op die TEST-button in Y2 na dan, nooit gedaan ;(

En dit gebeurt er als X opstart zonder de hierboven genoemde insmod-error:
Als ik de pc afsluit hoor je op een gegeven moment nog ff alle Uh-Oh's van LICQ die je eigenlijk had moeten horen toen de icq-msgs binnen kwamen. Das lichtelijk irritant als je 100x achterelkaar Uh-Oh hoort :D

Maar goed, heeft iemand nog interessante idee'n/theorie'n om dit op te lossen? Of zal ik maar gewoon /etc/module.conf gaan editen?

~* Peace, Love & XTC *~

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 21:35

JointFillah

Techno Addict

Topicstarter
*schop*

De native linux drivers krijg ik al helemaal niet aan de gang lijkt het, maar gelukkig zijn die ALSA-drivers ook gewoon te restarten en dat gaat bijna alles goed;
CD'tje afspelen gaat zelfs ;)

Maar ik blijf dat probleem met die geluidjes van LICQ hebben en ook alle andere OnEvent-sounds in Gnome doen het niet....

Via Gnome Control Center > Multi Media > Sound > Sound Events kun je die Event-sounds via de Play button laten afspelen, maar dan hoor je dus nix ;(

BTW: Alle volume-schuiven staan natuurlijk op de volle 100% ;)

~* Peace, Love & XTC *~