To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
volgens mij heeft iomega zoiets 2 jaar geleden op de markt gebracht als ik me niet vergis.
ow das interessant, vertel meer, waarom gingen ze er niet mee door enz?
Ik weet niet hoe het zit met die flash cards, maar ik heb een extrne zip (iomega 100) en die is TRAAAAAAAAAAAAG,
teminste wanneer je in 1 keer 100 mb erop wil zetten, maar dat neemt niet weg dat het ook lang duurt om individuele kleinere bestanden erop te zetten...
Mischien dat een interne zip wel wat sneller gaat.
Mijn vermoeden is dat zo'n flashcard veel sneller is met opslaan (en daarom ook mischien duurder.
Zelf blijf ik de cd liever trouw, zeker met zo'n mooie discman als wat ik heb
teminste wanneer je in 1 keer 100 mb erop wil zetten, maar dat neemt niet weg dat het ook lang duurt om individuele kleinere bestanden erop te zetten...
Mischien dat een interne zip wel wat sneller gaat.
Mijn vermoeden is dat zo'n flashcard veel sneller is met opslaan (en daarom ook mischien duurder.
Zelf blijf ik de cd liever trouw, zeker met zo'n mooie discman als wat ik heb
Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V
Click! disks bedoel je ?Op dinsdag 30 oktober 2001 19:41 schreef ForayNL het volgende:
volgens mij heeft iomega zoiets 2 jaar geleden op de markt gebracht als ik me niet vergis.
wel leuk idee, maar geen hond die ze gebruikt
edit: ze heten nu PocketZip en er kan 40Mb per stuk op, niet echt veel dus.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
ZIPdisks compact? laat je nakijken 
zipdisks zijn alles behalve compact
ja ik heb er ook over nagedacht...
maar ik hou het toch liever bij m'n Rio PMP300
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
wezel
hoe lang duurde het dan, ik bedoel je gaat toch niet elke kwartier een andere CD er op zetten. Maar het belangrijkste is dat die 4MB snel kan LEZEN.
hoe lang duurde het dan, ik bedoel je gaat toch niet elke kwartier een andere CD er op zetten. Maar het belangrijkste is dat die 4MB snel kan LEZEN.
ze zijn toch even groot als een floppy, dus dan bouw je een platte mp3 spelerOp dinsdag 30 oktober 2001 20:50 schreef Tampie2000 het volgende:
ZIPdisks compact? laat je nakijken
ik gebruik m'n Zip alleen om af en toe wat data weg te schrijven.Op dinsdag 30 oktober 2001 20:52 schreef ND het volgende:
wezel
Ik had er noch wat mp3'tjes op staan van de laatste keer dat ik m'n hardeschijf had geformateerd en deze wilde ik ff terugzetten omdat ik die diskette voor iets anders nodig had.
Het heeft iets van 25 min. geduurt eer alles gekopieerd was
Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V
Zou het niet erg lastig zijn om de ZIP-drive "joggable" te maken? Het lijkt me erg lastig om de leeskop te positioneren ten opzichte van zo'n flexibel schijfje terwijl de mp3-speler schokken moet verwerken.
Een stijve CD is in dit geval beter te lezen.
Flash-geheugen is natuurlijk helemaal ideaal: geen bewegende delen die kappot kunnen gaan, geen schokbestendige regelsystemen nodig, etc. Alleen de prijs moet nog omlaag...
Een stijve CD is in dit geval beter te lezen.
Flash-geheugen is natuurlijk helemaal ideaal: geen bewegende delen die kappot kunnen gaan, geen schokbestendige regelsystemen nodig, etc. Alleen de prijs moet nog omlaag...
Alsof zipdrives niet al snel genoeg kapot gaan?
Btw, externe zipdrives zijn niet traag: de paralle poort/usb poort is traag. Een interne IDE of externe/interne SCSI haalt ca. 1 megabyte/sec continue.. geen racemonster maar meer dan paar honder kb van parallel
Btw, externe zipdrives zijn niet traag: de paralle poort/usb poort is traag. Een interne IDE of externe/interne SCSI haalt ca. 1 megabyte/sec continue.. geen racemonster maar meer dan paar honder kb van parallel
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
misschien is een dataplay speler van amaxhk / napa een nice gadget..
http://www.amaxhk.com/products/products.htm - DP600
inf datadisc:
Up to 500 MB data on a DataPlay disc
500MB DataPlay digital media gives you up to 14 hours of digital-quality multimedia content from the internet or your own DataPlay disc.
ik heb zelf toch een mp3 CD spelertje staat daar ook bij.. de napa mcd380 (8cm player) btw die foto die daar staat klopt nie helemaal.. voor correcte versie in nl te koop zie www.mp3shopper.nl
http://www.amaxhk.com/products/products.htm - DP600
inf datadisc:
Up to 500 MB data on a DataPlay disc
500MB DataPlay digital media gives you up to 14 hours of digital-quality multimedia content from the internet or your own DataPlay disc.
ik heb zelf toch een mp3 CD spelertje staat daar ook bij.. de napa mcd380 (8cm player) btw die foto die daar staat klopt nie helemaal.. voor correcte versie in nl te koop zie www.mp3shopper.nl
overigens, compact? die dingen zijn vet groot, compact flash cards zijn prima
Met die nieuwe 8cm cd spelers is het niet meer interessant om zo'n zip mp3speler te halen. er past meer data op (zo'n 300 MB) en 10 van die schijfjes voor de prijs van een zip.
Die pocket zip dingen zijn ontzettend onhandig. Op een pocketzip past ongeveer een audio cd (in mp3 dan) dus je blijft verwisselen van medium.
Alleen pocketzip is kleiner maar dan kan je net zo goed minidisk nemen.
Ik vind het leuk bed8 maar veel heb je er niet aan
Alleen pocketzip is kleiner maar dan kan je net zo goed minidisk nemen.
Ik vind het leuk bed8 maar veel heb je er niet aan
Ik heb er ook wel eens over gedacht waarom er geen minidisks gebruikt worden hiervoor. Die zijn kleiner dan ZIPs en 8cm cd's, hebben een data-opslagcapaciteit van iets van 150 of 180MB, en ze kosten hooguit 5 piek per stuk.
Misschien dat Sony het niet toestaat of dat het voor het opslaan van een 'echte' bitreeks de schijfjes niet betrouwbaar genoeg zijn (ik bedoel: voor data is een foute 0 of 1 dodelijk, voor een liedje maakt dat meestal niet zoveel uit - de geluidskwaliteit loopt alleen achteruit als het vaak gebeurt)?
Misschien dat Sony het niet toestaat of dat het voor het opslaan van een 'echte' bitreeks de schijfjes niet betrouwbaar genoeg zijn (ik bedoel: voor data is een foute 0 of 1 dodelijk, voor een liedje maakt dat meestal niet zoveel uit - de geluidskwaliteit loopt alleen achteruit als het vaak gebeurt)?
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Bij md gebruikt sony zijn eigen compressie formaat. Dat heet atrac3. Atrac3 is vergelijkbaar met mp3. Sony wilde eerst een mp3 speler maken maar dan ondersteund het niet mp3 maar Atrac3. maar dat is nooit aangeslagen. Dus een md is eigenlijk al een mp3-speler.Op zondag 04 november 2001 23:15 schreef ArthurS het volgende:
Ik heb er ook wel eens over gedacht waarom er geen minidisks gebruikt worden hiervoor. Die zijn kleiner dan ZIPs en 8cm cd's, hebben een data-opslagcapaciteit van iets van 150 of 180MB, en ze kosten hooguit 5 piek per stuk.
Pagina: 1