Toon posts:

Blauwe "vlek" op lens brander normaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een beetje achtergrond:

Ong. 6 weken geleden begon ik problemen te krijgen met mijn brander in Nero en CloneCD. Telkens als ik een cd wilde branden, kreeg ik de melding "Medium speed error" :(. Af-en-toe wilde hij nog wel een cd'tje branden maar dat stopte na vijfentwintig pogingen (5 cd's) :(.

Kheb vorige week mijn brander maar es opengeschroeft om te zien wat er mis mee was maar vond behalve die blauwe vlek op m'n lens niets (Naja, beetje stof :)).

Het ding heb ik al schoongemaakt met alcohol (iets met ket*anus, weet het ff niet meer) en de search is me ook al beu >:).

De "vlek" is nog altijd present (kreeg em niet schoon).

Overigens, het is een Ricoh MP7040A brander.

Verwijderd

Topicstarter
Weet nou echt niemand dit??

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:10

Richard

Kuru Kuru Kururin

iets met ket*anus, weet het ff niet meer
Met Ketjap Manus van Afbeeldingslocatie: http://www.conimex.nl/images/logo-wit.gif gaat het inderdaad niet goed nee :+

20*350ZO45°

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Enige waar ik zo aan kan denken...

Is je brander nogal veel gebruikt de "laatste" tijd?
Kan namelijk gewoon zijn dat hij "op" is...er zit nl. een bepaalde levensduur op die dingen...vaak rond de 10.000 branduren...
En dan krijg je geloof ik wel een slijtage op de lens zeg maar...lijkt beetje op een blinde vlek geloof ik..

Als je die vlek er al met ketjap-manis-alcohol niet afkrijgt, tja...kan ik me niet voorstellen dat er iets anders zal zijn dat hem wel verwijderd...
Overigens is het wel zo dat je niet mag schuiven met die lens/kop v/d brander, dan raakt hij uit z'n sync en krijg je nooit meer goed...zal dan niet meer kunnen lezen/schrijven of allebei..

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Verwijderd

die blauwe vlek op die lens das normaal das een speciale coating dat heeft elke cdspeler / brander
wat je wel kan doen is het vermogen van de laser iets opdraaien er zit een heel klein potmetertje achter op de laser kop waarmee je die wat kan by regelen als het dan nog niet werkt is ie waarschijnlijk op

Verwijderd

Heb je nog wel garantie nu je hem hebt opengeschroeft? :o

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat blauwige is gewoon normaal ja, lijkt alsof er een olievlek ofzo op zit, maar dat hoort gewoon.

Verwijderd

hoe oud is die fukker en heb je hem al vaak gebruikt? Lasers slijten nou eenmaal.

Verwijderd

Topicstarter
Het brandertje is nu ong. 2 jaar oud en zal zo'n 350 cd's gefikt hebben.

Denk dat ik dat potmetertje maar es ga zoeken en anders toch maar de nieuwe Plex halen >:).

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Uhh was 't nou een VLEK? of een coating? als je zegt vlek dan neem ik aan dat 't behoorlijk TROEBEL is...van dat standpunt ging ik dus uit...

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Pagina: 1