Versterker valt uit... door geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 21:00

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Topicstarter
Mijn dolby surround receiver (sony str-d565) valt de afgelopen maanden regelmatig uit (display valt uit, maar de leds blijven wel gewoon werken. Ook hoor ik duidelijk een relais omspringen). De laatste paar dagen ben ik t helemaal zat. :(

Ik heb nu t idee dat het te maken heeft met de aansluiting van mn geluidskaart (AWE32) op mn versterker. Ik heb iig, nu mn geluidskaart ff niet meer is aangesloten, geen last meer gehad van uitval van de versterker. Vind t alleen vaag dat ik eerder nooit last van dit probleem heb gehad.

Zou t kunnen dat uitval van mn versterker iets met mn geluidskaart te maken heeft? :?

Specs | Audioscrobbler

• Sappie

Sappie

Topicstarter
klein schopje kan geen kwaad denk ;)

word er echt helemaal gek van... :(

Specs | Audioscrobbler

• Sappie

Sappie

Topicstarter
niemand?????????

Specs | Audioscrobbler

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien dat het niveau van je geluidskaart wel te hoog is, zit hij wel op de line-aansluiting?

Verwijderd

he bigs was me net voor :)

stuur je hem niet te hard in ? want dan zal de beveiliging wel aangaan en je versterker uit

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 10:12 schreef Tijn_3d het volgende:
he bigs was me net voor :)

stuur je hem niet te hard in ? want dan zal de beveiliging wel aangaan en je versterker uit
Ik heb em altijd op die uitgang (gewone line-out) gehad en er eigenlijk nooit problemen mee gehad... denk dat ie gewoon vernaggelt is ofzo :(

Specs | Audioscrobbler

• Tomas Zwinkels
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

denk dat je je verstekker inderdaad te hard instuurt.. ut kan ook een kortsluiting in kabel zijn.. wat voor kabeltje is ut?? homemade?? of gewoon in plastic gegoten??

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• Sappie

Sappie

Topicstarter
tis een gekochte kabel... lijkt me niet dat t hieraan ligt... heb btw wel es 'schokken' gehad van die kabel... had eerlijk gezegd t id dat dit ook niet helemaal de bedoeling is :?

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 10:31 schreef Sappie het volgende:
tis een gekochte kabel... lijkt me niet dat t hieraan ligt... heb btw wel es 'schokken' gehad van die kabel... had eerlijk gezegd t id dat dit ook niet helemaal de bedoeling is :?
uhh nee niet echt das zowiezo niet normaal je versterker en pc zitten zeker niet op een geaarde contact doos ?

• Sappie

Sappie

Topicstarter
nee ze zijn allebei niet geaard... heb nl geen beschikking over een geaarde stekkerdoos :(

Denk dat ik ze als eerste maar es ga aarden :)

Toch blijf ik t vreemd vinden dat dit probleem spontaan is op komen zetten...

Specs | Audioscrobbler

Pagina: 1