Toon posts:

javascript form valiDATE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,
Ik heb het hele internet ;) afgezocht naar een goed stukkie script om datums te valideren. Met javascript wel te verstaan. Ben allerlei goed bedoelde dingen tegen gekomen, maar eigenlijk was t allemaal rommel. Heeft er hier iemand toevallig wel een goed scriptje?.. Idd. Je raad het al; dan zou ik dat graag van je krijgen.
Vast bedankt,
Tys
[postdate 89/37/0001]

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Een datum check scriptje maken?

Wat is een geldige datum?
1-1-00
07-11-1800
31-12-9999
:?

Hoe ziet de invoer eruit?
dd/mm/yy
dd/mm/yyyy
yyyymmdd

wat moet de uitvoer zijn?

m.a.w. Je zal eerst de randvoorwaarden duidelijk moeten maken voor je er op kan checken.

En binnen 5 min. heb je toch wel iets simpels in elkaar gezet? Zo moeilijk is het niet om een basic check te doen.

Dus ik zou zeggen probeer eerst zelf wat, er zijn genoeg mensen die je met eventuele problemen willen helpen.
Op commando een scriptje uitpoepen voel ik niet veel voor.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Annie,
Ik vraag je ook niet om er een voor me te gaan maken. Ik zoek iemand die dit al eens heeft gedaan. En ik bedoel geen basic check, want dat kan ik idd zelf wel in een paar minuten maken. T moet een degelijke controle zijn, een die dus echt alleen maar datums toelaat die ook echt bestaan. En wat het formaat betreft..de standaard, die wij in Holland gebruiken; dd/mm/yyyy.

Verwijderd

Topicstarter
He Tweakertjes..
vooral bedankt voor die link over regular expressions.. tjonge jonge.. dat is toch niet waar ik om vroeg . wel . wijsneuzen. maar , laat maar.. ik heb t al gevonden.
Gebruik 'new Date(Date.parse(input))'
om de userinput te vergelijken met wat windows van die input maakt...
dat vergelijken hoef ik hier natuurlijk niet uit te leggen..

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
*hele diepe zucht* misschien toch iets beter lezen wat je allemaal met regular expressions kan :).

Verwijderd

Topicstarter
He, ik ken ze. Maar dat is toch niet waar ik naar vroeg ?

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Nee het is niet wat je vroeg maar wel wat je bedoelt.
code:
1
var datePattern = /^[1,2,3]\d\/[1]?\d\/200\d$/;

bijvoorbeeld.
Pagina: 1