Toon posts:

layer positioning probleem in dreamweaver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in dreamweaver een soort uitklapmenuutje gemaakt
door een op knoppen bovenaan een behavioir te zetten, bij mouseover verschijnt een layer waarin de items staan, dat werkt allemaal goed maar het positioneren gaat helemaal fout
hij staat standaard op absolute dus das al kut natuurlijk
maar al zet ik hem op relative of static wordt alles verneukt en het werkt ook niet
bij relative of static gaat dreamweaver al flippen, hij laat de layer niet meer als layer zien maar alleen de inhoud en ook al is hij hidden zie je hem (in dreamweaver dan)
maar ook in de browser zelf klopt het dan nog niet...
als ik hem in de cel zet waar de knop instaat komt ie compleet hierin bij mouseover en wordt de cel dus veel te hoog
al zet ik de layer buiten de tabel dan komt ie helemaal onder of boven (waar de layer dus staat) en krijg je een scrollbalk...
weet iemand hoe dit kan en hoe ik het kan oplossen ???
bij absolute werkt ie dus wel gewoon goed maar dan verschuift ie dus verkeerd bij andere resoluties of als je het venster verkleind..

Verwijderd

Probleempje in dreamweaver kun je niet veel aan doen

Verwijderd

Topicstarter
ja maar normaal werkt het dus wel met relative, ok het is verneukt in dreamweaver maar nu werkt het dus ook niet...
hoe kan dat dan???

Verwijderd

Topicstarter
niemand :( ??

Verwijderd

Als je je code eens post of een url geeft...

Verwijderd

Dit wilde je vast niet horen, maar toen ik je menuutje zag, moest ik aan de mijne denken. Die heb ik gedownload van http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/hvmenu/index.htm

Doet precies wat je wilt...

• chuxiej
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07-2020
tip:
leer eerst html+javascript en dhtml voor je hieraan begind.

www.dannyhiemstra.nl

• chuxiej
oplossing: dit komt omdat je je html pagina <centert>
dit zorgt er dus voor dat je left position altijd verschillend is dus je menutje niet goed kan plaatsen.
Als je de center weg haalt moet het lukken

www.dannyhiemstra.nl

• chuxiej
nog een tip zet de onmouseover van de link in de <td>

www.dannyhiemstra.nl

Verwijderd

Topicstarter
nou firefoxx, dit wilde je vast niet horen maar ik vind je tips behoorlijk bagger :P
ten eerste ken ik al html, beetje javascripts, iig kan ik egt wel omgaan met javascripst en dhtml, ben nu sindskort bezig met dhtml dus..
en laatste had ik eerst maar had ik veranderd maar zal er nog es over nadenken :P

dat het door de center komt had ik ook al bedacht maar dat moet met relative toch op te lossen zijn...ik had de layer ook gecenterd maar dat hielp ook niet...
want ik heb toch het liefst alles gecenterd, moet toch kunnen ????

• chuxiej
als je js en html kent zou je eens een text only editor moeten proberen.
Ik gebruik homesite perfect!

Maar daar is door de reseluties geen oplossing voor (zover ik weet)
Sorry voor de tips btw :P

www.dannyhiemstra.nl

Verwijderd

Topicstarter
nee geeft niet hoor ;P maar ik gebruikte eerst ook text editors maar op grafisch lyceum gebruiken we dreamweaver dus dat ben ik nu gewend, is wel makkelijk met css en behavioirs/timeline enzo

en je kan in dreamweaver ook gwoon switchen tussen design/code hoor
Pagina: 1