Toon posts:

Artefacts/Glitches bij Diamond Viper 550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een dvd-speler (A-Open IDE 12x40) in mijn PC zitten.
Als ik nu een dvd-film afspeel zitten er hier heel vaak zogenaamde glitches in: pixels die het beeld verstoren.
Eerst dacht ik dat het toeval was en dat het op de dvd zat. Maar ik begin nu toch te twijfelen, ik heb het bij heel veel dvd's en ook bij bijvoorbeeld divx-en. Het gekke is dat het altijd op dezelfde plaatsen in een film gebeurt dus het is zeker niet random. Ook als ik gewoon wat typ dan flikkert mijn scherm soms heel snel (zwarte streep in het midden).
Een ander gek iets is dat als ik van een van m'n cd-rom/dvd spelers iets op mijn hd zet, mijn beeldscherm heel licht begint te trillen.

Voorheen had ik een Pentium 2 350 en toen is me dat nooit opgevallen. Nu heb ik een AMD Ahtlon 1400 (niet overgeklokt) en als videokaart gebruik ik een Diamond Viper 550 (zit geen koeler op, is niet overgeklokt). Ik heb verder een Iliyama monitor 17 inch (Vision Master 400). Het lijkt mij sterk dat het daaraan ligt of aan de temperatuur van mijn cpu (zit zo rond de 65 graden). Er staan wel boxen vrij dicht op mijn monitor, maar ik had het ook met andere monitors die op mijn systeem had aangesloten.
Zou het misschien met de temperatuur in mijn kast ofzo te maken kunnen hebben dat die te warm is?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand suggesties misschien :?