Toon posts:

[flash] resolutie

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een website gemaakt in flash. groot probleem is de resolutie. Ik had de resolutie eerst op 960 x 720, maar toen ik de website uitprobeerde bij 8000 x 600 toen zag de website er niet uit.

dus ik de website beetje normaal in 800 x 600 maken, maar dan is het probleem dat de website niet meer normaal leesbaar wordt in 1024 x 768.

wat moet ik doen om dit te veranderen en heeft iemand anders dit ook weleens gehad.

Verwijderd

Je kunt je site voor 8*600 geschikt maken, en dan ervoor zorgen dat ie op hogere resoluties gecentreerd staat dmv een tabel ofzow.

Je kunt ook instellen dat ie op procenten scaled, maar dan kun je duz heele kromme site krijgen als iemand z;n scherm gaat resizen.

En je kunt ervoor kiezen dat je een begin pagina maakt waarop staat dat minimale resolutie 1024*768 is. Zijn duz plenty mogelijkheden,

Be creative, THINK ;)

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 18:57 schreef Necromancy het volgende:
Je kunt je site voor 8*600 geschikt maken, en dan ervoor zorgen dat ie op hogere resoluties gecentreerd staat dmv een tabel ofzow.

Je kunt ook instellen dat ie op procenten scaled, maar dan kun je duz heele kromme site krijgen als iemand z;n scherm gaat resizen.

En je kunt ervoor kiezen dat je een begin pagina maakt waarop staat dat minimale resolutie 1024*768 is. Zijn duz plenty mogelijkheden,

Be creative, THINK ;)
Toch blijf ik 8*600 een rare resolutie vinden, kunt er hooguit een paar woorden onder elkaar in kwijt >:)...

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 19:06 schreef Seraph het volgende:
Toch blijf ik 8*600 een rare resolutie vinden, kunt er hooguit een paar woorden onder elkaar in kwijt >:)...
Mwaaahhhhaaaahaaaaahahaaha, 8-)

denk dat ik in de war was door de resolutie waar NeBReG het op uitprobeerde
Op dinsdag 30 oktober 2001 18:42 schreef NeBReG_SeTi het volgende:
maar toen ik de website uitprobeerde bij 8000 x 600 toen zag de website er niet uit.

Verwijderd

Je moet gewoon met een tabel werken. Dan wordt de site uitgelijnd in die tabel zeg maar en als je die vervolgens centreerd staat ie altijd in het midden ;)

Standaard grootte in flash voor een 800*600 scherm is 700 bij 390 geloof ik. Moet je maar iets mee spelen.
Merendeel van de internet gebruikers heeft 800*600 scherm. Waarom ik weet het niet, hoger lijkt mij veel fijner werken, pas het er meer op het beeldscherm >:)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op dinsdag 30 oktober 2001 19:50 schreef joostjuh het volgende:
Standaard grootte in flash voor een 800*600 scherm is 700 bij 390 geloof ik. Moet je maar iets mee spelen.
Er vanuitgaande dat er geen lomperikken zijn die ICQ gedockt hebben op 800x600 mag je uitgaan van 760x400.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 30 oktober 2001 21:45 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Er vanuitgaande dat er geen lomperikken zijn die ICQ gedockt hebben op 800x600 mag je uitgaan van 760x400.
Meen je dat!?! :r

Ik vond maximaal 790 al kut! :(

Zijn die mensen niet goed snik?

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op dinsdag 30 oktober 2001 21:45 schreef OzBoz het volgende:
* oh,when? is dus een lomperik? >:)

btw ( oh,when? heeft nooit ICQ gedokked staan, want hij gebruikt ICQLite)

:)

"You're only as good, as what you did last week."

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Op dinsdag 30 oktober 2001 19:50 schreef joostjuh het volgende:
Je moet gewoon met een tabel werken. Dan wordt de site uitgelijnd in die tabel zeg maar en als je die vervolgens centreerd staat ie altijd in het midden ;)

Merendeel van de internet gebruikers heeft 800*600 scherm. Waarom ik weet het niet, hoger lijkt mij veel fijner werken, pas het er meer op het beeldscherm >:)
Onzin, kijk maar eens hier. Dit zijn de stats van een erg drukke site en je ziet dat 1024 verreweg het meest gebruikt wordt.

Ikzelf maak mijn flash-schermen op 100*600 en zorg er voor dat ze geopend worden in een scherm zonder menu, scrollers, adresbalk, enz. en zet de height en width van de SWF op 100%
Zo is alles op alle resoluties best te lezen.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

een goed design is in alle resoluties goed, kijk bijvoorbeeld maar eens naar http://www.halfproject.com :)

Stoer; Marduq

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 31 oktober 2001 12:36 schreef XangadiX het volgende:
een goed design is in alle resoluties goed, kijk bijvoorbeeld maar eens naar http://www.halfproject.com :)
Ik vind als er al horizontale schuifbalken nodig zijn dat het design niet helemaal top is hoor...

En zeker niet als heel de pagina uit honderden plaatjes bestaat!

Die site is wel erg mooi hoor, maar niet voor mensen die 800x600 draaien met een 28.8 modempje.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 31 oktober 2001 10:36 schreef klmurphy het volgende:
Onzin, kijk maar eens hier. Dit zijn de stats van een erg drukke site en je ziet dat 1024 verreweg het meest gebruikt wordt.
Nee, jij praat onzin. Hier op tweakers zal de gemiddelde resolutie ook wel 1024*768 of hoger zijn. Maar dat komt omdat de doelgroep hier (en op een GameSite dus ook) bestaat uit nerds die allemaal een vette IIyama hebben.

Wil je echt objectieve stats, kijk dan even naar die van the counter ofzo.

Helaas, 800*600 is verreweg de meeste gebruikte resolutie.

* Pelle vind een breedte van 800 pixels helemaal niet vervelend
* Pelle heeft 1600*1200 maar surft op 800*1100

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Ik heb wat rondgekeken en je hebt inderdaad gelijk Pelle. Jammer dat de counter van startpagina.nl de resolutie niet weergeeft, dat is namelijk pas echt een algemene site.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 31 oktober 2001 15:53 schreef klmurphy het volgende:
Ik heb wat rondgekeken en je hebt inderdaad gelijk Pelle. Jammer dat de counter van startpagina.nl de resolutie niet weergeeft, dat is namelijk pas echt een algemene site.
Inderdaad, die wou ik ook als voorbeeld aanvoeren omdat de Nederlandse bevolking qua specs iets hoger zal zitten als het gemiddelde van de wereldbevolking.
Misschien dat het een paar procentjes scheelt, maar dan nog is het een bij lange na niet te verwaarlozen resolutie.
Pagina: 1