[WC] Verschillende slangdiameters

Pagina: 1
Acties:

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 20:36
Kan ik verschillende diameters slangen gebruiken? de diameter van de aanvoerslang van mijn pomp is groter dan de afvoerslang. Kan ik dit gewoon doen, of beperkt dit de doorvoer van water??

Verwijderd

De dunste slang bepaald dan je stroom snelheid.

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:53

Cr3ator

1 bar is geen bar

niet helemaal... de lengte van de slang is ook van invloed.. een lange dikke slang heeft meer weerstand als een korte dunne.. Ook de opvoerhoogte is van groot belang voor de doorstroomsnelheid.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 14:49
Het heeft ook geen zin om je uitgangsslang dikker te nemen dan je ingang. Een dunnere uitgang geeft een hogere druk als je pomp dat aan kan.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 20:36
Als het goed is hoeft er nauwelijks omhoog gepompt te worden. Maakt de plaats van de radiator nog iets uit? ik bedoel hiermee voor of na de pomp.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Normaal wil je zo koud mogelijk water bij je proc hebben, dus koelblok meteen na de radiator.
Echter zal je water niet veel opwarmen tijdens dat eventjes door de kast heen stromen.
Van de week was er nog een topic over de max temperatuur waarop een pompje mag werken. Bij een sicce nova is dat 35 graden C. In dat geval is het misschien handig om de radiator voor de pomp te zetten. (je pomp zal trouwens altijd wat warmte afstaan aan het water, dompelpompen wat meer dan inline)

Een cliche is ooit origineel begonnen

Pagina: 1