Internet op het werk

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Bij mijn moeder op het werk (dementen/ziekenverzorgster) hebben ze nu een netwerkje met 5 pc's, en die hebben dan alle 5 een eigen inbelverbinding. Dat is ervoor dat je af en toe wat op kan zoeken ivm werk, prijzen inkopen enz.

Maar omdat dat (waarschijnlijk) vrij prijzig gaat worden, iedere keer inbellen, vraag ik me af of er dan geen andere oplossing is. En sommigen zitten er dan een uur achter overdag.

Dus is er dan een verbinding die je continu aan kan laten staan met een vast bedrag per maand? Zal dan waarschijnlijk kabel of ADSL worden... Snel hoeft het niet te zijn. Ga er vanuit dat hoogstens 3 pc's tegelijk aan het surfen zijn.

Dan kan je natuurlijk wel gewoon een Chello abonnement nemen, maar dat mag je standard niet over 5 pc's verdelen. Heeft iemand ervaring met andere internetabonnementen waarbij dat wel mag? En wat dat kost?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ja dat kan toch met Mxstream/ADSL, legaal mag je een netwerk aansluiten en de snelheid is ruim voldoende.

Of begrijp ik je vraag verkeerd ?

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Bij kabel mag het meestal niet en bij ADSL wel. Niet dat het uitmaakt want ze kunnen het niet controleren bij de kabelprovider.

Wat je het best kan doen is een router kopen. Ikzelf heb een Draytek 2200E. Deze is zowel aan te sluiten op kabel als op ADSL. Hij heeft een ingebouwde switch waardoor je er vier pc's op aan kan sluiten, wil je er meer aansluiten dan kun je er nog een hub achter hangen. Zo kun je alle pc's aansluiten.

Je kan ook 1 pc configureren als server en daar de rest op aansluiten die moet dan de hele dag aanstaan. Je moet er dan iets meer verstand van hebben.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 18:05 schreef Devil_2000 het volgende:
Ja dat kan toch met Mxstream/ADSL, legaal mag je een netwerk aansluiten en de snelheid is ruim voldoende.

Of begrijp ik je vraag verkeerd ?
nee, je begrijpt het heel goed, alleen wist ik niet dat je met ADSL een netwerk mocht hebben... Mag dat met elke provider die ADSL levert?
Nou zal in elk geval wel in de voorwaarden staan .... Nu nog hopen dat er ADSL beschikbaar is dan daar. (Rotterdam Zuid > Carnissebuurt dacht ik)

Ohja het netwerk ligt er al, alleen maken ze nog niet gebruik van internetsharing maar dat zou niet zo'n probleem moeten zijn. 1 pc kan ook gewoon de hele dag aanblijven.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Chello heeft aangegeven dit te gedogen :) Btw: gewoon van een oud computertje een routertje maken met een hub en FreeSCO :) Heb je aan een 386 met 6MB geheugen al genoeg :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
[search=internet delen]

Als je wat minder in de HK zat en wat meer in de techfora, zoals een echte Tweaker betaamt, had je deze erg simpele vraag trouwens wel geweten, maar dat terzijde.

DIT IS MIJN WEBSITE

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Jah er zijn een aantal opties natuurlijk op zich, om dat internet te delen...
Maar het netwerk valt niet onder mijn beheer daar (ik vraag me af onder wiens wel eigenlijk, valt me nog mee dat het nu werkt)
maar m'n moeder vroeg zich af of dat niet anders geregeld kon worden met die verbinding omdat ze nu steeds inbellen, aan laten staan enz. Dus dat ze daar wat op kunnen verzinnen :)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 18:22 schreef havana het volgende:
[search=internet delen]

Als je wat minder in de HK zat en wat meer in de techfora, zoals een echte Tweaker betaamt, had je deze erg simpele vraag trouwens wel geweten, maar dat terzijde.
ja daar heb je wel gelijk in, maar ik weet wel hoe ik een internetverbinding deel hoor :) Dat was mijn vraag niet ;)

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 18:09 schreef dreeke het volgende:

[..]

nee, je begrijpt het heel goed, alleen wist ik niet dat je met ADSL een netwerk mocht hebben... Mag dat met elke provider die ADSL levert?
Nou zal in elk geval wel in de voorwaarden staan .... Nu nog hopen dat er ADSL beschikbaar is dan daar. (Rotterdam Zuid > Carnissebuurt dacht ik)

Ohja het netwerk ligt er al, alleen maken ze nog niet gebruik van internetsharing maar dat zou niet zo'n probleem moeten zijn. 1 pc kan ook gewoon de hele dag aanblijven.
Ja idd, het is legaal met ADSL en maakt verder niet uit wat voor een provider dat is.
Kabel kan je ook delen, is dan wel niet legaal maar ik denk niet dat jullie erg veel bandbreedte zullen gebruiken (bedoel ik verder niets negatiefs mee)

Ik heb ADSL genomen vanwege het legaal delen van de internet verbinding en het is best betrouwbaar, na mijn idee is ADSL betrouwbaarder dan Kabel ook qua snelheid en storingen (gevaarlijke uitspraak) :P

Op Mxstream kun je een postcode check laten doen om te kijken of Mxstream al beschikbaar is. -> www.Mxstream.nl de kosten zijn fl 99,-- p/m aansluitkosten zijn wel wat duurder tegen de 300 piek, maar Planet heeft meestal wel kortingsacties (zie ook Mxstream.nl)
Pagina: 1