Quark XPress vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 10:39
Ik wil met dit programma een mooi boekwerk maken, maar hoe moet dit afgeleverd worden bij de drukker?
1 groot .qxd bestand of mag ik ook een boek maken waarin ik al deze .qxd bestanden op volgorde samenneem?

Want volgens mij is het niet mogelijk om in een .qxd document niet een ander .qxd document toe te voegen. Of wel?

Ik heb weinig zin om alles op het laatst te copy/pasten naar 1 .qxd bestand als hetniet met een boek zou kunnen.

Verder... hoe worden de katernen dan geregeld?
Doet quarkie dat automatisch of is er een instelling voor of is dat i.o.m. de drukker (maar dat lijkt me sterk want quark bepaald de volgorde van het afdrukken, en met katernen is dat weer anders).

Iemand die mij wat advies kan geven ?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

alles kan toch gewoon in 1 bestand meteen...
over katernen, ik weet niet precies hoe dat is met de standaard instellingen/ automatische opmaak bij quark maar je kunt het beste van te voren een stramien maken en dat gebruiken voor elke pagina
zorg wel dat je van te voren met de drukker alle details hebt afgesproken anders kan een fout in de opmaak erg vervelend uitpakken...(zeker als je het na het drukken merkt :P )

• a casema user
Het wordt iets van 230 pagina's.
We willen er met meerdere personen aan werken en als iedereen een hoofdstuk zou kunnen maken en dat laten samengevoegd zou kunnen worden zou dat erg mooi zijn.

Maar pagina(s) importeren kan dus niet?

Verwijderd

kzou er gewoon een boek van maken, als er met meerdere personen aan gewerkt word. Als je het in je eentje doet kan je gewoon een qxd-tje maken..

Volgens mij kan je wel pagina's importeren, daarvoor zou je misschien even een boek kunnen raadplegen. Desnoods ga je knippen en plakken :)

• a casema user
Een boek... wa's dat :? :+
Ik heb er dus (helaas) geen boek van, dus ik hoop dat iemand het uit z'n hoofd weet.
Er is wel een optie 'Voeg Toe' onder bestand maar dat doet nooit was, snap er echt nxs van, dat is alles importeren behalve de teksten en figuren.
En op de site van quark kom ik ook niet verder.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Op dinsdag 30 oktober 2001 20:50 schreef a casema user het volgende:
Een boek... wa's dat :? :+
Ik heb er dus (helaas) geen boek van, dus ik hoop dat iemand het uit z'n hoofd weet.
Er is wel een optie 'Voeg Toe' onder bestand maar dat doet nooit was, snap er echt nxs van, dat is alles importeren behalve de teksten en figuren.
En op de site van quark kom ik ook niet verder.
Moet je even de leverancier bellen, wat raar dat je er geen boek bij kreeg toen je Quark Xpress kocht :? :P

mijn T.net systeemspecspagina

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Behalve het lezen van de handleiding of help, je drukker moet je opgeven hoe ie het wil hebben. Kan ook zijn dat ie het als inslagschema wil hebben en in dat geval wordt het nog lastig

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Een ander Quarkbestand importeren gaat helaas niet. Met meerdere mensen tegelijk werken daardoor ook niet!

Het enige wat ik kan bedenken is dat ieder aan een apart katern werkt. Deze kunnen nl. (in overleg met drukker) wel vaak apart aangeleverd worden.

Maar dan moet je de verdeling van jullie werk niet langer op basis van hoofdstuk maken, maar obv een aantal pagina's. (Bijv pag. 1-15 voor pers.1, 16-31 voor pers. 2, etc)

Succes!
(vergeet niet alle illustraties en fonts apart bij te leveren, en enkel tif of eps te gebruiken!!!)

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

Pagina: 1