Artic Silver op Processor gekomen,probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Topicstarter
Hallo Ik heb een Athlon XP 1400 gekocht, en een Thermaltake Volcano II, en op de kant waar de koeler de processor raakt, heb ik een redelijk dikke laag artic zilver gesmeerd, op het hele vierkantje van de koeler..
Maar aangezien ik alles heb geprobeerd, maar mijn systeem niet aan de praat krijg, en al 2 moederborden heb geprobeerd, ligt dit aan het feit dat de koelprut op die L1 pinnetjes/bruggetjes zit??

Don't You stare there, Operate!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

maak je proc gewoon even helemaal schoon....
Dan zou ie het misschien weer moeten doen.
Anders heb je je proc gewoon verknalt, nieuwe kopen!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

ehmz , je moet de koelpasta alleen op je CORE smeren, als je het over je hele core hebt gesmeerd kan je denk ik gezellig een nieuwe AMD XP kopen

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
En waar de koelpasta niet hoort te zitten kan je gewoon verwijderen met Eau de Toilet!

Beetje raar, maar daar zit ook alchol in en daardoor wordt de koelpaste verdunt en kan je het eraf vegen!

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• seppie

seppie

Wie anders?

Topicstarter
Is er nog een speciale manier voor om dat weg te halen, want het gaat niet gemakkelijk weg.....

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Met wasbenzine of terpetine gaat het ook gemakkelijk eraf. Met een wattestaafje of wat keukenrol. Nagellak remover werkt overigens ook.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

En Artic Silver DIK aanbrengen ontkracht dus compleet de werking van het spul. Het gaat er juist om om de on-effenheden van de CPU core te 'verbinden' met de Heatsink... het spul neemt ZELF geen warmte op, het geleid alleen maar. Een dikke laag AC is dus veel minder effectief dan een dun fijn laagje.

Gewoon een heel klein druppeltje op je core leggen en dan met een bankpasje (ik heb zelf een telefoonkaart gebruikt) rustig het spul uitsmeren totdat je een bijna doorzichtig dun laagje hebt dat netjes de core bedekt..

Even ter verduidelijking..

Je moet het Artic Silver ook niet op de HEATSINK smeren maar op de CORE van je CPU! Dat is dat kleine vierkantje 'vlakje' op die grote CPU.. dus niet over de gehele CPU maar goed, daar ben je nu ook wel achter :)

En volgens mij is AC wel degelijk geleidend (dus ook stroom, niet alleen hitte). Dus ineens zijn al je L1 pootjes met elkaar verbonden en dat werkt dus niet goed.. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
arctic silver geleid alleen als het erg op elkaar gedukt word en dan bedoel ik ook erg hard ( is wel een topic over geweest) maar het kan wel dat het toch nog net een klein beetje stroom door gaf waardoor je cpu geploft is. En smeer altijd je koelprut op de core ven je processor en NOOIT op de hele processor.

• Donald
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-05-2025
Op de Arctic Silver website staat een uitgebreide gebruiksaanwijzing en dus ook hoe geknoei schoon te maken. Ik heb zelf ook zitten knoeien waarna mijn Athlon 1400 systeem niet meer stabiel bleek. Na goed schoonmaken met aceton en medicinale alcohol <hips> was alles weer koek en ei.

http://www.arctivsilver.com/instructions.htm

Succes...

Verwijderd

Tip:

Stop hem in de vaatwasser! >:) *D

Verwijderd

Voor zover ik weet geleid artic silver geen stroom.
Alleen warmte.

Of ik moet het helemaal verkeerd hebben.

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 00:28 schreef ureal het volgende:
Voor zover ik weet geleid artic silver geen stroom.
Alleen warmte.

Of ik moet het helemaal verkeerd hebben.
Ze hebben geprobeert het zo min mogelijk stroom te laten geleiden (moeilijk, want zilver is een uitstekende geleider van stroom), maar toch kun je er een processor nog mee kaputt maken. Was laatst ook zo'n topic met foto's van allerlei kapotte processors die teruggebracht zijn naar de winkel om garantie te claimen. Zat ook zo'n plaatje bij van een processor waar ASII werkelijk over de complete processor incl package gesmeerd was. Die was dus wel (zichtbaar zelfs) dood gegaan.

• seppie

seppie

Wie anders?

Topicstarter
En kregen die mensen hun geld/nieuwe cpu??
Kan ik hem nu terugsturen naar de leverancier?(me van de domme houden?)

kan anders een of andere verzeking hier op aanspreken?
iemand anders misschien een suggestie?

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Op woensdag 31 oktober 2001 00:24 schreef floooo het volgende:
Tip:

Stop hem in de vaatwasser! >:) *D
Of in de wasmachine, maar dan moet je wel centrifugeren na afloop!

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 20:33 schreef seppie het volgende:
Allen als je een verzekering hebt tegen je eigen fouten. Als het vaker voorkomt is dat zeker te overwegen.

• seppie

seppie

Wie anders?

Topicstarter
chiegh!

de leukste thuis proost?

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 20:59 schreef seppie het volgende:
chiegh!

de leukste thuis proost?
De eerlijkste!

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Heel goed schoonmaken en dan proberen, je hebt toch niets te verliezen meer dus :)

Eppie

• TumbleCow
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

het *kan* zijn dat hij daardoor moeilijk gaat doen, maar het geleid echt WEINIG stroom..

ik had ook flink geknoeid op allebei m'n celly's , wel een beetje erafgeveegd, maar er zat nog zichtbaar wat tussen een paar contactjes..

geen enkel probleem :z

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 20:33 schreef seppie het volgende:
En kregen die mensen hun geld/nieuwe cpu??
Nope, gevalletje user abuse dus geen garantie. En ook nog eens superzichtbaar (domkop had de ASII er gewoon op laten zitten toen hij naar de winkel terug ging en je zag helemaal dat het was gaan bubbelen bij de bruggen.
Kan ik hem nu terugsturen naar de leverancier?(me van de domme houden?)
Is het proberen waard, maar niet echt eerlijk want het is wel zo goed als zeker dat hij kapot is gegaan doordat alle pinnetjes bij de bruggen met elkaar verbonden zijn door de koelpasta.
Koop toch gewoon een nieuwe joh. Zelf stuk gemaakt, eigen schuld. Laat niet andere mensen dervoor opdraaien. Bovendien: wat kosten die dingen tegenwoordig nog :Z
Pagina: 1