Toon posts:

Cisco 2900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Cisco 2900XL (afgeschreven,NIET vdvg)en heb een probleem met de switch. Deze switch heb ik proberen te configureren, maar dat is mislukt. De switch is niet meer te benaderen via hyperterminal of de interne webserver. Ik heb die switch van mijn sysop gekregen onder het motto 'kweenie wat ik er mee moet,service contract is afgelopen... We kopen wel nieuwen' en hij wist dus ook niet of het nog mogelijk is da ding aan de praat te krijgen. Als iemand weet of het mogelijk is die 2900 te flashen of resetten...

Hans

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Doorloopt hij de POST wel goed? de eerste 8 lampjes moeten een voor een aan gaan en die representeren allemaal een bepaald systeem component.

Het is waarschijnlijk wel makkelijk om gelijk een console kabel aan je pc te hangen en met minicom/hyperterminal even mee te kijken met de boot sequence. Kijk ook even op www.cisco.com voor een overvloed aan informatie.

Verwijderd

Als je in ieder geval de boot sequence nog kan zien, dan kun je evt. een nieuwe IOS erop zetten.
Als je het wachtwoord niet weet kun je ook die nog resetten (http://www.cisco.com/warp/public/474/pswdrec_2900xl.html)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

als die nog boot, houd je 'die ene knop' ingedrukt, terwijl je em aanzet.

je komt dan in rommon, daar ken je je router flashen.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Misschien belangrijker: Heb je wel een goede console kabel? Dat lijkt me misschien wel handig :)