a2000 naar chello

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Een vriend van mij heeft net een nieuwe comp en dus ook een nieuwe netwerk kaart, en wil dat die nieuwe comp op internet komt in plaats van zijn oude.

Nou was hij een a2000 comfort gebruiker, dus hij had het goedkope abo, maar laatst kreeg hij een brief van chello dat die services niet meer aangeboden werd, en dat hij kon kiezen tussen overstappen naar chello of geen internet meer ontvangen.

Hij maakte de bijna logische keuze door voor chello te gaan, dit was een weekje voordat hij zijn nieuwe comp kreeg.

Nu moet hij aangesloten worden op het i-net, dus er moet een nieuw mac-adres (schrijf ik het goed?) gebruikt worden.

Nu gebruikt hij Windows XP, en het lukt chello niet om zijn computer aan te sluiten op internet.
Chello zegt: het ligt aan windows xp, maar dit is natuurlijk een grove leugen, want ik heb zelf ook windows xp gebruikt onder chello (alleen ben ik niet van mac-adres veranderd onder dat OS).
Chello zegt dat het een software probleem is, maar de website van zijn merkloze netwerkkaart zegt dat windows xp vanzelf de drivers installed, en dat er dan staat dat het om een realtek compatible kaart zal gaan, in apparaat beheer.
De kaart blijkt in Windows XP naar behoren te werken.

Na dit grote stuk tekst trek ik de conclusie dat het ligt aan het feit dat hij op dit moment nog een a2000 user is, en daardoor niet in de chello database staat. Alleen mijn conclusie geeft deze arme jongen geen internet, dus ik hoop dat er hier iemand anders iets anders kan concluderen, of in ieder geval hoop op een beter internet leven kan geven :Y) .

Bij voorbaat dank,
SEF

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 10:15
*zucht*
voor zulke vraagies hebbe ze dat waardeloze chello helpdesk voor :r

Die monteurs stellen namelijk nie zo bar veel voor, weinig kennis enzo, gelukkig de, let op, *2e lijns* helpdesk, iets meer. Daar kunnen ze zien of je abo nog goed staat, alles werkt etc.

Zolang de MACadres goed op gegeven is en de filters van modem goed staan en er geen storing is, hoort het gewoon te werken.

Kortom, neem de hoorn op, draai 0800-1424 kies internet helpdesk/technische vragen, zet 'm op speaker en ga leuk wat anders doen, krijg je iemand a/d lijn zeg dan dat je ivm macadres naar 2e lijns moet, zet 'm weer op speaker, ga leuk tv kijken ofzo en dan je verhaal doen als ze daar opnemen :D

grtz.

• SEFje
bah :(

is er echt niemand anders met een idee?

• SEFje
^^UP^^

:'(

• SEFje
nog maar een keer up, als er nu geen replies komen, laat ik het met rust hoor adjes :P

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sjonny

Fratser

Op dinsdag 30 oktober 2001 17:22 schreef AirtjE het volgende:
Zolang de MACadres goed op gegeven is en de filters van modem goed staan en er geen storing is, hoort het gewoon te werken.

Kortom, neem de hoorn op, draai 0800-1424 kies internet helpdesk/technische vragen, zet 'm op speaker en ga leuk wat anders doen, krijg je iemand a/d lijn zeg dan dat je ivm macadres naar 2e lijns moet, zet 'm weer op speaker, ga leuk tv kijken ofzo en dan je verhaal doen als ze daar opnemen :D
AirtjE heeft het ander wel goed gezet. voor jou zit er ff nix anders op om met die fuck helpdesk aan de haak te hangen ... het kan niet zijn dat het aan het netwerk kaartje ligt of win xp. probeer desnoods met andere computer en netwerkkaart / os, maar dan zal je zien dat je niet veel verder gaat komen, en dat er iets bij/door chello gefixed moet worden.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• SEFje
Netwerk kaart veranderd (nu 10Mbit) en het werkt nu wel.

Beetje raar, maar iig beter dan nix!

hoera, CSuuuuuh :9

Verwijderd

Wat ik van mijn UPC tijd weet (hoera vandaag laatste dag) is dat eerst het abonnement omgezet moet worden van Comfort naar Chello. Dat moet echt met formulieren en al. Dus vraag met spoed zo'n set formulieren aan en fax dat zo snel mogelijk naar UPC, pas dan kan je ook een echt chello abo krijgen.
Pagina: 1