Asus A7Pro; BIOS flashen: hoe doe ik dat???

Pagina: 1
Acties:

• delirium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
ik heb een tijd geleden een a7pro mobo gekocht voor mijn AMD TB 1,0 GHz.
Na een (foute) IRQ ingesteld te hebben doet hij niets meer, zelfs de setup kan ik niet meer in.
Nu dacht ik ik zal de BIOS wel ff flashen, staat vast wel in het boekje; niet dus.
Dus mijn vraag is hoe doe ik dat?:?
In mijn mobo boekje van Asus staat verder niets alleen een schema (geen uitleg bij de BIOS), op de site ook niet. Ik heb nu al 2 weken mijn AMDtje niet kunnen gebruiken :'( en hier baal ik f*ckin veel van |:(!!!
dus als iemand mij kan helpen heel erg graag!!!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
[topic=222337/1/25]
[topic=279593/1/25]
[topic=84628/1/25]
[topic=180856/1/25]
[topic=139589/1/25]
[topic=297808/1/25]
[topic=106884/1/25]

Enzovoorts

• delirium
k (laat antwoord maar was nogal druk (tentamens)),
HIJ DOET DUS HELEMAAL NIETS meer!!!
hij hangt al na de memory check en ik weet zeker dat het geen bad ram is!!!
geeft error in PCI daarna doet hij helemaal NIETS!!!! dooten van flop kan niet omdat dat in de bios uit staat (scheelde opstarttijd en lastige errors)!!! dus wat nu???
Want alle links verwijzen naar systemen waar nog windows of dos op zit!!!
alvast bedankt

Verwijderd

Is bij mij nu ook zo (is wel een ander moederbord) :?.

Heb eerst goed rondgekeken in alle topics hoe ik het moet doen en dan de juiste bios update opgezocht, nog extra nagevraagd bij de fabrikant (via email) waar ze zeiden dat ik dat zonder probleem kon doen.

Ik update hem en het enigste dat ik nu krijg als ik de pc opstart is de pcspeaker die aan het rinkelen is als een bel, om gek van te worden |:(.

Heb geen beeld en die truc met een opstartdiskette zodat hij automatisch de oude bios terugzet lukt ook niet :(.

Ik vrees dat mijn vriendin me een ongeluk aandoet, het was namelijk haar computer.

Verwijderd

Wat dacht je van een BIOS reset via het jumpertje op je mobo, dat staat wel in je handleiding :)

iig sux6 :)

edit:

deze is voor Magus natuurlijk >:)

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 23:34 schreef Michelangelo zijn verhaal
Ook jij kan die BIOS-reset proberen, denk alleen niet dat het wat uithaalt.

Maar als je geluk hebt, kan je dat mobo opsturen zodat ie weer opnieuw geprogrammeerd wordt, maar dan ben je(is zij) hem dus wel ff kwijt voor een paar weken ofsow...

• delirium
Op dinsdag 06 november 2001 00:00 schreef Oracle het volgende:
Wat dacht je van een BIOS reset via het jumpertje op je mobo, dat staat wel in je handleiding :)

edit:

deze is voor Magus natuurlijk >:)
nou djw als het in de handleiding zou staan had ik het zelf al wel gedaan. In de handleiding die ik van de site download staat het niet in (ik kan het iig niet vinden in deze handleiding voor A7pro van Asus!
Graag hulp want ik weet het echt niet meer, die jumper kan ik zo ook nergens zien zitten (niet naast de bios)
Hij zou zogenaamd 'jumperfree' zijn heeft dat er iets mee te maken?(zie plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://farmaco.student.utwente.nl/~devious/z/pix/a7pro-manual.gif
;( grtz.

edit:
foutje in de url

• delirium
Is er NIEMAND die mij hiermee kan helpen??
dat lijkt me toch stug aangezien het lijkt alsof iedereen die hier post meer weet dan mij?!
:'(

Verwijderd

Je kan je BIOS ook resetten door het batterijtje er ff uit te halen.

Er willen ook nog weleens twee soldeerpuntjes zijn die je met elkaar, mbv. bijv een schroevendraaier, moet verbinden om het BIOS te resetten.

iig sux6 maar weer :)

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 11:57
Batterijtje los maken, aanzetten, vervolgens uitzetten, batterijtje terug stoppen. Booten en kijk maar of het werkt.
Mocht het niet werken, 15 minuten met batterij laten staan(nadat je deze dus al een keer had verwijderd), en dan proberen op te starten.

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 14:51 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Batterijtje los maken, aanzetten, vervolgens uitzetten, batterijtje terug stoppen. Booten en kijk maar of het werkt.
Mocht het niet werken, 15 minuten met batterij laten staan(nadat je deze dus al een keer had verwijderd), en dan proberen op te starten.
Dit is idd ffies wat beter neergezet :o

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 15:20

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

In de manual staat onder het kopje "Forgot the password?" hoe je de CMOS moet legen.
Komt dus overeen met wat eerder gemeld werd.
De pennetjes bij "clrtc" moet je kortsluiten (als je comp uitstaat! ;)) en dan weer je BIOS instellen

• delirium
HET WERKT, het werkt, het werkt, het werkt!!!!
bedankt voor jullie reacties want ik zat echt met mijn handen in het haar!!!
Ik kan weer gebruik maken van mijn TB1GHz-512/60Gb!!!!
Pagina: 1