Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
dit gaat je n.l. niet lukken.
Die-hard Brexiteer
Anders ff doorsparen en een echte upgrade doen
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
De vraag is :'IS er een apparaatje die het kan kan instellen?'
Niet: 'Is dit een goede oplossing of kan ik beter een nieuw mobo kopen?'
Als er zo'n apparaatje bestaat dan zal die waarschijnlijk niet goedkoop zijn. Ik denk dat je beter een ander moederbord kan kopen.Op dinsdag 30 oktober 2001 17:08 schreef Breepee het volgende:
De vraag is :'IS er een apparaatje die het kan kan instellen?'
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Dan nog een vraag. Stel, ik ga naar de hcc, zie daar een mooi bx bordje (prijs: ?, iemand?), deze convertor (f75) en de celeron 1200(f280). Kan ik het best dit kopen, of meteen een Tualatin-proof moederbord (Asus ST6 f300)? Wat is sneller/beter/stabieler?
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Coïtus ergo sum
Verwijderd
Is niet echt gemakkelijk meer te vinden namelijk.
En daarbij is het echt zonde van dat geld.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Waar deze proc te kopen? in de winkel natuurlijk. (ik heb het over ce celeron 1200 (met tualatin-core, niet de Pentium3 met tualatin-core).
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
u can fool all people some time and fool some people alltime
Verwijderd
hmm naja ik zie wel hoe et loopt, feit blijft dat et waarschijnlijk meer kost dan een nieuw mobo........
Leer eerst maar eens nederlands.Op dinsdag 30 oktober 2001 18:07 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
hehe en dan? een lx op 133fsb?? pci @ 66?? agp @ 133?? dahaaagg!!!
hmm naja ik zie wel hoe et loopt, feit blijft dat et waarschijnlijk meer kost dan een nieuw mobo........
Zo'n convertor bestaat- het heet een asynchrone northbrigde- de i810E MCH is bijvoorbeeld in staat om een 133MHz FSB met een 100MHz mem bus te combineren (133MHz mem is not supportedOp dinsdag 30 oktober 2001 17:37 schreef limoentje het volgende:
zo'n converter kan bijna niet bestaan. die zou dan namelijk heel slim moeten zijn. en zoiezo, stel dat je CPU op 100 met de converter praat, maar de converter op 66 met het moederbord... dan moet die converter flink bufferen als de CPU de bus ff helemaal volgooit! want dan moet ie een X aantal seconden een stuk van een volledig volgesmeerde bus kunnen bufferen, omdat het op 100 binnenkomt maar maar op 66 weg kan! lijkt me vrij duur om te maken!
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
ECS P6VXAT Tualatin ready 168,-Op dinsdag 30 oktober 2001 17:22 schreef Breepee het volgende:
Daar heb ik idd ook aan zitten denken, maar ik zie die nergens te koop staan en ik heb dus ook geen prijzen. Bovendien heb ik begrepen dat je beter een intel chipset kunt nemen bij intel procs.
Ergo: een nieuwe mamaplank + CPU is waarschijnlijk een stuk efficienter.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Verwijderd
Via op Intel gaat hartstikke goed hoor. Misschien vroeger ging het klote, maar die Apollo Pro 133(T) is wel ietsje langzamer als de Intel, maar een stuk goedkoper en even stabiel.Op woensdag 31 oktober 2001 17:49 schreef outlaw het volgende:
Via op intel is een nachtmerrie. Die ecs bordjes werken ook niet zo lekker in de praktijk. Heb er zelf een een tijd gehad. Voor het geld was het een leuk bordje maar een a-merk moederbord is fijner omdat het hart van je systeem is.
ECS maakt hele goede boards, misschien niet zo uitgebreid als de A-merken, maar zeker net zo stabiel & snel. Kijk maar naar de K7S5A (SiS 735), werkelijk een superbord. Verder ligt het er een beetje aan welke chipset je neemt, maar dat ligt niet zo zeer aan ECS.
Mjah, ga er maar vanuit dat die 533MHz het maximum is zonder stunten uit te gaan halen.. Ik heb namelijk nog geen een LX-bordje gezien wat de coppermine aan kon..Op donderdag 01 november 2001 09:43 schreef EXX het volgende:
Ondersteunt het bord Coppermines, dan is het maximum een 700 MHz Celeron; anders is het maximum een 533 MHz Celeron (PPGA). Deze laatste is bijna niet meer te krijgen; alleen bij De Regenboog heb ik em laatst nog gezien voor 119 piek.
En die verhalen over die powerleap-converter.. Mjah, het lijkt aardig, maar ik heb eigenlijk nog geen ervaringen met dat ding gelezen.. Ben eigenlijk wel benieuwd, maar ik vrees dat het uiteindelijk een veel te dure oplossing is voor iets wat uiteindelijk toch te weinig performance zal geven!