Celeron 1200 op LX chipset?

Pagina: 1
Acties:

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:12
Ik ben de trotse :r bezitter van de Asus Mel-C (met LX chipset). Wat is er nou zo :r aan deze chipset? Er kunnen geen 100 fsb procs op. Ik wilde eigelijk een een Celeron 1200 op dit mobo zetten, met deze convertor, maar dan kan hij maar op (66x12) op 800 lopen. Ik kan op mijn moederbord dan wel 83 instellen, maar dat is dan 'maar' 1000Mhz. Omdat ik heb begrepen dat deze proc toch wel op 1500-1600 te draaien is, stoort dat mij. Is er een apparaatje waarmee ik het systeem op een bus van 66 laat lopen, maar dat de processor dan op 100 loopt (en ivm overclocken tot 133)? Om het systeem en de proc asynchroon te laten lopen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 10:45
haal je spaarpot leeg en koop een fatsoenlijk moederbord :)

dit gaat je n.l. niet lukken.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Volgens mij bestaan dat soort apparaatjes niet....

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

mja al die moeite... ff sparen voor iets beters

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik denk dat je opzoek moet gaan naar een goedkope tweedehands bx mobo.
Anders ff doorsparen en een echte upgrade doen

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Brent
:) Dit had ik min of meer verwacht :)

De vraag is :'IS er een apparaatje die het kan kan instellen?'

Niet: 'Is dit een goede oplossing of kan ik beter een nieuw mobo kopen?'

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:08 schreef Breepee het volgende:
De vraag is :'IS er een apparaatje die het kan kan instellen?'
Als er zo'n apparaatje bestaat dan zal die waarschijnlijk niet goedkoop zijn. Ik denk dat je beter een ander moederbord kan kopen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Brent
Ok, dat is een antwoord!

Dan nog een vraag. Stel, ik ga naar de hcc, zie daar een mooi bx bordje (prijs: ?, iemand?), deze convertor (f75) en de celeron 1200(f280). Kan ik het best dit kopen, of meteen een Tualatin-proof moederbord (Asus ST6 f300)? Wat is sneller/beter/stabieler?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dit "apparaatje" bestaan NIET. Gaat dus niet.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Koop een ECS P6VXAT kost je nix en is tualatin ready.

• Brent
Daar heb ik idd ook aan zitten denken, maar ik zie die nergens te koop staan en ik heb dus ook geen prijzen. Bovendien heb ik begrepen dat je beter een intel chipset kunt nemen bij intel procs.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Dat gaat niet. Het voltage gaat niet, en bovendien de fbs niet. De LX ondersteund alleen 66 Mhz, en de celeron heeft 100 nodig.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

kweet nieteens of de LX coppermine cpu's ondersteund, maar als dat het geval is (denk et niet :( ) dan zou ik een 733 kopen en die op 83 mhz fsb zetten, dan kom je nl op zon 920 Mhz uit, is netjes, anders een 533 celeron, op 83 maakt 620 Mhz :)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Waar denk je dit soort processoren nog vandaan te halen en dan nog eens voor welk geldbedrag ?
Is niet echt gemakkelijk meer te vinden namelijk.
En daarbij is het echt zonde van dat geld.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Brent
Nee, die ondersteund hij niet, maar dan zou je idd een 766 met deze convertor kunnen doen en die dan proberen over te clocken. Maar ik wil gewoon de tualatin >:)

Waar deze proc te kopen? in de winkel natuurlijk. (ik heb het over ce celeron 1200 (met tualatin-core, niet de Pentium3 met tualatin-core).

Verwijderd

ik denk dat die converter meer kost dan je moederbord nu waard is :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

zo'n converter kan bijna niet bestaan. die zou dan namelijk heel slim moeten zijn. en zoiezo, stel dat je CPU op 100 met de converter praat, maar de converter op 66 met het moederbord... dan moet die converter flink bufferen als de CPU de bus ff helemaal volgooit! want dan moet ie een X aantal seconden een stuk van een volledig volgesmeerde bus kunnen bufferen, omdat het op 100 binnenkomt maar maar op 66 weg kan! lijkt me vrij duur om te maken!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

dussssss ik weet niet WAT je allemaal zei, maar het id was gewoon om dmv de converter de LX chipset compattible te maken met de Tualatin op 66 Mhz bus.........

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Hallo , leest hier nog iemand de frontpage. http://www.tweakers.net/nieuws/19007?highlight=powerleap ook dus voor lx chipsets !!!!!

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

hehe en dan? een lx op 133fsb?? pci @ 66?? agp @ 133?? dahaaagg!!!

hmm naja ik zie wel hoe et loopt, feit blijft dat et waarschijnlijk meer kost dan een nieuw mobo........

• digifun
  • Niet online

digifun

Op dinsdag 30 oktober 2001 18:07 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
hehe en dan? een lx op 133fsb?? pci @ 66?? agp @ 133?? dahaaagg!!!

hmm naja ik zie wel hoe et loopt, feit blijft dat et waarschijnlijk meer kost dan een nieuw mobo........
Leer eerst maar eens nederlands. >:)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 30 oktober 2001 17:37 schreef limoentje het volgende:
zo'n converter kan bijna niet bestaan. die zou dan namelijk heel slim moeten zijn. en zoiezo, stel dat je CPU op 100 met de converter praat, maar de converter op 66 met het moederbord... dan moet die converter flink bufferen als de CPU de bus ff helemaal volgooit! want dan moet ie een X aantal seconden een stuk van een volledig volgesmeerde bus kunnen bufferen, omdat het op 100 binnenkomt maar maar op 66 weg kan! lijkt me vrij duur om te maken!
Zo'n convertor bestaat- het heet een asynchrone northbrigde- de i810E MCH is bijvoorbeeld in staat om een 133MHz FSB met een 100MHz mem bus te combineren (133MHz mem is not supported :( ) - enig minpunt: zo'n northbrigde dient iha ingebakken te zitten in de mobo. Pech :+

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 17:22 schreef Breepee het volgende:
Daar heb ik idd ook aan zitten denken, maar ik zie die nergens te koop staan en ik heb dus ook geen prijzen. Bovendien heb ik begrepen dat je beter een intel chipset kunt nemen bij intel procs.
ECS P6VXAT Tualatin ready 168,- :) BTW: Die VIA dingen zijn hartstikke goed hoor.

• Brent
Ja? van iedereen hoor ik dat je echt veel beter een intel chipset kan nemen.

• digifun
  • Niet online

digifun

Via op intel is een nachtmerrie. Die ecs bordjes werken ook niet zo lekker in de praktijk. Heb er zelf een een tijd gehad. Voor het geld was het een leuk bordje maar een a-merk moederbord is fijner omdat het hart van je systeem is.

Verwijderd

Intel op Via een nachtmerrie?? Dachut nie! ;)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Ondersteunt het bord Coppermines, dan is het maximum een 700 MHz Celeron; anders is het maximum een 533 MHz Celeron (PPGA). Deze laatste is bijna niet meer te krijgen; alleen bij De Regenboog heb ik em laatst nog gezien voor 119 piek.

Ergo: een nieuwe mamaplank + CPU is waarschijnlijk een stuk efficienter.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 17:49 schreef outlaw het volgende:
Via op intel is een nachtmerrie. Die ecs bordjes werken ook niet zo lekker in de praktijk. Heb er zelf een een tijd gehad. Voor het geld was het een leuk bordje maar een a-merk moederbord is fijner omdat het hart van je systeem is.
Via op Intel gaat hartstikke goed hoor. Misschien vroeger ging het klote, maar die Apollo Pro 133(T) is wel ietsje langzamer als de Intel, maar een stuk goedkoper en even stabiel.
ECS maakt hele goede boards, misschien niet zo uitgebreid als de A-merken, maar zeker net zo stabiel & snel. Kijk maar naar de K7S5A (SiS 735), werkelijk een superbord. Verder ligt het er een beetje aan welke chipset je neemt, maar dat ligt niet zo zeer aan ECS.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Op donderdag 01 november 2001 09:43 schreef EXX het volgende:
Ondersteunt het bord Coppermines, dan is het maximum een 700 MHz Celeron; anders is het maximum een 533 MHz Celeron (PPGA). Deze laatste is bijna niet meer te krijgen; alleen bij De Regenboog heb ik em laatst nog gezien voor 119 piek.
Mjah, ga er maar vanuit dat die 533MHz het maximum is zonder stunten uit te gaan halen.. Ik heb namelijk nog geen een LX-bordje gezien wat de coppermine aan kon..

En die verhalen over die powerleap-converter.. Mjah, het lijkt aardig, maar ik heb eigenlijk nog geen ervaringen met dat ding gelezen.. Ben eigenlijk wel benieuwd, maar ik vrees dat het uiteindelijk een veel te dure oplossing is voor iets wat uiteindelijk toch te weinig performance zal geven!

• Brent
de max is nu idd een 533 en met een convertor 766, maar ik koop dan liever meteen een nieuw moederbord voor de celeron 1200. Met intel chipset.

Pagina: 1