Wederom, netmeeting door server

Pagina: 1
Acties:

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Ja, ik heb de search hier al op versleten, en het portmapping verhaal van Negotiator gelezen.

Situatie: internet-server-workstation

Ik wil dus netmeeting op m`n workstation kunnen gebruiken.

Ik heb dus poorten 522, 389, 1503, 1720 en 1731 nu gemapt, en al belt er iemand naar me, kan ik hem accepteren, of negeren. Tot daar werkt het dus. Maar dan: Als ik hem accepteer, gebeurt er niks.

Als m`n internet modem direkt aan m`n computer hang, werkt het wel.. Wie weet hier een oplossing voor? Thnx!

Verwijderd

Wat heb je voor een server? Wat heb je voor een NAT/MASQ/PROXY?

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Tis een Win200 server met WinRoute, NAT dus..

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 30 oktober 2001 16:51 schreef Rempage0611 het volgende:
Ja, ik heb de search hier al op versleten, en het portmapping verhaal van Negotiator gelezen.

Situatie: internet-server-workstation

Ik wil dus netmeeting op m`n workstation kunnen gebruiken.

Ik heb dus poorten 522, 389, 1503, 1720 en 1731 nu gemapt, en al belt er iemand naar me, kan ik hem accepteren, of negeren. Tot daar werkt het dus. Maar dan: Als ik hem accepteer, gebeurt er niks.

Als m`n internet modem direkt aan m`n computer hang, werkt het wel.. Wie weet hier een oplossing voor? Thnx!
Hmm, da's best bizar, want met winroute (onder win2k) en exact dezelfde portmapping werkt het hier wel. Je hebt geen andere firewall draaien of traffic rules aangemaakt oid? Of met je packetfilter zitten spelen wellicht?

Draai je verder nog een proxy onder winroute oid? Misschien dat Netmeeting probeert te verbinden via een proxy, dan zou het daar fout kunnen gaan...

Verder is dit iets voor Network Troubleshooting:
[forum=24] >> [forum=19]

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Nee, niks bijonders.. op m`n workstations staat geen software hiervoor, ze hebben gewoon een gw, en een dns ip.

Misschien ligt het eraan dat de ethernet adapter op nat on! staat... moet dit on zijn ofzo???? En Ras staat op on. Op de interne nic staat nat uit.

Een van m`n portmap instelling is als volgt:

Protocol : tcp
Luister naar IP: 213.73.176.7
Luister naar poort: enkele poort
1503
Doel IP: 192.168.0.11
Doel poort: 1503

Moet dit soms anders???

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Op zich lijkt alles goed te staan. Voor alleen beeld en geluid heb je voor NetMeeting alleen de poorten 1503 TCP en 1720 TCP nodig. Je kunt het luister-ip van de portmapping op <unspecified> laten staan. Verder is het beter om de nat van je internet-netwerkaart op on te zetten ipv on!. Dan is namelijk de Winroute-pc zelf ook beschermd door de firewall van Winroute (als je echter nog servers draait op die pc, dan moet je nu wel portmappings aanmaken). Verder zou je logging eens kunnen aanzetten voor die poorten, om te zien of er uberhaupt wel verkeer is. Gebruik je wel de laatste build van winroute??

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Ok, hij staat nu op on. Ik gebruik idd de laatste versie van winroute....

Ik zal binnenkort ff kijken of er wel verkeer is. Maar het antwoord hierop weet ik denk ik al. Want als ik die mappings weg haal, gaat ie ook niet over op mijn workstation, en dat doet ie nu wel.. dus er is wel verkeer. Maar aangezien ik niet echt een gesprek kan accepteren zal het dataverkeer beperkt zijn.

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Update: als ik het log aan zet, ziet winroute helemaal niks langs komen, als ik mensen vraag om met netmeeting in te bellen...

Ik heb de port maps weg gehaald, dus zou ie volgens mij wat moeten weergeven ... ???
Pagina: 1