Toon posts:

hub 2-weg gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik dalijkt dingen ga proberen die helemaal niet werken, ff een vraagje: gaat dit werken:

internet kom binnen op een hub.
Vanuit de hub gaan drie kabels naar drie pc's: een win98se-workstation, een 2k laptop en een 98 server.

In die 98 bak zitten dus 2 netwerkkaarten, is die weer terug te lussen naar dezelfde hub waardoor ik internet weer verder kan delen met een 2k-workstation en een (test)mandrake 8.0 workstation.

Gaat dit werken, of gaat de hub helemaal over zn nek? Ander moet ik nog ff een ander hubje aan gan sluiten.

Dus die eerste drie pc zitten rechtstreeks op internet via hun IP's, en die andere twee moeten dus 192.168.0.2 en 3 worden.

Verwijderd

Misschien kun je de "internet"kabel in de uplink doen...

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Laat hem binnenkomen op dat servertje, en verdeel het dan via de hub... simpel...

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 16:51 schreef BachW het volgende:
Laat hem binnenkomen op dat servertje, en verdeel het dan via de hub... simpel...
maar ik wil dat verkeer van die andere twee pc's niet over mijn server hebben.

Bovendien is het hebben van wat extra ip's op die andere pc's wel handig.

Het gaat mij even over het feit of het lukt, extra ip's voor die andere pc's kan altijd nog :)

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:17
Je kan het op twee manieren doen:

Manier 1:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Internet
   |
  PC met twee kaarten en ICS/winroute/sygate
   |
  Hub
  |||
Overige pc's

Manier 1:
code:
1
2
3
4
5
Internet
   |
  Hub -- PC met 1 kaart en Sygate
  |||
Overige pc's

Voor deze tweede mogelijkheid heeft Sygate speciale instellingen. Dan heb je dus aan 1 netwerkkaart genoeg.

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Dan zou ik er denk maar een andere hub tussen zetten, werkt denkt het makkelijkst, ik ben geen expert, ik probeer alleen mee te denken...

het kan in princiepe niet anders, dan een anderhub ertussen zetten omdat je een inkomende verbinding (NIC1) gaat verdelen over meerder (NIC2) dat gaat beter over een aparte hub (apart netwerk dus)

Correct me if I'm wrong!

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
ikke ook ff tekenen hoe ik het wil:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
            internet
                |
ws2 (192.168.0.3)-|   |
            |--hub--------------|
ws3 (192.168.0.2)-|   |        |
        -------------------  |
         |   |    |  |
        ws1   laptop    server----|
         (IP)    (IP)     (IP & 192.168.0.1)

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

code:
--------------------------------------------------------------------------------
internet
|
ws2 (192.168.0.3)-| |
|--hub--------------|
ws3 (192.168.0.2)-| | |
------------------- |
| | | |
ws1 laptop server----|
(IP) (IP) (IP & 192.168.0.1)
--------------------------------------------------------------------------------

Dus je hebt 6 aansluitingen op de hub?

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:17 schreef BachW het volgende:

Dus je hebt 6 aansluitingen op de hub?
plus 1 internetaansluiting

het gaat me er gewoon om, of dit kan, dat het niet practisch snap ik ook nog wel :P

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 16:47 schreef MREn het volgende:
Voordat ik dalijkt dingen ga proberen die helemaal niet werken, ff een vraagje: gaat dit werken:

internet kom binnen op een hub.
Vanuit de hub gaan drie kabels naar drie pc's: een win98se-workstation, een 2k laptop en een 98 server.

In die 98 bak zitten dus 2 netwerkkaarten, is die weer terug te lussen naar dezelfde hub waardoor ik internet weer verder kan delen met een 2k-workstation en een (test)mandrake 8.0 workstation.

Gaat dit werken, of gaat de hub helemaal over zn nek? Ander moet ik nog ff een ander hubje aan gan sluiten.

Dus die eerste drie pc zitten rechtstreeks op internet via hun IP's, en die andere twee moeten dus 192.168.0.2 en 3 worden.
dit gaat gewoon werken... maar beter is een 2 hub te kopen (dom apparaat hoeft niet meer dan 25 gld te kosten; 10mb that is)
je moet wel een routing programma/inetsharing op je win98 bak zetten

je hub gaat zeker niet over zijn nek. het enige wat een hub doet is alle pakketten die de hub ontvangt op alle poorten doorsturen. qua performance is het misschien niet de beste oplossing

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:17
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:02 schreef MREn het volgende:
ikke ook ff tekenen hoe ik het wil:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
            internet
                |
ws2 (192.168.0.3)-|   |
            |--hub--------------|
ws3 (192.168.0.2)-|   |        |
        -------------------  |
         |   |    |  |
        ws1   laptop    server----|
         (IP)    (IP)     (IP & 192.168.0.1)
Je hebt 4 IP's van je provider? Dan moet het werken, maar evt. kan je met Sygate ook 1 netwerkkaart uit die laatste ppc halen.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een hub stuurt een over een poort binnenkomend pakketje naar ALLE andere poorten. Je kunt een hub (tenzij het een segment-switching exemplaar is, maar dat is meer een tussenvorm tussen hub en switch) niet gebruiken als verkeers-scheiding.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:43
Tje, tis vragen om problemen, en zal zeker niet goed zijn voor performance. Een HUB is hier gewoonweg niet voor gemaakt.
Pagina: 1