Toon posts:

Linux samba share + Outlook addressbook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Misschien ben ik al de zoveelste die dit gaat vragen maar toch.

Heeft iemand ervaring met een Linux Samba server en win2k clients met outlook 2000 geinstalleerd. En dan ook nog eens het adresbook van outlook gedeeld ?

Dus wat wil ik nu eigenlijk: Ik wil tegelijk met alle users in het adresboek kunnen zoeken/toevoegen/wijzigen/verwijderen. Is dit mogelijk ZONDER MS-Exchange server ?

Please help want ik zit al weken met dit probleem. :?

Groetjes Liqueur

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Daar is LDAP voor uitgevonden. Dat ondersteunt Outlook ook.

Je wil het bestand waar het adresboek in staat gaan delen? Dat kan volgens mij niet goed gaan....

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 16:55 schreef ajvdvegt het volgende:
Daar is LDAP voor uitgevonden. Dat ondersteunt Outlook ook.
Maar hoe kan ik dan vanaf de client via outlook ook direkt personen toevoegen en verwijderen etc... etc..

En dan nog een vraagje: Waar vind ik een goed voorbeeld van een config voor de OpenLDAP2 (SuSE 7.x)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Op dinsdag 30 oktober 2001 16:58 schreef Liqueur het volgende:
Maar hoe kan ik dan vanaf de client via outlook ook direkt personen toevoegen en verwijderen etc... etc..
Eeeh, nope. Niet via Outlook althans. Waarschijnlijk wil je dat ook liever centraal doen, anders kan iedereen je adresboek vervuilen met diverse adressen. Je zou een web-based LDAP programma kunnen installeren op de server waarmee iedereen wel adressen kan toevoegen aan het adresboek.

Ik geef toe, da's niet ideaal in alle situaties.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
oke met een webbased "controlcenter" voor de ldap server kunnen de gebruikers wel leven :) Ik neem aan dat er wel eentje zal staan bij freshmeat.

Maar dan nu de vraag hoe zet ik een LDAP server goed op.
Is er ergens een voorbeeld online ?

Verwijderd

Topicstarter
heb een leuke php-"app" gevonden om de adresboeken etc.. te beheren dus nu ff snel apache installeren en dat is klaar...

Nu de ldap server zelf nog ? :)
Pagina: 1