[VB] foutmeldingen 126 en 10035 ??

Pagina: 1
Acties:

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
ik zit met twee vb foutmeldingen waar ik niet uitkom:

de ene is 126 (err.description is leeg...)
de ander is 10035 (socket is non-blocking and this operation would block)

ik krijg ze _soms_ als ik wsk.senddata doe
ben al een paar uur aan het zoeken maar kan nergens echt duidelijk vinden waar het vandaan komt en wat je er tegen kan doen... iemand een idee :? :?

Maak je eigen poll

Verwijderd

Controleer de Winsock.State ff...

• BOOTZ
? wsk.state
1

(ff opgezocht: 1=open)

Maak je eigen poll

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Als die errors niks bijzonders betekenen (zal vast niet) en je app niet laten crashen ofzo waarom dan niet gewoon opvangen met een error-handler?

Maar begrijp wel dat het niet zo verstandig is om een snelle hack op te zetten, op de langere termijn ben je veel beter af als je de bug gewoon fixed.

google gaf btw wel wat pages met info over die errors.. mischien zit er wel wat tussen

• BOOTZ
heb al gezocht op google, maar echts iets duidelijk staat er niet tussen

ik kan die error 126 wel opvangen maar die andere niet, daar blijft het progje op vastlopen (en zelfs je hele comp, kan blijven rebooten zo)

Maak je eigen poll

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Loopt je computer daar op vast? Dan heb je een nieuw OS nodig denk ik. Zelfs Windows 98 kan daar volgens mij tegen.
Wat ik doe is gewoon wachten tot die functie niet meer zegt dat die zou blocken (dus gewoon continue aanroepen, eventueel met sleep ertussen).

• BOOTZ
het gaat zo: ik roep wsk.senddata bla$ aan, dan krijg ik een blauw scherm (maar niet altijd, soms), dan die fout 10035 en dan doet mn computer niet echt veel meer... kan geen programma's meer opstarten, inet verbinding is dood, schiet allemaal niet op...
is niet alleen op mijn comp (winME), maar bij testen op mn vaders comp (win98) gebeurt precies het zelfde. op win2k trouwens niet, daar krijg je alleen die 10035 foutmelding...

Maak je eigen poll

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat staat er in dat BSOD?

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:20

Exterazzo

Qeasy

Op woensdag 31 oktober 2001 17:12 schreef OlafvdSpek het volgende:
Wat staat er in dat BSOD?
Druk op een toets om verder te gaan
of op Ctrl+Alt+Del om te herstarten
:P >:)

Audentia

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

WSAEWOULDBLOCK (10035)
Resource Temporarily Unavailable -- The specified socket operation cannot be completed immediately, but the operation should be retried later.
Windows API Guide: Winsock Error Codes

Kwee niet of je er wat aan hebt, maar 't is iets ;)

Exact expert nodig?

• BOOTZ
Op woensdag 31 oktober 2001 18:58 schreef CrazyD_at_work het volgende:

Windows API Guide: Winsock Error Codes

Kwee niet of je er wat aan hebt, maar 't is iets ;)
had ik al gevonden, maar dat zegt nog niet waarom vb een blauw scherm laat verschijnen (ook op andere comps dus). als ik die wsk.senddata ff weghaal krijg ik dat niet, dus het ligt wel daar aan iig

Maak je eigen poll

• Mir
  • Niet online

Mir

Op woensdag 31 oktober 2001 16:12 schreef BOOTZ het volgende:
het gaat zo: ik roep wsk.senddata bla$ aan, dan krijg ik een blauw scherm (maar niet altijd, soms), dan die fout 10035 en dan doet mn computer niet echt veel meer... kan geen programma's meer opstarten, inet verbinding is dood, schiet allemaal niet op...
is niet alleen op mijn comp (winME), maar bij testen op mn vaders comp (win98) gebeurt precies het zelfde. op win2k trouwens niet, daar krijg je alleen die 10035 foutmelding...
[off]
jeetje!! in basic leren proggen dnk? :) bla$

LOL :)

is niet nodig in VB iig...
als je bla declareerd als een string kan het niets anders worden dan een string..

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 31 oktober 2001 19:09 schreef BOOTZ het volgende:
had ik al gevonden, maar dat zegt nog niet waarom vb een blauw scherm laat verschijnen
Het blijft Windows :P
Nou ja niet echt als flame bedoelt, ik heb ook regelmatig blauwe schermen gehad in w9x die in WinNT niet meer waren dan een errortje, en verder niks...

Exact expert nodig?

• BOOTZ
Op woensdag 31 oktober 2001 19:11 schreef Mir het volgende:

[..]

[off]
jeetje!! in basic leren proggen dnk? :) bla$

LOL :)

is niet nodig in VB iig...
als je bla declareerd als een string kan het niets anders worden dan een string..
ok dan zo
wsk.senddata d$ & buildpacket(pnum,dt$)
dat wel goed?
heb niet altijd zin om strings te declaren, ben nog steeds teveel qbasic en C64-basic gewend... :)

Maak je eigen poll

Pagina: 1