Welke HD zal ik kopen (pre-select = 3)

Pagina: 1
Acties:

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 22:34
Welke van onderstaande 3 HD's kan ik het beste aanschaffen.
De prijzen liggen behoorlijk dicht bij elkaar, dus dat is geen vergelijkingsmateriaal.

IBM 40GB (60GXP, 7200rpm, 2MB)
of
Maxtor 40GB (DMax 60 Plus, 7200rpm)
of
Western Digital 40GB (7200rpm)

Ohja... en kom niet met opmerkingen zoals... ik zou 60 GB nemen, want da scheelt bekant niks of ik zou _die_ merk nemen, want dat scheelt je 4 gulden ofzo...

Gewoon tussen deze 3 kiezen. :)

Tnx.

• Compacto
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 10:11
Kan je ze niet allemaal kopen en dan even testen welke het beste is ?

Maar even serieus, ik heb de Maxtor en die bevalt prima.
Volgens mij heeft iedereen hier zo z'n eigen voorkeur, dus je krijgt waarschijnlijk nu veel verschillende reacties.

Zoek wel even het forum door op IBM problemen..

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 22:34
tja... probleempjes kunnen er altijd wel zijn...

die 3 HD's zijn alle 3 wel goed. Maar het verschil zit em misschien in de toegangstijd, en hoe vlug er bad sectors op komen... dat natuurlijk :(:(:( zijn.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
als je een beetje goed zoekt op het forum vind je veel problemen met ibm's. (er is ook een rechtzaak gaande tegen ibm van een klant). heb zelf een maxtor en heb er nog geen rare of gare dingen mee gehad gewoon lekker veel shit er op en gamen maar. Trouwens 40 gig is echt wel genoeg heb nu veel spellen er op en het zit nog lang niet vol :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 22:13
tja, ik zit met psies hetzelfde "probleem". Maar ik denk dat ik voor de IBM ga, ondanks alle slechte verhalen. Als er echt iets aan de hand is met die schijven, zal dat inmiddels wel veranderd zijn (al is het maar stilzwijgend). Alleen koop ik dan mijn harddisk bij een leverancier die een beetje bekend is en waar veel mensen komen, die dus een snelle omlooptijd heeft met zijn spulletjes, zodat ik een "verse" harddisk heb ipv eentje die maanden stof heeft verzameld op een plank in het magazijn :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb zelf net bij Mycom een 40GB 7200 RPM ATA133 schijf gehaald, de opvolger van de DiamondMax, de D740X. (o.i.d. :) ) Ik wilde zelf geen IBM en zat te twijfelen tussen een WD-er of die Maxtor.

Heb net die review gelezen op tweakers.net en toch maar voor de Maxtor gegaan.. ik kan niet wachten tot die 8MB-gebufferde WDers eindelijk verschijnen. Voor 335,00 bij Mycom... prima prijsje voor een winkel met prima service.

Zat even te twijfelen om bij Graficall TOCH een 60GXP te halen.. maar de vele horrorverhalen van de 75GXP en ook van de 60GXP alsmede de absolute brakke service bij Graficall hebben me doen besluiten om toch maar bij mijn favoriete winkel een HDtje te halen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

IBM 40GB (60GXP, 7200rpm, 2MB), ik gebruik m voor videomontage, Digitaal, ik heb ook nog de 60GB versie in mn pc hangen, never problems! hij is que XS its sneller dan de Maxtor, IBM=8mn en die Maxtror 8,9ns meen ik.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb zelf de IBM 40GB 60gxp 7200tpm en die bevalt mij prima ,nooit probs mee. Ik heb ook nog een WD 10GB 7200tpm en die is anderhalf jaar oud en die is nie kapot te krijgen(figuurlijk dan). Als je voor stabiliteit gaat zou k de WD nemen en voor snelheid de IBM ,maxtor heb k geen ervaring mee.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zou Maxtor adviseren.

IBM is alleen leuk als je er geen probleem mee hebt dat je een kans van 50-50 hebt dat-ie crashed, WD is wel betrouwbaar, maar dit type is niet echt supersnel (de nieuwe wel).

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Hmmm... Ik zou wel eens de nieuwe Maxtor D740X vs. de IBM 60GXP willen zien...

Edit: tsjek hier de D740X review: Storage review

• GeBas
  • Laatst online: 22-03 19:50

GeBas

--

Je wil 1 keuze toch?

Maxtor, waarom? Ik gebruik ze al heel lang geen problemen, dat zelfde geld ook bij ons op de zaak.

Compaq en apple gebruiken ze ook erg veel

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Op dinsdag 30 oktober 2001 17:01 schreef tazzman het volgende:
Ik heb zelf net bij Mycom een 40GB 7200 RPM ATA133 schijf gehaald, de opvolger van de DiamondMax, de D740X. (o.i.d. :)
<knip>
Klopt, dat is inderdaad de D740X en die heb ik ook. Is echt een aanrader! *D

Is snel en stil. Wat wil je nog meer? :7

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Ik zou de Maxtor nemen.

IBM's veel verhalen natuurlijk over.
Staat hierboven ook.

Heb:
2 x 20Gieg = perfect
2 x 40Gieg = perfect
2 x 60Gieg = perfect

Ze werken allemaal goed. Allemaal bij de MyCom vandaan. EN hoefde nog nooit terug te gaan.

• Frankie02
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb zelf ook een Maxtor. Perfekt dingetje: snel, betrouwbaar en stil.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 16:08
en die nwe maxtor werkt ook lekker in raid 0 ??

of is dan die ibm beter?

I’m not like the OTTERS

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik heb net een IBM DTLA 307030 (30GB) en een IBM 60GXP (40GB) terug gestuurd. Die schijven waren 7 en 3 maanden oud. Ik heb het wel gehad met IBM, stonden een hoop belangrijke files op.

Heb al 2 nieuwe schijven besteld, Maxtor D740X (40GB) 7200RPM. Als ik die IBM's terug krijg gaan ze meteen in de verkoop, ik hoef ze niet meer.

Dus IMHO zou ik niet voor IBM gaan.

/edit

Heb nu een 7 jaaroude Seagate 1.2 GB erin hangen omdat ik die Maxtors nog niet binnen heb. Hij is langzaam maar werkt nog perfect en hij heeft al heel wat gesjouw moeten doorstaan.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Probleem met een RAID setup (tenzij je een voorwaardige RAID-5 gebruikt maar ik weet niet of dat kan met IDE HD's) dat als er 1 HD sterft, de RAID array gebroken is en je die andere HD ook maar kan leegmaken.

Tja ik lees zoveel over dooie IBMers.. beetje lullig dat je dan *EN* 1 HD + data van 2 HD's kwijt bent.

Overigens heb ik zelf enorm goede ervaring met oude IBM HD's.. ik heb zelf nog 2x 4.3 GB en 1x 8GB van IBM.. en ik heb ook nog een 1.2 GBer en 2.1 GBer van IBM gehad. nooit nooit nooit geen problemen mee. Alleen die 75GXP en 60GXP series.. ik kan er geen vertrouwen in hebben. Vandaar ook mijn keuze voor de Maxtor. Als ik die D740X vergelijk met mijn Fireball 18GB 7200rpm ATA66. het lijken echt wel dezelfde HD's met andere labels.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-04 23:01

miekol

erm

Heb een IBM 75gb en een maxtor 30gb, beide 7200rpm , de IBM is wel iets sneller maar die heb dus na een paar maanden al bad sectors :(

Nog geen problemen gehad met maxtor en heb vroeger ook een maxtor 16 gb gehad, ook geen probs gehad.

Wel probs gehad met een seagate 4gb en ibm 2gb :P

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik zou de maxtor 740 nemen, erg snel en stil, en hopelijk net zo betrouwbaar als zijn voorgangers.

(vandaag 1 geprobeerd, samen met asus a7m en athlon 1400, nog nooit windows zo snel geinstalleerd)
Pagina: 1