[CM] Seiko L2014 backlight LED's vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Wie weet wat voor LED's er als backlight van de Seiko L2014 worden gebruikt, gewone 3mm of SMD? Ik wil ze namelijk vervangen (als mijn scherm er is) door blauwe (of witte :9~ ) maar dan moet ik wel weten wat voor LED's het zijn en of ze te bereiken zijn zonder het scherm te beschadigen...
Iemand hier ervaring mee?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
ik gok het erop dat het van die minimaal kleine ledjes zijn ter groote van een rijstkorrel.
Dat is vrij moeilijk te vervangen en je met zeker oppassen dat je niet te lang met je soldeerbout er tegen aan gaat zitten zodat er van alles verbandt en door brandt.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:56 schreef brainball het volgende:
ik gok het erop dat het van die minimaal kleine ledjes zijn ter groote van een rijstkorrel.
Dat is vrij moeilijk te vervangen en je met zeker oppassen dat je niet te lang met je soldeerbout er tegen aan gaat zitten zodat er van alles verbandt en door brandt.
Da's dus SMD, maar daar ben ik niet bang voor... gewoon ff oefenen op 1 of ander oud computerding en dan die LCD >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Kun je de verlichting d'r niet uitschuiven.

And The Only One

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

hmmz blauw zou heel wat cooler staan bij mn alu lian-li, maar er is al eens een topic over geweest geloof ik waar ze zeiden dat je je LCD niet goed meer in elkaar kreeg...

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:30

chromeeh

the Gnome

Ik heb het wel eens gezien, maar die gast wou niet uitleggen hoe :'(
Hij had zo'n lcd'tje waar je de backlight er uit kunt schuiven, op die manier heeft tie ze opnieuw opgesoldeerd.
Het zag er wel donders mooi uit, alleen het is k*t om passende leds te vinden.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

Dat is toch meestal een folieachtig stuk plastic waar 2 stroomdraadjes uitkomen? Ik heb wel eens een displaytje opgengesloopt uit een ouwe klein spelcomputerje, en daar zat zo'n stukje folie in. Kweet niet hoe het in zulke displays zit, maar ik zou wel eerst ff voorzichtig kijken voordat je hem naar de eeuwige jachtvelden helpt.
Pagina: 1