Toon posts:

videologic DTS waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik was eigenlijk van plan om de klipsch 5.1 te halen maar die is nu alweer uitgesteld tot december en zal waaschijnlijk jan. niet eens halen :(.

dus val ik weer terug op mn vorige keuze ,de videologic digitheatre DTS . tot nu toe heb ik em alleen nog maar kunnen vinden bij www.alternate.nl weet iemand mischien waar deze nog meer te koop is ?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Waarom kun je ze niet bij Alternate kopen dan ?

En waar hebben we het precies over ?

Anders zijn er nog wel andere sets aan te raden.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
eeehhm yep nivo is weer hoog |:(

waar dit over gaat? ehm eerst lezen dan reageren dan begrijp je het Mischien.

waarom niet bij alternate?:

mischien wil ik prijzen vergelijken?
mischien heb ik slechte ervaringen met alternate?
mischien vind ik hun leveringstijd niet goed?
mischien vind ik un garantiebeleid niet goed?
mischien wil ik hem op een credit card betalen die zij niet accepteren?

etc etc etc ..

pfff somigen mensen~

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op dinsdag 30 oktober 2001 17:10 schreef krafty_Cuts het volgende:

mischien vind ik hun leveringstijd niet?

etc etc etc ..

pfff somigen mensen~
:Z

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Wil je hem in nederland of in duitsland kopen? In Du heb ik ze al 2x in een stad gezien (Tijdens excursie naar Berlijn en op vakantie) voor 1150DM incl 16% tax.

In nederland zijn ze gewoon slecht leverbaar. Alternate is hier ook de enige zaak die ik ken. Heb 1x daar een HDD besteld was @ een week binnen. F35,- is wel wat hoog voor verzendkosten maargoed.

Het is graag of niet zeg ik altijd. Kan je wel zeggen dat de DTS overal goed is getest. En de Klipsch Promedia5.1 ook, maar had bij sommigen te weinig midrange en felle treble.

Verwijderd

Topicstarter
thnx yokozuna ik was er inderdaad al een beetje bang voor dat alternate de enigste leverancier is in nederland. ik hoopte alleen dat er iemand was die nog een paar andere zou kunnen op noemen .

ik wil em liever niet in duitsland bestellen ofsow vanwege dat garantie gedoe . fl.35 verzend. voor een HDD is inderdaad wel een beetje veel trouwens ,vraag me af wat ze
voor die set aan verzend. vragen.

"maar had bij sommigen te weinig midrange en felle treble."

joh!? kan je mischien een link geven naar die test ,die zou ik graag lezen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:03

JT

VETAK y0

Op dinsdag 30 oktober 2001 17:20 schreef krafty_Cuts het volgende:
joh!? kan je mischien een link geven naar die test ,die zou ik graag lezen.
Tests op internet moet je niet vertrouwen. Worden nooit gedaan door mensen die al wat meer ervaring hebben met audio, altijd door audio-n00bs die er helemaal geil van worden als ze horen dat een systeem 400 watt heeft.

Waar ze dan niet bij nadenken dat het helemaal niet kan in die kleine systeempjes :r |:(

Of nog 1, is ook leuk :
Though it doesn't sound like a 400 watt system, it goes pretty loud
STUPID !!! |:( |:( |:(

Want hoe hard is 400 watt nou ? Dat is niet uit te drukken in DB's !!! Een verster van 30 watt met speakers met 90 db gevoeligheid zal harder gaan dan een versterker van 60 watt met 86 db speakers.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
"Though it doesn't sound like a 400 watt system, it goes pretty loud" LOL**

helemaal mee eens ! maar er zijn er wel een paar die die dingen een grondige en technische test geven. bijv. www.3dsoundsurge.com en www.gamersdepot.com.

"Waar ze dan niet bij nadenken dat het helemaal niet kan in die kleine systeempjes" klopt ook !

maar klipsch komt toch een heel eind met die BASH 500w amp. die heeft een digitale voeding waardoor die wel zou passen. das echt geen gebakken lucht !

amp's die niet BASH zijn en toch claimen 400w RMS te zijn in van die kleine dingen kunnen zeker niet kloppen.

kijk maar ff en vertel me wat je dr van vind!

• Yokozuna
Op dinsdag 30 oktober 2001 18:01 schreef JT het volgende:

STUPID !!! |:( |:( |:(

Want hoe hard is 400 watt nou ? Dat is niet uit te drukken in DB's !!! Een verster van 30 watt met speakers met 90 db gevoeligheid zal harder gaan dan een versterker van 60 watt met 86 db speakers.
Niet kwaad worden JT! Jgaat er helmaa lverkeerdv an tpye! |:)

Op een 1KHz toon heb je denk ik gelijk. Wat subbass betreft kan een speaker met een groter membraan meer dB's produceren (hogere max dBspl), mits hij daar het vermogen voor krijgt (wat hij zoiezo krijgt omdat de amp bij pcsubwooferset op de rest van de drivers is aangepast). Dus dat kun je hierbij denk ik beter als referentiepunt nemen wat het sublaag betreft. De sattelites trekken alles meestal zolang ze een fatsoenlijk scheidingfilter hebben. Alleen dat hebben ze niet zo vaak eigenlijk. (twijfel zelfs of ze het überhaubt wel hebben)

Wat is trouwens een digitale voeding?

• JT

JT

VETAK y0

Ook 3d soundsurge en gamersdepot zijn klote. Ik maak in mijn standpunt GEEN uitzonderingen :P

Enneh, dat geld niet alleen voor 1 khz, maar voor alle frequenties.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
Op dinsdag 30 oktober 2001 19:25 schreef Yokozuna het volgende:

[..]
Wat is trouwens een digitale voeding?
schakelende voeding.

En waarschijnlijk bedoelde dingetje niet digi voeding, maar digitale versterker. Begint steeds meer beschikbaar te komen en is wel een leuke technologie. Ipv een transistor/mosfet een signaal te laten versterken, gebruik je hem nu anders (ik weet er zelf ook niet het fijne van, als je het precies wilt weten moet je het zelf ff uitzoeken): je laat hem heel snel schakelen (in meeste budget spul gaat dat op 150-500khz) en je stopt* er dan een digitaal audiosignaal in. Op die manier laat je hem alleen geleiden bij een "1" en niet geleiden bij een "0"*. Doordat hij nu òf volledig wel, òf volledig niet staat te geleiden, heb je geen spanningsval over de mosfet, dus een theoretisch 100% efficientie (in de praktijk schommelt het tussen de 80 en de 96, nog steeds hoog). Dan heb je dus een versterkt digi-signaal door dit door een "integrator"*te laten lopen krijg je dat dit "pulserende" stroompje een mooi glad analoog signaal wordt wat naar de speakers kan. Het voordeel van deze techniek is dat je met kleine componenten toch veel vermogen kan leveren. En het klinkt nog aardig ook (er zijn uiteraard verschillende soorten te krijgen. De kwaliteit loopt uiteen van minder dan transistor tot griezelig goed (je moet dan al een heeele goede mosfet amp hebben, wil hij beter klinken).
Kennis heeft een expirimentele klasse d (zo wordt dit ook genoemd) amp gebouwd. Heeft het laten schakelen op een frequentie in de megahertz range. Klonk naar eigen zeggen aardig (was niet echt superkritisch opgebouwd, was om te kijken of het kon) en de mosfets kon je aanraken (geen heatsink!!) en toch leverden ze een vermogen af van in de tientallen/honderd watts (hij heeft de efficientie op iets van 98% gekregen)

* mijn kennis schiet ff te kort hoe dit precies gebeurt, dus niet vragen "hoe dan", dat weet ik toch niet!
Als iemand meer kennis heeft van dit soort zaken en hij ziet een fout: aarzel niet mij te verbeteren

• Yokozuna
Voor alle frequenties op een BEPAALDE waarde van het vermogen ja. De maxdB spl op bv. 70Hz (sinus golfje) van een 12" woofer ligt veel hoger dan die van een 5.25" woofer als beiden genoeg vermogen krijgen geleverd. Gezien ze dat bij PC SUBWOOFERSETS zowat altijd krijgen kun je wat het sublaag betreft de grootte van de wooferdriver over het algemene als referentiepunt gebruiken om tussen pc subwoofers te meten hoe hard ze gaan.

Het hangt er maar vanaf onder wat je "gaat harder" verstaat.
Maargoed, we dwalen af. Komt erop neer, Klipsch en Videologic zijn gewoon zeer slecht leverbaar in nederland.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik ga waarschijnlijk ook deze set kopen, alleen dan ergens in April/Mei.

Lijkt me wel een :9~ setje.
Ik heb tig reviews gelezen. Maar ik heb um nog steeds niet gehoord, wel gezien, in Keulen. [ Heb je het weer>>> Duitsland]

Mischien zijn er meer mensen die deze set gaan kopen.... kunnen we het samen bestellen vanuit Duitsland.

w00t

Verwijderd

Topicstarter
"kunnen we het samen bestellen vanuit Duitsland." te laat robbie :) ten tijde van jouw post had ik em namelijk al besteld en nu ligt hij al weer op het postkantoor!! ik heb em morgen dus :) :) :). ik zal wel ff laten weten wat ik ervan ,ik ben best kritisch !!

Verwijderd

Topicstarter
trouwens JT vind je 3dsoundsurge echt zo klote ? ik vind het toch wel 1 van de beste sites ze doen tenminste ook een beetje een onderbouwde test . zie je toch niet vaak!

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 01 november 2001 22:50 schreef krafty_Cuts het volgende:
trouwens JT vind je 3dsoundsurge echt zo klote ? ik vind het toch wel 1 van de beste sites ze doen tenminste ook een beetje een onderbouwde test . zie je toch niet vaak!
Het IS klote, 90% is copy&paste werk.

Ecodan warmtepomp

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Op donderdag 01 november 2001 22:48 schreef krafty_Cuts het volgende:
"kunnen we het samen bestellen vanuit Duitsland." te laat robbie :) ten tijde van jouw post had ik em namelijk al besteld en nu ligt hij al weer op het postkantoor!! ik heb em morgen dus :) :) :). ik zal wel ff laten weten wat ik ervan ,ik ben best kritisch !!
Oke, het is nu een dikke maand [ lees 2 maanden] geleden.
Hoe bevalt de set? :9~

w00t

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Lekker bij Alternate kopen :9 :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08

Jag

etc etc etc ..

pfff somigen mensen~
Sooo he, zou je misschien iets minder kunnen flamen. Waar slaat dit in GoTsnaam op :(?
Op dinsdag 30 oktober 2001 19:52 schreef JT het volgende:
Ook 3d soundsurge en gamersdepot zijn klote. Ik maak in mijn standpunt GEEN uitzonderingen :P

Idd. 3ss heeft het ook over die speakers alsof het high end HiFi is, echt beschamend gewoon :o.

• Yokozuna

etc etc etc ..

pfff somigen mensen~
Alternate is de enige die Videologic high end sets verkoopt. Klaar. JE zult het er mee moeten doen. Trouwens niet zo moeilijk, de DigitheatreDTS is overal zowel kwantitatief als kwalitatief het beste uit de test gekomen, en daar betaal je ook best wat voor.

Misschien klinkt die set ook wel zo Jag, volgens mij heb jij hem nog nooit gehoord (ik ook niet, maar ik vorm er ook geen oordeel over).
Pagina: 1