Toon posts:

Externe ZIP100 parallel probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van iemand een Externe Zip 100 over genomen die op de paralelle poort moet. De drive opzich werk: hij begint de schijf te lezen en dergelijke, maar ik krijg geen Drive letter in windows. Ook lust hij niet goed door, dus als ik mn printer 'achter' de zip aansluit kan ik niet meer printen.

Volgens mij heb ik alle instellingen in windows goed staan en mn bios staat ook op EPP I/O378 IRQ7.

wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen?

Ik draai windowsXP momenteel.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Klopt, je parallelle poort Zip krijgt pas een letter als je minimaal de driver ervoor installeert, of de complete software met tools etc. genaamd Iomegaware

Beiden zijn te downloaden van de Iomega site ...

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:03 schreef MaikelG het volgende:
Klopt, je parallelle poort Zip krijgt pas een letter als je minimaal de driver ervoor installeert, of de complete software met tools etc. genaamd Iomegaware

Beiden zijn te downloaden van de Iomega site ...
Ik heb dat Ioware van die site geplukt, nl versie, dan zegtie dat ik mn pc moet herstarten en dattie daarna verder gaat met die install, dus ik JA gedaan, Zip aangesloten, kabels+power, pc aan, windows start op en ik krijg de melding IOMEGA "Cannot find the file specified"

Erg vaag

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

ik heb niet op de site gekeken maar misschien moet je een programma voor die specifieke ZIPdrive van je?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

hmm naast iomegaware staan er op de site ook losse drivers, o.a. voor win2000 (voor winXP ook?). Misschien die eens proberen?
Zelf heb ik de parellelle poort versie alleen op win9x gebruikt, dus verder kan ik je denk ik niet helpen.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Topicstarter
ik denk toch dat die zipdrive niet 100% is! ik krijg m niet aan de praat!

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
in welke port mode moet de lpt poort staan ?

bi-directional ?

check et es ff in handleiding en bios !!
Pagina: 1