Final Fantasy VII >> Beeld screwed up

Pagina: 1
Acties:

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:46
Weer eens FF7 uit de kast getrokken :)

Heb ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bkhnet/zooi/ff7_prob.jpg

Hm...

Het lijkt erop dat de bewegende onderdelen in de gewone speelwereld vreemd weergegeven worden. 3D objecten (en dus ook de battles) zien er normaal uit.

Ik heb de TNT2 patch (1.01 en 1.02) toegepast, maar maakt geen verschil.

Videokaart: GeForce 2 GTS
Videokaart drivers: nVidia Detonator 21.83
DirectX: 8.1

Iemand die hier een oplossing of suggesties voor heeft? Alvast bedankt.

EDIT: ja, ik heb al gezocht op GoT. Niets gevonden.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:20

Hu9o

Schokkend

Hmm, raar. Zou het komen door "iets" van XP??

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• wacko
Op dinsdag 30 oktober 2001 16:28 schreef Hu9o het volgende:
Hmm, raar. Zou het komen door "iets" van XP??
Ja, misschien... ik zal ook eens compatibilty modus proberen.

EDIT: nee, heeft geen effect.

Verwijderd

is het onder ander OS ook of alleen in XP?
anders zou het kunnen dat de cd gewoon brak is. >:)

• Reigner_Mortem
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04-2022
ik had zoiets bij FFVIII
X aantal drivers uitgeprobeerd..
de 10.80 (win98) gaven optimale beeldkwaliteit :+
21.83 vage kleuren overal (ook de bewegende delen)
bij andere drivers kreeg ik zwarte randen om de bewegende delen.

iig .. 10.80 zou de beste oplossing zijn.
maar dat wordt dan geen XP.

* Reigner_Mortem heeft geforce 2 Ultra, dus veel verschil is er niet

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11 17:43
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:10 schreef Reigner_Mortem het volgende:
ik had zoiets bij FFVIII
X aantal drivers uitgeprobeerd..
de 10.80 (win98) gaven optimale beeldkwaliteit :+
21.83 vage kleuren overal (ook de bewegende delen)
bij andere drivers kreeg ik zwarte randen om de bewegende delen.

iig .. 10.80 zou de beste oplossing zijn.
maar dat wordt dan geen XP.

* Reigner_Mortem heeft geforce 2 Ultra, dus veel verschil is er niet
Is er niet ooit een PATCH uitgekomen voor dit probleem, ik kan me iets herinneren...

• wacko
Renko: ik zal het even proberen op m'n oude compu (Win98). Bedankt voor de tip.

Reigner_Mortem: er is een GeForce patch voor FF8, bij mij werkte FF8 met deze patch wel gewoon :)

• Reigner_Mortem
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04-2022
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:16 schreef wacko het volgende:
Renko: ik zal het even proberen op m'n oude compu (Win98).

Reigner_Mortem: er is een GeForce patch voor FF8, bij mij werkte FF8 met deze patch wel gewoon :)
uhm .. maar dan nog ..
Als ik die patch niet gebruikt zou hebben, hoe kan ik dan zeggen dat het beeld wel goed is met de 10.80 drivers ...

jaja daar is over naged8 :7

Maar oke, ik had het probleem dus ook na het installeren van die patch, een aantal videodrivers uitgeprobeerd totdat ik weer goed beeld had.

• wacko
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:09 schreef Renko het volgende:
is het onder ander OS ook of alleen in XP?
anders zou het kunnen dat de cd gewoon brak is. >:)
Ik heb het nu geprobeerd, maar het ziet er in Windows 98 wel goed uit.

Die heeft:

Videokaart: GeForce 256
Videokaart drivers: 12.41
DirectX: 8.0

Werkte trouwens wel alleen in Software Mode (320x240)... vreemd :?

Verwijderd

Als je die FF7 TNT patch probeert dan kun je wel Direct3D doen, en voor een goed beeld moet je driver 6.50 ofzo proberen, wat een baggere drivers maakt nvidia toch sjezus :r

• wacko
Ik had net FF7 op de nieuwe compu geprobeerd in software mode en dan werkt het wel gewoon goed. Loopt ook best lekker (Athlon 1200) dus ik denk dat ik 'm dan maar daar op houdt.

Als iemand nog iets weet om FF7 in DirectX ook goed te krijgen, zijn suggesties welkom :)

Iefje: ik ga liever niet downgraden, ik speel ook andere spellen waarbij ik liever de nieuwste drivers heb.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Vraag ik me toch af waar je die 1.02 patch vandaan hebt.. ik kan alleen de 1.01 vinden..

edit:

Ah... heb em al.. maar op de EIDOS site raden ze aan om de 1.01 patch te gebruiken met een GeForce kaart. En ook wel grappig.... kopieer eerst alle files behalve de FF7.EXE files naar je FF7 dir.. run dan de config util, vink de TNT optie aan, sluit de config af, en kopieer hierna pas de exe files.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 18:20 schreef Creepy het volgende:
Vraag ik me toch af waar je die 1.02 patch vandaan hebt.. ik kan alleen de 1.01 vinden..

edit:

Ah... heb em al.. maar op de EIDOS site raden ze aan om de 1.01 patch te gebruiken met een GeForce kaart. En ook wel grappig.... kopieer eerst alle files behalve de FF7.EXE files naar je FF7 dir.. run dan de config util, vink de TNT optie aan, sluit de config af, en kopieer hierna pas de exe files.

Ik wil een link!!!! :)

• wacko
Op dinsdag 30 oktober 2001 18:20 schreef Creepy het volgende:
Heeej, bedankt, ik zal het even proberen.

EDIT: nope, werkt niet... bij het opstarten vliegt ie eruit na de filmpjes. Bedankt iig.

Software mode it is :|

• wacko
Op dinsdag 30 oktober 2001 18:34 schreef iefje het volgende:

[..]

http://www.google.com/search?q=final+fantasy+7+tnt+patch&hl=nl&lr=
http://www.avault.com/pcrl/patches_temp.asp?patch=ff7

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11 17:43
Told u *ronde dansje* >:)

• Creepy

Creepy

Op dinsdag 30 oktober 2001 18:34 schreef iefje het volgende:

[..]

http://www.eidosinteractive.com/support/faqinfo.html?fqid=221&gmid=44
Patch Install Howto :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• wacko
Op dinsdag 30 oktober 2001 21:34 schreef Creepy het volgende:

[..]

http://www.eidosinteractive.com/support/faqinfo.html?fqid=221&gmid=44
Patch Install Howto :)
Heej, bedankt. Ik moet dus ook helemaal opnieuw installeren, dat wist ik niet.

Tnx!

• Creepy

Creepy

ff een OT vraagje

Iemand die weet waar ik hiero in NL FF8 PC versie kan halen of FF8 US PSX versie? (geen EU PSX.. PAL sux)
Heb de PC versie al een poos niet meer zien liggen. en onder het mom van "verzamelen" wil ik 8 ook nog hebben..

Verwijderd

Even wat meer informatie omtrent FFVII en FFVIII

De videoproblemen bestaan al sinds FFVII uit is. Het spel is zeer slecht compatible met alle nVidia kaarten. De hardware-test van FFVII zal ook op de 8-bit textures falen. Indien je een TNT vga-kaart hebt kan je die enigszins opvangen met de TNT-patch van Eidos. Dit werkt redelijk maar het spel zal zeker nog rare beelden hier een daar vertonen. Een GeForce is al helemaal vragen om ellende. Ik heb zelf het spel weleens geprobeerd met een GeForce DDR maar zelfs met een patch zag het er niet uit (Geblokt beeld, erg trage reacties etc.). Zover ik weet is er geen oplossing om deze problemen volledig op te lossen.

Final Fantasy VIII werkt met een TNT en na een patch ook met een GeForce. Je hebt nog steeds vage textures af en toe, maar hij draait wel...

Verkrijgbaarheid van beide games is lastig. FFVII is praktisch nergens verkrijgbaar tenzij je de PSX versie wil. FFVIII is iets makkelijker. Meestal hebben sommige Free Record Shops ze nog liggen voor Fl. 50,-. Je kunt ook kijken bij de "Discovery" Software and Games shops. MediaMarkt heeft ook altijd veel software dus dat kan je ook proberen.

Zelf heb ik beide spelletjes en speel ze op een PIII met een Voodoo5 5500 (4x FSAA aan). Ik denk dat het de beste manier is om Final Fantasy op de PC te spelen. Battles zijn veel mooier dankzij FSAA.

Greetings from;
Sigma
Final Fantasy VII - The Complete Guide

• wacko
Toch vreemd dat dit kan gebeuren... je zou je spel toch eigenlijk wel 100% DirectX compatible moeten maken als het op DirectX draait (en dus alle DirectX compatible videokaarten moeiteloos kunnen accepteren). Vreemd dat dit bij FF7 en FF8 niet het geval is...

• Creepy

Creepy

Hmm.. FF7 draait nou niet bepaald op 100% puur DX.
Voor het aansturen van de TNT kaarten gebruikt FF7 DX, maar voor de 3d effecten e.d. ook nog wat eigen drivers/aansturingen volgens mij...
IK speel FF7 op het moment op mijn TNT2 kaart, maar op mijn voodoo2 kaart loopt ie toch echt lekkerder..

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 09:58 schreef Creepy het volgende:
Hmm.. FF7 draait nou niet bepaald op 100% puur DX.
Voor het aansturen van de TNT kaarten gebruikt FF7 DX, maar voor de 3d effecten e.d. ook nog wat eigen drivers/aansturingen volgens mij...
IK speel FF7 op het moment op mijn TNT2 kaart, maar op mijn voodoo2 kaart loopt ie toch echt lekkerder..
MAw: De oplossing is je oude Voodoo(2) uit de stof bak halen!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:52
Ik heb FF7 met een GF 1 DDR gespeeld en heb nergens last van gehad, enkel de Hades summon had wat wat beeldfouten voor de rest geen probs. Dat was met enkel de tnt patch en NIET de cyrix processor patch.

iRacing Profiel

• Creepy

Creepy

Op woensdag 31 oktober 2001 12:37 schreef CommDante het volgende:

[..]

MAw: De oplossing is je oude Voodoo(2) uit de stof bak halen!
EN iedereen die er geen heeft? Ergens een voodoo 2 vandaan toveren alleen om FF7 te spelen? :)

Hij loopt bij mij ook prima op m'n TNT2, en op een GF kan ie ook best goed lopen.... het wordt alleen niet gegarandeert..

Ach.. als iemand mijn voodoo2 kaart wil lenen om FF7 te kunnen spelen :) (nee, ik verkoop em niet hehe..)

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
raar.... ik heb een geforce 2 mx en ff7 werkt perfect. zonder patch. alleen ff8 geeft die strepen in het beeld (met de patch zijn die ook weg :) )

• Creepy

Creepy

Op woensdag 31 oktober 2001 16:37 schreef BlackMage het volgende:
raar.... ik heb een geforce 2 mx en ff7 werkt perfect. zonder patch. alleen ff8 geeft die strepen in het beeld (met de patch zijn die ook weg :) )
FF7 met een GF2 mx werkt perfect.. in Hardware modus? En zo ja.. welke 3d driver gebruikt ie dan?

Pagina: 1