Weet iemand of een P1 233 een (theoretische) netwerksnelheid van 100 Mbit kan halen?? Krijg namelijk binnenkort een Draytek Router(voor mijn fastadsl) en ik wil dan mijn huidige server en mijn gewone pc daar aan hangen, allebei met een 100 Mbit netwerkkaart. Dan kan ik namelijk wat sneller files kopieren. Andere pc's in het netwerk hebben een 10 Mbit netwerkkaart. Werkt zo'n router dan eigenlijk ook als een switch??
Om een idee te geven : ik heb hier een aantal Gigabit-Ethernet-kaarten. Op een P1-100 gaf een SMC constant problemen, pingen naar een andere kaart lukte maar af en toe. Eenmaal dat systeem naar een P1-233 opgekrikt en het ding werkt vrolijk, binnen de beperkingen van de 32-bits PCI-bus (Gigabit heeft eigenlijk 64-bits nodig, maar dat zijn wel erg dure mobo's).
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Denk dat een P1-233 een hoop kan
hangt met name af van type netwerkkaart en de hd snelheden..
Als je een el-cheapo kaartje erin drukt, dan trekt dat wel wat CPU power.
Een goeie kaart daarintegen doet een hoop zelf, dus belast cpu stuk minder.
Verder... ligt aan je hd's, kunnen die 10Mb/sec continue verwerken?? (dat is dus 100Mbit)
hangt met name af van type netwerkkaart en de hd snelheden..
Als je een el-cheapo kaartje erin drukt, dan trekt dat wel wat CPU power.
Een goeie kaart daarintegen doet een hoop zelf, dus belast cpu stuk minder.
Verder... ligt aan je hd's, kunnen die 10Mb/sec continue verwerken?? (dat is dus 100Mbit)
Verwijderd
Je hebt hier hetzelfde probleem als met branders...
je zult zoals gezegd bij voorkeur een processorontlastende netwerkkaart moeten hebben om het maximale uit je netwerkverbinding te kunnen halen met de gelimiteerde processorkract van een P133.
Hierbij valt aan een wat duurdere kaart te denken zoals de 3Com 3C905-C-TX-M, of een Intel Etherexpress 100 Pro
allebei tussen de fl 100,- en de fl 150,-
Als je nog een brander wil toepassen zit je ook perse tegen een scsi-model aan te kijken als je een wat hogere snelheid wil (8 speed wellicht).
Met ide blijf je waarschijnlijk steken op 2 of 4 speed.
Daarom wil ik nog een Plex 12*10*32 SCSI voor mn P90.
upgraden van moederbord en processor komt wel een keer als ik alle gewenste onderdelen al binnenheb.
heb eerst een Duron600 gehad, maar kon vrij weinig met de pc vanwege kale apparatuur. Eerst uitbreiden, dan pas versnellen.
Succes met je 100Mbit netwerk(-kaart)
je zult zoals gezegd bij voorkeur een processorontlastende netwerkkaart moeten hebben om het maximale uit je netwerkverbinding te kunnen halen met de gelimiteerde processorkract van een P133.
Hierbij valt aan een wat duurdere kaart te denken zoals de 3Com 3C905-C-TX-M, of een Intel Etherexpress 100 Pro
allebei tussen de fl 100,- en de fl 150,-
Als je nog een brander wil toepassen zit je ook perse tegen een scsi-model aan te kijken als je een wat hogere snelheid wil (8 speed wellicht).
Met ide blijf je waarschijnlijk steken op 2 of 4 speed.
Daarom wil ik nog een Plex 12*10*32 SCSI voor mn P90.
upgraden van moederbord en processor komt wel een keer als ik alle gewenste onderdelen al binnenheb.
heb eerst een Duron600 gehad, maar kon vrij weinig met de pc vanwege kale apparatuur. Eerst uitbreiden, dan pas versnellen.
Succes met je 100Mbit netwerk(-kaart)
met scsi haal je 100mbit wel
met ide niet
ik heb hier een p1 150 met 32mbram en linux en ik haal maar net 3mb/s op een maxtor 10 gig 7200 rpm harde schijf
en volgens mij zit ie op ata33 met dma aan
met ide niet
ik heb hier een p1 150 met 32mbram en linux en ik haal maar net 3mb/s op een maxtor 10 gig 7200 rpm harde schijf
en volgens mij zit ie op ata33 met dma aan
Verwijderd
Ik heb hier een p1 233 routertje staan met 2 transtec (intel chipset) netwerkkaartjes van fl 45,- en heb hier eens 11MB over ftp gehaald, dus op zich kun je redelijk het maximum halen met zo'n ding.
Pagina: 1