Toon posts:

PC op zijkant scheel 5 graden ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik vanmiddag weer eens een beetje met mijn fan setup aan het spelen was, had ik mijn kast op zijn zijkant op mijn buro gelecht, als een soort desktop model dus, om overal wat beter bij te kunnen.
En wat merk ik na een tijdje mijn TB wordt inplaats van de 53 graden die hij normaal wordt met een openstaande kast nogmaar 48 graden. Zonder extra fans in mijn case. Dit zou er aan moeten lichen dat de warmte nu makkenlijker naar boven weg kan stromen. Heeft iemand ook deze ervaring of is het puur toeval??

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Is gras groen :? :P

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Topicstarter
Eh, hoe bedoel je dat. Ik probeer hier serieus iets te posten als je het er niet mee eens bent meld dat dan gewoon. En kom niet met een of andere vage opmerking.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:54

Sjaak_Afhaak

Bleh!

misschien is het zo dat je koeler beter tegen de processor aan kwam liggen doordat je hem op z'n zijkant had liggen...

om maar iets te noemen

Hier staat tekst

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 23:43
Ja, inderdaad, warme lucht stijgt, uhm.... DOH... :P

Maar als je de kast nu dicht zou doen en uhm dan op de zijkant zou leggen, dan heb je grote kans dat je procje veel heter word.. Althans das bij mijn Microatx kastje zo..

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al aangedacht, maar aangezien ik mijn alpa 6035 met wat beugeltjes aan mijn mobo heb bevestigt lijkt mij dat dat geen oorzaak zal zijn.

ps. het gaat mij niet om het feit dat warme lucht op stijgt, maar meer dat dit zoveel scheelt. een graad of 1 kan ik begrijpen maar 5?

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op dinsdag 30 oktober 2001 16:17 schreef Sidewinder het volgende:
Eh, hoe bedoel je dat. Ik probeer hier serieus iets te posten als je het er niet mee eens bent meld dat dan gewoon. En kom niet met een of andere vage opmerking.
Sorrie...niet boos worden :* ;)

Nee, ik bedoel eigenlijk: Warmte stijgt op (wist je al), als je hem op zijn kant legt, staat de bovenkant (zijkant) open, de warmte kan dus ideaal eruit dunkt me...

Oww!!... wacht effe; zonder fans :? :?
Tsjah... da's wel weird jah :)

Ook onder wat zwaardere load ?

PC-Specs

Verwijderd

Topicstarter
De temps. die ik geef zijn inderdaad full load. Mijn mobo temp is maar 1 graad gezakt, trouwens

ps. sorry maar ik ben een beetje saggie vandaag

Verwijderd

Ik heb ook wel eens een temp verlaging geconstateerd toen me PC op zijn kant lag! Normaal heb ik mn bakje altijd rechtop staan, maar soms moet ie wel eens op zn kant (weer wat dr bij prikke/dr uit slope)

En ik keek: 50c (normaal 54 idle (is dat normaal? TB@1000)

Ik denk idd dat het wel met de airflow te maken heeft (de warme lucht kan nu gewoon opstijgen)

Jammer dat ik niet genoeg ruimte op mijn buro heb, anders zou ik m altijd plat legge! :7

Verwijderd

Topicstarter
Ik was toch al van plan zelf een case te gaan bouwen, maar weet nu wel zeker dat dit dan een desktop model gaat worden.

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op dinsdag 30 oktober 2001 16:38 schreef Sidewinder het volgende:
Ik was toch al van plan zelf een case te gaan bouwen, maar weet nu wel zeker dat dit dan een desktop model gaat worden.
Moet je wel een fan bovenop zetten, anders werkt het niet lijkt me :?
Want de warmte kan natuurlijk niet naar boven weg, wat het temp-voordeel weer weg neemt, met het deksel er weer op...

Dan gewoon monitor er bovenop met 2,5cm lange pootjes onder de sokkel zodat de lucht er wel uit kan :? :7

PC-Specs

Verwijderd

Topicstarter
Precies wat ik dacht ja. Ben nu aan het testen met fans cpu temp nu 46 graden
Pagina: 1