Compaq EN smart cover :?

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ferdi|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02-2003
Ik heb dus via via een Compaq EN SSF op de kop kunnen tikken (350MHz) en nu wou ik dus de cover eraf halen om er extra geheugen in te plaatsen.
Maar het probleem is dat er blijkbaar een elektronisch slot ofzo opzit, dat er in de bios afgehaald moet worden, maar ik kom de bios niet in (w8woord beveiligd) en met een crack lukt het ook al niet.

Iemand enig id??

groetjes ferdi

Verwijderd

Als je hem gekocht heb dan is ie waarschijnlijk gejat, want normaal gesproken hoort er geen password op te zitten als je hem koopt.

Waarschijnlijk probeer jij een machine van iemand anders open te breken?!

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 15:58 schreef ferdi het volgende:
Ik heb dus via via een Compaq EN SSF op de kop kunnen tikken (350MHz) en nu wou ik dus de cover eraf halen om er extra geheugen in te plaatsen.
Maar het probleem is dat er blijkbaar een elektronisch slot ofzo opzit, dat er in de bios afgehaald moet worden, maar ik kom de bios niet in (w8woord beveiligd) en met een crack lukt het ook al niet.

Iemand enig id??

groetjes ferdi
die compaq EN machines zijn niet eens te krijgen voor particulieren, zit je niet gewoon een computer in je firma open te breken? :-)
maar effe serieus, ik zou degene van wie je hem gekocht heb toch maar effe aanspreken.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:59
Heb hiervoor de juiste tools, maar heb het idee dat ik het niet mag posten hiero.

Verwijderd

:) het probleem hier ook gehad. maar ik heb het dan over een werknemer die is vertrokken en ons achterliet met zn gelockte dpen. Er is hier geen software tool voor. Ikzelf heb hem naar de dichtsbijzijnde compaq leverancier gegaan en die konden mij verder helpen door met een speciale tool (ahum :Z ) de lock eraf te halen. en ook geheel onder service!

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo'n speciale tool heet toch een schroevendraaier??

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Verwijderd

Ja volgens mij ook. Die gebruiken wij ook als iets op de normale manier niet wil. 8-)

Verwijderd

Hehe, die systemen hebben wij ook gehad op de zaak.
(in- en verkoop 2dehands computers)

Boven de voeding zit een slotje.
Daarboven een schroevendraaier wrikken en dan moet het lukken om de kast open te krijgen.
Dan zit er een jumper op het moederbord, waarmee het wachtwoord te wissen is.

Veel succes :P

• GeBas
  • Laatst online: 06-04-2025

GeBas

--

De behuizing word vergrendeld door een solenoid, is een klein elektronsch dingetje die een pinnetje naar buiten duwt als ie een signaaltje krijgt. Dit is dus in de bios aan en uit te zetten.

Je moet ff goed achterop kijken als, je er voor zit aan de kant van de voeding, en dan richting het midden, dan kun je als het goed is een paar schroefjes los draaien (torx) dan dan valt het stukje metaal waar het pinnetje in zit eruit. Met een beetje geluk kum je dan je kast openen.

PS ik repareer die dingen regelmatig.

Succes

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Verwijderd

PS ik repareer die dingen regelmatig.
Dus jij bent degene die al die dingen weer maakt..
KOST MIJ WEER EEN HOOP WERK OM ZE TE SLOPEN !! *D

Verwijderd

Er is een floppy van de site van compaq af te halen die dit voor je kan fiksen.

• ferdi|IA
  • Laatst online: 12-02-2003
Hmm gek, ik had al op de site van compaq gekeken, maar helaas nix gevonden zou iemand deze link misschien kunnen geven???
En met de (torx)schroevendraaier heb ik ook al geprobeerd maar dat lukt echt niet, het plaatje waar de schroefjes inzitten blijft op z'n plaats zitten :?

Dus als iemand mij verder zou kunnen helpen zou ik heel erg op prijs zetten, kan ik er eindelijk wat geheugen bijprikken, want voor het geld hoef je het niet meer te laten.
groetjes ferdi

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 20:28 schreef Hwg het volgende:
Er is een floppy van de site van compaq af te halen die dit voor je kan fiksen.
lijkt me sterk dat je met een floppy de biosbeveiliging kan omzeilen en de smartcover unlocken?? :?

Verwijderd

Die pctjes zijn aan de rechterachterkant beveiligd met een soort mechanisme dat een staal pennetje uitschiet waardoor de kap niet opengaat.

Je moet het plaatje wat aan je mainboard zit met al die kleurtjes erop ( zodat dummies kunnen zien waar de aansluiting van je muis inmoet |:( ) verwijderen en dan kan je dat stalen pennetje met een lange schroevendraaier lostikken.

Het is even klussen maar het is zeker wel te doen >:)

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 04:24

Majapro

Deventer

oud nieuws maar wel leuk dat ze het nu met kassa aan het uitzenden waren :+

http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=2432752

duurt nog eve hoor voordat t filmpie online staat 8)

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

PROnline schreef op dinsdag 30 oktober 2001 @ 16:16:
Heb hiervoor de juiste tools, maar heb het idee dat ik het niet mag posten hiero.
:?
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2001 @ 20:16:
Hehe, die systemen hebben wij ook gehad op de zaak.
(in- en verkoop 2dehands computers)

Boven de voeding zit een slotje.
hier zitten schroeven aan de achterkant voor waar je dus bij kan!
Daarboven een schroevendraaier wrikken en dan moet het lukken om de kast open te krijgen.
Dan zit er een jumper op het moederbord, waarmee het wachtwoord te wissen is.

Veel succes :P
* vso adds mental note do not buy @ scoundreL ;)
docftp schreef op dinsdag 30 oktober 2001 @ 16:28:
Zo'n speciale tool heet toch een schroevendraaier??
Inderdaad Jongens toch, kom op .. het is vrij makkelijk er zitten schroeven aan de achterkant .. schroef ze los ! ;) mijn sff @350 mhz had het zelfde probleem toen ik het slot hoorde vallen was het vrij makkelijk hem open te maken, slot weer terug schroeven, bios reset, wanneer je de pc opstart ff in de bios dat ding uit(of het gaat vanzelf) en je bent klaar .

Dt is een beveiliging voor mensen die de componenten van de PC willen "herplaatsen" naar in hun idee een betere locatie (zoals eigen PC) dit is geen beveiliging voor de data die op de HD staat daar heb je andere tools voor. (safeguard ofzo)

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 02-04-2006 02:25 ]

Tja vanalles

Pagina: 1