DVD speler vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, maar vind allemaal topics van meer dan een jaar oud. Dus ik open maar even een nieuwe
Ik heb een DVD-Rom speler. Maar deze is al vrij oud. Ik heb sinds een tijdje de PC aangesloten op de TV. Maar als ik dan een DVD film kijk, dan (dit word heel cryptisch) verspringt de helderheid van het scherm. Hij verspringt om de 2 seconden. En hij springt dan van donker naar lichter en weer terug. Hij knippert een beetje. Dit is niet heel erg, maar toch is het wel storend vind ik. Als ik het beeld stilzet (pause) dan is het weg. Dus het doet zich alleen voor wanneer de DVD speelt.
Is er iemand die een oplossing heeft voor dit probleem. Of komt het gewoon omdat het een oude en trage (denk 2x) DVD is ?

Als er geen oplossing is, wil ik graag een nieuwe DVD kopen. Maar welke is goed? Ik heb er geen verstand van.
Ik wil graag eentje die een beetje stil is. Die dus goed met DVD-films overweg kan,maar ook snel is met CD's. En die eventueel regiovrij is (is dat duurder ?)

Wie heeft er advies voor me. het liefst natuurlijk om de oude goed werkend te krijgen. oh ja, wel handig te vermelden wat voor DVD ik nu heb. Ik heb nu een LG DVD-ROM
DRD8080B. Ik heb hier nooit nieuwe firmware ofzo ingestopt. Dus misschien kan ik daar iets mee doen ??

Geen inspiratie

Verwijderd

nieuwe drivers vidkaart al geprobeerd?

Verwijderd

Als je de dvd speler alleen voor dvd films en audio-cd's gebruikt zou ik echt een externe kopen. dit is echt veel beter beeld

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Aan de videokaart ligt het niet. Want het is alleen maar wanneer de DVD-FILM zich afdraait. Staat die stil/kijk ik divx/doe ik iets anders. Dan is het beeld prima.

Ja misschien is dat nog niet zo'n gek idee. Wat kost zo'n externe DVD speler ? Dan hou ik deze gewoon in de pc, want voor data DVD's is hij nog prima. En ook voor cdroms en divx film functioneerd hij prima.

Moet ik voor meer info over externe DVD-spelers op het andere forum zijn ?

Geen inspiratie

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 12:36
Hoi,

Ik heb er ook niet heel erg veel verstand van ofzo hoor, maar dit komt me heel erg bekend over als het bekijken van een gekopieërde videoband vroeger.
Volgens mij is die kopieërbeveiliging Macrovision en heeft die dezelfde verschijnselen. Misschien heeft het zin om je DVD software opnieuw te installeren. Of misschien is er hardwarematig iets kapot in de speler.

Over je andere opmerking :
Ik heb zelf een Lite-ON DVD speler die ook heel makkelijk regiovrij was te maken. Maar een externe is natuurlijk altijd beter. Even op internet zoeken hoe je in het "geheime" config menu komt om hem regiovrij te maken en klaar is keer :p

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Heb je het nu over een externe of een interne, met dat geheime optie menu ?

Geen inspiratie

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 12:36
Op dinsdag 30 oktober 2001 16:51 schreef martijn12345 het volgende:
Heb je het nu over een externe of een interne, met dat geheime optie menu ?
Sorry,

Ik bedoel hier de externe mee, vaak kom je in dat soort menu's door toetsencombinaties in te drukken (bv eject en stop knop indrukken terwijl je de speler aanzet). Mijn DVD (intern) is regiovrij te maken door een patch onder DOS te draaien. Ik heb toendertijd mijn interne DVD Speler gekocht met http://www.digital-digest.com dr naast om te kijken welke het beste te unlocken waren. Ik zal eens zoeken of ik een site kan vinden waar dat soort combinaties op staan...

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Dus ik kan het beste een externe DVD speler kopen ?

Hoeveel kosten die ongeveer, wat zijn goede , waar moet ik op letten, waar zijn ze goedkoop ?

Zomaar wat vragen die in me opkomen.

Geen inspiratie

Pagina: 1