Is een nulpunt in voeding en slaap mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 602 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 08:00

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Wat hebben mensen minimaal nodig om goed te kunnen functioneren? Slaap en eten zijn er bv twee van.

Maar de ene persoon eet veel meer of minder om toch hetzelfde te presteren . Hetzelfde met slaap : Ik slaap bijvoorbeeld ( en heb genoeg aan ) een uurtje of vier. Maar ik ken ook mensen die wel 10 uur nodig hebben en dan nog niet uitgeslapen zijn ? .

Ik heb wel eens een documentaire gezien (VPRO) over 'ademhalisten', deze mensen hebben een soort ademhaal therapie-achtig iets en hoeven daarom niet te eten.
En dat deze ze ook echt niet ! ..

Vraagstelling :
Zou het mogelijk zijn om bijna zonder eten en slaap te leven en is een nulpunt mogelijk?

Ik denk zelf dat een nulpunt niet mogelijk is , maar met training kan je wel heel ver komen . Ikzelf slaap nu dus 4 uur per nacht ( vannacht 3 uur ) en ik eet eigenlijk alleen 's middags. Dus geen ontbijt of avondeten (bijna ) meer en ik ben nog steeds gezond en wordt er ook niet dunner op ofzo.

Dus misschien is het alleen maar aangenomen dat je hongerig of slaperig zou moeten zijn en kan je daar met voldoende training onderuit komen ( zou me trouwens wel goed uitkomen, want ik heb veel te doen :P ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wel, eten is een vorm van Energieinput, dus helemaal zonder.... neuh.

In het Guinessbook of Records staat een vrouw vermeld die aan 15 minuten slaap per dag voldoende heeft. Helemaal zonder lijkt me vrij onwaarschijnlijk aangezien deze vorm van oplapbeurt voor het Neurale Netwerk blijkbaar noodzakelijk is. Aangezien alles wat beweegt slaapt zal het toch wel in DNA ingebakken zijn (ROM).

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

THiCE

Say it with a flourish!

Nou, het schijnt dat een nulpunt best mogelijk is!
Dit is ongeveer wat mijn moeder erover vertelde: (die weet nogal veel van spiritualiteit en dingen daaromheen)
Het is mogelijk om op dat nulpunt te komen als je zegmaar zo dichtbij de kosmos bent, dat je dan leeft van de energie uit de kosmos. Die mensen die hiervoor genoemd werden zijn hier waarschijnlijk heel dichtbij.
Je kan dit doen als je constant heel goed 'geaard' bent, d.w.z. dat je energie in een goed contact met de aarde staat. Dit kan je dan weer bewerkstelligen door tot jezelf te komen d.m.v. meditatie.
Maar in deze druk-druk-druk maatschappij is er voor meditatie of iets dergelijks nauwelijks tijd meer, mensen zijn altijd maar bezig, met werk, met school, met anderen.
Het tegenovergestelde is nog wel te zien in Tibet, sommige Dalai Lama's kunnen ook gewoon zonder slaap en voedsel, omdat ze dat gewoon niet nodig hebben.

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 15:24 schreef BaSSzje het volgende:

Vraagstelling :

Ikzelf slaap nu dus 4 uur per nacht ( vannacht 3 uur ) en ik eet eigenlijk alleen 's middags. Dus geen ontbijt of avondeten (bijna ) meer en ik ben nog steeds gezond en wordt er ook niet dunner op ofzo.
BaSSzje je bent een interessant geval. Het aantal keren dat je per dag eet is natuurlijk niet zo interessant. Tenzij je dat ook tot nul terug wil brengen. Hoeveel eet je op een dag? Kan je een schatting maken van het aantal kcal of kJ?

Dat slapen lijkt mij een heel individuele zaak. Zelf probeeer ik het tegenovergestelde uit. Maar meer dan 24 uur per dag lukt het me niet.
Als ik trouwens minder dan 6 uur per dag slaap krijg ik duidelijke lichamelijke signalen dat het niet goed met mij gaat. Ik ben er nog niet toe gekomen om toch door te zetten en dat te negeren.

Van een aantal Groten uit de geschiedenis is trouwens bekend dat ze maar heel weinig sliepen. Ik ben eens een site tegengekomen waarop iemand een database bijhield met het aantal slaapuren per dag van bekende mensen uit de wereldgeschiedenis. Helaas ik kan hem niet terugvinden.

Verwijderd

Er moet natuurlijk ook wel onderzoek naar gedaan zijn. Is dit iets? : http://bisleep.medsch.ucla.edu/

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 15:51 schreef Proost het volgende:

[..]

BaSSzje je bent een interessant geval. Het aantal keren dat je per dag eet is natuurlijk niet zo interessant. Tenzij je dat ook tot nul terug wil brengen. Hoeveel eet je op een dag? Kan je een schatting maken van het aantal kcal of kJ?
Euh dat is ongeveer 1/2 - 3/4 brood per dag. En tussendoor af en toe nog wel 's een hapje ( koek ofzo ).
Volgens mij zit ik dan aan een redelijk normaal aantal energie.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik heb om de 2 uur honger :)

Signature

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 00:21
Ik heb wel eens in een wetenschappelijk onderzoek gelezen dat muizen die iedere dag minder calorieen binnenkregen dan eigenlijk nodig was, ouder werden dan de muizen die wel genoeg calorieen kregen.

Misschien ook een motief om minder te eten? 't Lijkt in ieder geval niet ongezond te zijn.

Verwijderd

da's bekend
als je echt structureel te weinig eet, dus zeg maar het dieet van de gemiddelde mens tijdens de hongerwinter in WO II
dan wordt je metabolisme behoorlijk vertraagt en leef je meestal langer, vraag me alleen niet of het leuk is om continu te creperen van de honger en slap te zijn door energiegebrek.

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 16:48 schreef [YR]paladin het volgende:
vraag me alleen niet of het leuk is om continu te creperen van de honger en slap te zijn door energiegebrek.
Da's dus het grappige, ik heb nergens last van.. Geen honger, ben nog net zo actief als normaal, maar eet wel veeel minder.

Is dat niet gewoon psychisch oid of trainbaar :?

Verwijderd

Ik ga een letterlijke repost doen van wat ik in [topic=285482/1/25] gekost? Het ziet er toch echt uit alsof alle mensen die de boel niet belazeren en de cult echt practiseren er dood aan gaan...[/quote]

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 17:08 schreef BaSSzje het volgende:

[..]

Da's dus het grappige, ik heb nergens last van.. Geen honger, ben nog net zo actief als normaal, maar eet wel veeel minder.

Is dat niet gewoon psychisch oid of trainbaar :?
ja maar of jij op het niveau van de hongerwinter hangt betwijfel ik.

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 15:41 schreef El_Fietsbel het volgende:
Nou, het schijnt dat een nulpunt best mogelijk is!
Dit is ongeveer wat mijn moeder erover vertelde: (die weet nogal veel van spiritualiteit en dingen daaromheen)
Het is mogelijk om op dat nulpunt te komen als je zegmaar zo dichtbij de kosmos bent, dat je dan leeft van de energie uit de kosmos. Die mensen die hiervoor genoemd werden zijn hier waarschijnlijk heel dichtbij.
Je kan dit doen als je constant heel goed 'geaard' bent, d.w.z. dat je energie in een goed contact met de aarde staat. Dit kan je dan weer bewerkstelligen door tot jezelf te komen d.m.v. meditatie.
Maar in deze druk-druk-druk maatschappij is er voor meditatie of iets dergelijks nauwelijks tijd meer, mensen zijn altijd maar bezig, met werk, met school, met anderen.
Het tegenovergestelde is nog wel te zien in Tibet, sommige Dalai Lama's kunnen ook gewoon zonder slaap en voedsel, omdat ze dat gewoon niet nodig hebben.
Ik ga het weer zeggen: Giri Bala.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:16
ik zag laatst op ned1 2 of 3 ut programma kopspijkers..altijd wel geinig.

die aflevering zat een kerel in die al 3 jaar niet gegeten had. kwee niet of het waar was .. maar zelfs die jack spijker man zat hem aan te kijken . van ehm. hoe ? euh.. waarom ? ..en euh.. hoe ? .. en eigelijk ..hm. hoe ?

wel grappig. die kerel zei iets dat ie gevoed werd door licht. ' ik word al gevoed .. dus ik eet nie'
vaag .. :? *D ;)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 18:47 schreef sarcast het volgende:
ik zag laatst op ned1 2 of 3 ut programma kopspijkers..altijd wel geinig.

die aflevering zat een kerel in die al 3 jaar niet gegeten had. kwee niet of het waar was .. maar zelfs die jack spijker man zat hem aan te kijken . van ehm. hoe ? euh.. waarom ? ..en euh.. hoe ? .. en eigelijk ..hm. hoe ?

wel grappig. die kerel zei iets dat ie gevoed werd door licht. ' ik word al gevoed .. dus ik eet nie'
vaag .. :? *D ;)
Daar hebben we het hier uitvoerig over gehad. :)

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 16:20 schreef NukeZz het volgende:
Ik heb om de 2 uur honger :)
gloof ik nix van :p
[ontopic]
Dude wat wil je ermee bereiken?
ikzelf heb genoeg aan 5 uurtjes slaap
[/ontopic]

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Termy

valt er nog wat te fragge?

6 uur slaap nodig minimaal? zo veel? :P

ik leef al een tijdje (volgens me pa) over me slaapgrens of zo heen. dat wil dus inhouden dat ik eigenlijk zo moe als de pest ben maar het negeer en dus leef alsof ik het niet ben... aight. iig, pa probeert dat te veranderen maar ja, dat gaat niet als je me rond half 12 in bed trapt en even vergeet dat ik dan tot half 2 lees en tot half 3 wakker lig omdat ik niet moe ben..... btw, ik sta rond 8 uur weer op.

tja, ik moet er wel bij zegge dat ik dan eens in de zoveel tijd bijvoorbeeld in het weekend wel 8(!) uur slaap om weer wat in te halen. niet dat ik dat bewust doe, maar het gebeurd gewoon. ik vind slapen ook niet echt nuttig, je verneukt er alleen tijd mee die leuk besteed had kunnen worden. soms is een lucide droom wel leuk maar dat gebeurd niet vaak. en oobe krijg ik al helemaal niet voor elkaar. too bad.

en ja ik ben actief. eten doe ik wel normaal in de zin van een boterham of 8 per dag met avondeten derbij. maar dan ook vrijwel geen tussendoortjes. hoogstens soms een koekje bij de thee (drink ik erg veel).

ben ik nu bovennatuurlijk of paradebiel? me nut tink zo :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-01 22:09

Jaspertje

Max & Milo.. lief

He Bas, vergeet je niet dat je ook nog wel eens wat bier drinkt... dat staat gelijk aan 2 bruine boteerhammen per dag.....

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 14:37 schreef Jaspertje het volgende:
He Bas, vergeet je niet dat je ook nog wel eens wat bier drinkt... dat staat gelijk aan 2 bruine boteerhammen per dag.....
Jah maar ik zit niet elke dag aan het bier hoor .

• bultoog
  • Laatst online: 14-05-2021

bultoog

dat deed pijn!!!

Op woensdag 31 oktober 2001 14:37 schreef Jaspertje het volgende:
dat is waar basszje.
daar zitten ook voedingsstoffen in en ik denk dat je minimaal per nacht 4 uurjes nodig kan hebben.
maar, dat is neem ik aan doordeweeks en in weekend heb je vast meer slaap nodig want als je uitgaat ben je veel activer dan doordeweeks.
of ga je nooit uit

hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!

• THiCE
  • Laatst online: 29-12-2025

THiCE

Say it with a flourish!

Op dinsdag 30 oktober 2001 18:25 schreef Kyori het volgende:

[..]

Ik ga het weer zeggen: Giri Bala.
Jaa dat bedoelde ik!!!

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

Pagina: 1