windows 98 -> 98 SE

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
is er een mogelijkheid om van windows 98 naar SE te upgraden? Ik heb namelijk een sixpack kaartje gekocht, en die heeft alleen wdm drivers, ze zeiden bij terratec dat er wel patches bestaan, maar ze wisten niet waar. Ik heb al een tijdje in de search rondgedoold, maar zonder succes...

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-01 23:10

Arie

One Man Army

Ik heb geen idee wat je bedoeld met 'sixpack kaart', maar als het van Terratec is zou het ook onder Windows 98 moeten werken. Windows 98 en 98 SE verschillen amper van elkaar. Maar als je echt wilt updaten/upgraden, dan is het gewoon een kwestie van patches - misschien via Windows Update dan bijvoorbeeld.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Verwijderd

Ik zou als ik jou was gewoon dat "Sixpack" achterover slaan
:9~

Verwijderd

Qua drivers is er geen verschil tussen 98 en 98SE hoor! in SE zijn alleen wat lichte updates gedaan. :P

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
Op dinsdag 30 oktober 2001 15:20 schreef pianoman het volgende:
is er een mogelijkheid om van windows 98 naar SE te upgraden?
gewoon over oude windowsdirectory heen installeren
igv.Oem cd versie ofwel win.com deleten/renamen
ofwel een (leeg) bestand ntldr (zonder extensie) in c:\ zetten
denk ik toch...

Verwijderd

in Win98 SE zitten toch wat extra drivers ze.

• pianoman
In SE kun je gebruik maken van WDM drivers, in 98 gewoon niet, 98 accepteert alleen vxd drivers, en vxd drivers zijn er niet voor deze geluidskaart.

• pianoman
is er echt nergens een patch te vinden of zo, of een upgrade? ik heb me helemaal suf gezocht op de websites van microsoft, en heb ook de minder legale wegen geprobeerd, maar ik kan nergens de upgrade vinden om van windows 98 win98se te maken.

Verwijderd

Windows98SE gewoon installeren. Die Second Edition is inderdaad maar alleen een zooitje upgrades... nieuw internet explorer, directx en drivers enzo. Maarre... als je Win98SE al hebt, installeer je die er toch overheen? CD-Key van win98 werkt ook op win98se hoor :) (Bij mij iig wel :) )

• pianoman
het probleem is alleen dat die nergens te krijgen is, voor een redelijk bedrag althans. Ik heb windows 98 destijds gewoon gekocht, ik wil geen 300 piek gaan betalen voor een upgrade

Verwijderd

Je kunt eens op www.marktplaats.nl kijken, daar wordt ook wel software aangeboden. legaal!

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
ajouin schreef op 30 oktober 2001 @ 17:52:
[...]

gewoon over oude windowsdirectory heen installeren
igv.Oem cd versie ofwel win.com deleten/renamen
ofwel een (leeg) bestand ntldr (zonder extensie) in c:\ zetten
denk ik toch...
hehe dat truukje van win.com renamen werkt echt :)

wwweet ik veel...

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 19:48

FlipFluitketel

Frontpage Admin
En daar moet je een topic van bijna 3 jaar oud voor kicken :?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:08
FlipFluitketel schreef op 16 juli 2004 @ 21:04:
En daar moet je een topic van bijna 3 jaar oud voor kicken :?
blijkbaar wel |:(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie geen enkele reden dit topic hoog te laten houden

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.