Toon posts:

booten cd-rom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleem:

In DOS:

Heb hier op me stage een flaptop staan die 1 heeel oud
is... en 2 geen boot opties heeft voor cd-rom in de bios.

Hij heeft een removable floppydrive waar dus ook een cd-
rom in kan. Hoe krijg ik nou me cd-rom geboot?

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:23
Niet dus.
Je moet geen onmogelijke dingen vragen. |:(
Mischien staan er bootflop images op de cd?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:57

Sjonny

Fratser

niet ... als je bios dit niet ondersteunt ga je dat niet voor elkaar krijgen. maak een bootfloppy en hang je cdrom via zo'n paralelle adaptor aan je laptop. als dat niet kan moet je maar een netwerk install doen ofzo..

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 20:19
Kan je niet van w98 bootflop starten, flop eruit trekken, cdrom eraan en doen wat je wil doen?

Als je linux wil installen kan je ook een partitie maken met je w98 flop, C: bootable maken, cdrom drivers erop -> van de cd alle bestanden copieren, linux bootflop maken en linux vanaf je HD installen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je niet van w98 bootflop starten, flop eruit trekken, cdrom eraan en doen wat je wil doen?
Neej, dat kan niet. Dan gaat hij mekkeren dat hij de a: weer nodig heeft!

en als ik systeem bestanden van bootflop naar c: kopier
en van c: boot dan ziet hij de cd-rom speler als die erin zit maar als mededeling geeft van diagnostiche shit wordt geladen in d: dan kan hij bestanden niet meer vinden omdat hij dei van a: trekt terwijl ze op c staan :'(

• balk
  • Laatst online: 18-08 20:19
Op dinsdag 30 oktober 2001 15:37 schreef chiwawa het volgende:
en als ik systeem bestanden van bootflop naar c: kopier
en van c: boot dan ziet hij de cd-rom speler als die erin zit maar als mededeling geeft van diagnostiche shit wordt geladen in d: dan kan hij bestanden niet meer vinden omdat hij dei van a: trekt terwijl ze op c staan :'(
Maar je kan ook een custom autoexec.bat maken die wel de cdromdrivers laadt maar niet de ramdisk, kan je wel bij je cd. Schuift je cdspeler niet een lettertje op overigens?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
um...in de map images op de cdrom misschien eventjes met rawrite boot.img naar een diskette pompen? ;)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op dinsdag 30 oktober 2001 15:03 schreef chiwawa het volgende:
Hij heeft een removable floppydrive waar dus ook een cd-
rom in kan. Hoe krijg ik nou me cd-rom geboot?
Wat wil je precies doen ? Een linux versie installeren ? Daar heb je niet altijd een CD-rom voor nodig hoor.. Debian, om maar een van de vele distributies te noemen, kan ook geinstalleerd worden via een 3-tal floppies. Alleen heb je dan wel een internetverbinding nodig..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• bastichelaar
  • Laatst online: 20:14
Sorry hoor, maar volgens mij moet dit niet hier. Hij legt uit dat hij bestanden van A: moet laden, dus lijkt het mij, dat dit gewoon een casual Windows-installatie is...
Pagina: 1