Toon posts:

Adsl modem getweaked... werkt nie echt... HELP!!

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. Dit is het probleem:Ik heb m'n Alcatel Speedtouch Home getweaked... Tot zover alles gelukt...(Ik blij :D )

Nu heb ik die verbinding (MXS, PPP, Always on) aangemaakt, doet het perfect, maar zogauw ik mijn browser een keer opnieuw start, doet ie het nie meer.... :'(

Wie kan me helpen??

HEEEEEEEEEEEELP!!

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:18
Pingen werkt wel? Toevallig niet vergeten om je ip-instellingen te veranderen?

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 15:11 schreef jeroenblom het volgende:
Pingen werkt wel? Toevallig niet vergeten om je ip-instellingen te veranderen?
Ok... welk adres moet ik pingen?
en welke instellingen moet ik veranderen?

heb er niet zo heel veel verstand van nl.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
ping 10.0.0.138 ?

DIT IS MIJN WEBSITE

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
ping 10.0.0.138 maar niet dat is namelijk je eigen modem. Ping eerst maar www.planet.nl en als dat niet lukt ping je
195.121.244.202

Afhankelijk van wat welke wel antwoord geven en welke niet kun je conclusies gaan trekken:
1. Je kan ze allebei pingen. Dan is er gewoon dataverkeer en kun je kijken of je de instellingen van je browser (internet opties in het config. scherm) aan moet passen.
2. Je kan niet www.planet.nl pingen maar wel 195.121.244.202
Dan is er een DNS probleem en zou je kunnen proberen de DNS van je provider in te vullen.
3. Ze zijn allebei niet te pingen. Er is dan echt geen datatransfer. Er is dan een grote kans dat je modem niet goed is getweaked.

Als een ping geslaagd is krijg je vier keer een antwoord met allerlei getallen. Als een ping niet gelukt is krijg je of de melding "host niet bereikbaar","ongeldige host" of iets in deze trant of je krijgt vier keer een antwoord met daarin steeds time outs.

Verwijderd

Topicstarter
heej thnx ppl, maar ik heb het opgelost, was vergeten poorten door te sturen in NAT.ini en bij tcp/ip instellingen wat vergeten... |:(

Ikke nu lekker internetten zonder PPTP!!!!
*D
Pagina: 1