AMD 1900+, ABIT KR7A, 1GB DDR, Matrox G550, Adaptec 2930U, Plextor 12/4/32 SCSI, Plextor 40 SCSI, Alienware DA-01-SLD, DigiDoc 5, iiyama 19", HP 17", Barracuda 60GB, IBM 40GB, Miro DV 500, 2x 3Com 10/100, Hercules Game Theater XP, HP DDS3 12/24,
Verwijderd
Server uitzetten, stekker kabelmodem eruit 10min, stekker erin, wachten tot lampjes goed staan, server weer aan, dan heb je weer ander ip, maybe krijg je dan wel weer 1 van je oude reeks.
Heb het probleem ook gehad, maar dan kon ik uberhaupt niet meer internetten. Toen was er een stroomstoring geweest, en waren alle servers gecrashed... Alles kwam terug online, alleen de DHCP server was brak...
Enige wat ze bij chello konden zeggen toen was... wachten
Enige wat ze bij chello konden zeggen toen was... wachten
Welk ip adres ik krijg boeit me niet. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat als ik het ipadres van NIC 2 wijzig in zeg maar 101.100.101.1 (of wat dan ook) dat NIC 1 dan niet meer werkt met Chello, ondanks dat NIC 1 nog steeds een ip van de dhcp van Chello krijgt. Dat is mijn probleem. Ik wil nl. zelf bepalen welke ip range ik voor mijn thuisnetwerk gebruik. Of iemand moet een tip hoe ik in deze situatie toch nog kan internetten op de laptops aangezien de dhcp server functie van WinRoute 4.1 er ook voor zorgt dat ik helemaal niet meer kan internetten.Op dinsdag 30 oktober 2001 14:53 schreef mrdeb87 het volgende:
nou ik heb altijd een ip van 62.163. nog watwat boeit het?
[off-topic]
Ik heb nu sinds augustus 2000 Chello en heb ALTIJD internet gehad, het heeft nooit plat gelegen en ik gebruik het IEDERE dag. Het is 1 (!) keer voor gekomen dat ik niet bij mijn mail kon, that's all. Ik woon in de regio Arnhem.
De meeste problemen van mede GoT-ers komen volgens mij dan ook niet zo zeer in die regio voor. Toch?
[off-topic]
AMD 1900+, ABIT KR7A, 1GB DDR, Matrox G550, Adaptec 2930U, Plextor 12/4/32 SCSI, Plextor 40 SCSI, Alienware DA-01-SLD, DigiDoc 5, iiyama 19", HP 17", Barracuda 60GB, IBM 40GB, Miro DV 500, 2x 3Com 10/100, Hercules Game Theater XP, HP DDS3 12/24,
Verwijderd
dat je van Chello een ander ip-nr gekregen hebt komt door de migratie van september, heb ik ook gehad. Wat je zou kunnen checken is of de clients wel de juiste gateway en DNS-servers ingesteld staan.
Ik zit dus ook in de buurt, Linux gaf bij mij problemen omdat de pc met de 2 nic's ook de gateway van chello wilde weten......(een andere dus). Toen ik daar eenmaal achter was werkte het prima. Aan het interne netwerk hoefde ik niets te veranderen.
Zou het nog kunnen zijn dat jouw router software nog met het oude IP-nr werkt......dat zou ook nog een verklaring zijn. Effe checken, nog niet OK: de software effe opnieuw het IP-nr laten detekteren of deinstalleren, PC herstarten en weer installeren.
Ik zit dus ook in de buurt, Linux gaf bij mij problemen omdat de pc met de 2 nic's ook de gateway van chello wilde weten......(een andere dus). Toen ik daar eenmaal achter was werkte het prima. Aan het interne netwerk hoefde ik niets te veranderen.
Zou het nog kunnen zijn dat jouw router software nog met het oude IP-nr werkt......dat zou ook nog een verklaring zijn. Effe checken, nog niet OK: de software effe opnieuw het IP-nr laten detekteren of deinstalleren, PC herstarten en weer installeren.
Je moet je thuisnetwerk ook ip's geven in een van de speciaal daarvoor bedoelde ranges
zoiets achterlijks heb ik ook... ik heb maanden lang in de 213.93.x.x range gezeten, en zit nu opeens in de 80.x.x.x range
lekker wazig... maar goed, mij maakt het niet veel uit, dynsdns draait m wel bij
Verwijderd
Die 164 reeks, is dat niet toevallig een ip in de 169.179.x.x reeks??? zo ja dan is dat een virtueel prive ip adress automatisch toegekend door windows 2000.Op dinsdag 30 oktober 2001 14:41 schreef Wheels_Chrome het volgende:
HELP!
Zoals we allemaal weten loopt er wel meer niet goed bij Chello, maar dit is wel erg vreemd.
Ik heb 2 laptops en een normale pc. Deze zijn verbonden via een hub. In de gewone pc zitten 2 nic's, 1 voor chello en een voor mijn thuisnetwerk. Alle 3 de machines hebben Windows 2000 Pro. Ik krijg van Chello (Terayon modem)een ip adres in een nieuwe reeks. Ik had iets van 212 etc. en nu heb ik iets in de 64.x.x.x reeks (kan het niet controleren, zit op m'n werk). tot zover geen probleem. Alleen mijn thuisnetwerk krijgt ook een ip adres via dhcp ergens vandaan. en deze zit in een 164 reeks. Van welke DHCP server komt dit????? Als ik via winroute of gewoon zelf vaste ip adressen voor m'n 2e nic en het thuisnetwerk invul loopt Chello niet meer. Ik heb dus wel een thuisnetwerk met vreemde ip's, alleen internetten lukt dus niet meer via het netwerk, wel rechtstreeks op de pc met de 2 nic's......
UPC bellen op 0900-1580 levert een wachtijd op met een bandje dat het druk is en er een gratis nummer is 0800-1424. Als je deze belt vertellen zij dat het te druk is en je later moet bellen, vervolgens wordt de verbinding verbroken.
Meer mensen met dezelfde problemen? |:(
Op het moment dat w2k geen DHCP kan vinden of je geen vast ip adres in je instellingen hebt staan zal hij automatisch een IP adres in die reeks gaan kiezen d.m.v. een broadcast over je interne netwerk.
Waarschijnlijk lag sjello weer eens plat ofzo
Verwijderd
Het zou idd het geval kunnen zijn dat de dhcp server plat ligt.
afhankelijk van welk os je hebt (win 9x/me of winnt/2k/xp)
eens winipcfg (run) of ipconfig /all draaien (console window)
winipcfg wijst zich vanzelf, bij ipconfig kun je /release en /renew geven om je dhcp adres te vernieuwen.
afhankelijk van welk os je hebt (win 9x/me of winnt/2k/xp)
eens winipcfg (run) of ipconfig /all draaien (console window)
winipcfg wijst zich vanzelf, bij ipconfig kun je /release en /renew geven om je dhcp adres te vernieuwen.
Pagina: 1