Toon posts:

bios kapot ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik ben verhuisd lijkt mijn bios van slag. Bij het opstarten herkent hij een van de twee harddisks niet meer. Tevens meldt het system dat de b schijf niet wordt herkend, terwijl ik helemaal geen b schijf heb. Vervolgens blijft het systeem hangen tijdens het opstarten. De a schijf wordt ook niet herkend dus opstarten met een boot diskette lukt ook niet.

Nu komt het meest vreemde: wanneer ik de biosinstellingen wil veranderen en harddisks wil detecteren vraagt de bios om een password. Ik heb dit nooit ingesteld. Wat te doen ???

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ipv de bios kapot misschien wel je harde schijf...

They made me do it.

Verwijderd

even batterijtje uit moederbord halen om bios te resetten?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Effe de bios restetten.. (battery er uit, of anders via je mobo) Staat meestal wel in je mobo-boekje hoe dat moet bij je plank. Dan moet het wachtwoord eruit zijn! Controleer de IDE-kabels even, desnoods stevig aandrukken. Als dat niet helpt; bios flashen... Probeer voor je dat doet of het niet aan je HD ligt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

offtopic:
Misschien moet ie gewoon ff wennen :P

even resetten? (baterijtje eruit)
anders kan het misschien ook je andere harware zijn (HD ofzow)

Verwijderd

FF je tweede hd los gooien. Is deze soms van het merk Maxtor?
(8>

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de schijf die niet herkend wordt losgekoppeld. Ook dan loopt het systeem vast.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de bios gereset, batterij is nog goed. Allemaal zonder resultaat. Kan de eprom niet kapot zijn ?

Verwijderd

Waarvan dan. Stel je bios eens opnieuw in. Met F6 <fail-safe defaults>

Verwijderd

Probeer eens de connector van je Floppy disk drive te veranderen met die andere die nog aan de kabel zit. Misschien is er om een of andere reden in je bios gekl**t en daarmee de a<>b swap om gezet. :? Kleine neefjes c/q broertjes????

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Controleer ff of de flat kabels nog goed aangesloten zijn. deze willen wel eens losraken tijdens transport

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Topicstarter
Heren, bedankt hij draait weer. Op een of andere manier was het resetten met de jumper niet goed gegaan. Nu alles weer ok.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43
Weet iemand of het mogelijk is om op de HCC dagen je Bios-Eeprom opnieuw te laten branden.
Heeft iemand zo'n stand gezien vorig jaar?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Pagina: 1