[torentje]kapot! maken?

Pagina: 1
Acties:

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ej!

mijn linker kanaal is kapot van mn toren..
hij geeft nog wel geluid maar heel vreemd...alsof de bass weg is.

mn rechter doet het nog perfect!!

Is er iets waarvan je zegt 'waarshijnlijk is dat het'?
ik kan wel met een soldeerbout overweg en kapot is 'ie toch al :)

alvast onwijs bedankt!!

Verwijderd

misschien is het handig als je even het probleem iets meer omschrijft, ik denk zelf aan een draadje dat verkeerd zit, maar ja, wie ben ik nou?

• Mir
  • Niet online
Heel simple:

mn linker kant wordt niet meer versterkt...en nee, geen draadje los :)

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Alsof de bas weg is... Speakertje stuk ?
Draadje in de speaker los ?

• Mir
  • Niet online
Ik maak altijd eerst zelf diagnoses voordat ik iets vraag:

speakers niet stuk... :)

[edit]

EN:
het geluid wordt niet meer versterkt..dus ik hoor nog wel geluid...

transistor alleen? zekering?

Verwijderd

eindtrapje opgeblazen ?

• Mir
  • Niet online
Nee, niet dat ik weet....maar eindtrap; zijn daar er altijd 2 van voor links EN rechts?...

is dat alleen de transistor?....
[edit]

nee klinkt zo afwijzend...
maw: ja, zou het misschien best WEL kunnen zijn :)

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Probeer maar eens wat ie doet als je het volume ff naar bijv 50% zet. Als je dan op dat kanaal zachtgeluid met gekraak hoort heb je waarschijnlijk een "broodje eindtrap" voor jezelf klaar gemaakt......
Het wil ook wel eens een stuurtrap zijn maar dat is zo bijna biet vast te stellen.......

Is wel te maken maar of dit de moeite is hangt van de kosten en nieuwe waarde af........

RedVox

• Mir
  • Niet online
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:30 schreef RedVox het volgende:
Probeer maar eens wat ie doet als je het volume ff naar bijv 50% zet. Als je dan op dat kanaal zachtgeluid met gekraak hoort heb je waarschijnlijk een "broodje eindtrap" voor jezelf klaar gemaakt......
Het wil ook wel eens een stuurtrap zijn maar dat is zo bijna biet vast te stellen.......

Is wel te maken maar of dit de moeite is hangt van de kosten en nieuwe waarde af........

RedVox
ik maak hem iig zelf...maar je bedoeld kosten ivm onderdelen?

hmm.......

algemeen:
Kan het kwaad als je 2 speakers op 1 kanaal gooit?

• markvt
  • Laatst online: 16:06

markvt

Peppi Cola

zekering kapot, als je een fatsoenlijke versterker erin hebt is dat tegen het opblazen van je boxen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 30 oktober 2001 14:56 schreef Mir het volgende:
Nee, niet dat ik weet....maar eindtrap; zijn daar er altijd 2 van voor links EN rechts?...

is dat alleen de transistor?....
[edit]

nee klinkt zo afwijzend...
maw: ja, zou het misschien best WEL kunnen zijn :)
De eindtrappen zijn je eindversterkers, en ja in de meeste gevallen zijn dit transistoren, en ja als je een stereo versterker hebt, heb je minimaal 2 eindtrappen.

En zo te horen heb je er 1tje opgeblazen.
En om het zeker te weten ruil je je luidsprekers even om.. dus de linker aansluiten op de aansluiting van de rechter en andersom.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Mir
  • Niet online
Op woensdag 31 oktober 2001 18:01 schreef tbusquet het volgende:

[..]

De eindtrappen zijn je eindversterkers, en ja in de meeste gevallen zijn dit transistoren, en ja als je een stereo versterker hebt, heb je minimaal 2 eindtrappen.

En zo te horen heb je er 1tje opgeblazen.
En om het zeker te weten ruil je je luidsprekers even om.. dus de linker aansluiten op de aansluiting van de rechter en andersom.
omruilen had ik dus al gedaan ;)

concl; transistor kapot?

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Is een beetje makkelijk om te zeggen transitor kapot....
(zijn er trouwens meestal minimaal 2 per kanaal)

Kan vrij veel zijn maar de eind"transitors" zouden het heel goed kunnen zijn. Kosten kunnen daar nogal van verschillen....zeg maar van een gulden of 5 p/s tot zo'n 100 p/s

Zoek de nummers eens op en kijk wat ze kosten..voor een paar gulden gewoon wisselen. Maar als het dure eindtrappen zijn zou ik toch eerst eens gaan meten hoe of wat.

Het kan ook nog zijn dat je helemaal geen eindtrappen hebt maar kant en klare eind ic's. Wordt vooral in de goedkopere versterkers veel gebruikt....groot voordeel, alles in een.
Groot nadeel....vrij makkelijk defect en meestal vrij prijzig..vanaf een 40,- ongeveer.

Als je eind ic hebt zijn die meestal zo'n 7cm bij 2cm met veel pootjes..:)) staat er dan een nummer op in de trend van TDA4140 of zo heb je een goede kans dat je hem zo bij de plaatselijke componenten boer kunt kopen...

Geef anders de nummers van de transitors/ic's eens hier

grtx RedVox
Pagina: 1