Toon posts:

Toolbar iconen in IE MAC Edition

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een skin voor Mozilla, en nu wil ik daar de iconen uit de toolbar van Internet Explorer 5 voor de Mac van gebruiken. De iconen die ik bedoel zie je op dit plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/joran.j.kok/skriensjots/skriensjot-macos.jpg

Ik ben met ResEdit aan de gang geweest om die iconen te vinden, maar ze zijn (voor mij teminste) onvindbaar. Screenshots gebruiken is niet echt een optie omdat dat een hels karwij wordt en ze dan niet 100% hetzelfde zullen zijn. Waar (in welke file) kan ik die iconen nou vinden? Is er iemand die dit weet? of iemand die ze al heeft? (mijn meelbox staat open :P) alvast bedankt!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
[off-topic]
Heej dude, je heb me skriensjot gejat :) en nu kan iedereen mijn FTP password zien |:(
[/off-topic]

Als je de skriensjot gebruikt kunnen ze wel 100% hetzelfde zijn, als je maar goed inzoomt en even de tijd neemt om ze eruit te "snijden".

Verwijderd

Topicstarter
Als je de skriensjot gebruikt kunnen ze wel 100% hetzelfde zijn, als je maar goed inzoomt en even de tijd neemt om ze eruit te "snijden".
Ja als 'k lekker ga in zoemen & knippen & plakken dan lukt het wel... maar:
- ik heb geen screenshots van alle iconen (op die van jou zijn er een paar disabled en ik wil ze natuurlijk allemaal enabled hebben)
- ik heb de mouse over versies nodig (heb ik ook geen screenshots van)
- ik heb de mouse down versies nodig (ook geen screenshots)

dus sja... wordt wel erg veel werk :o, als ik ze zowieso al als screenshots had. Als het makkelijker kan: waarom niet? ;)

PS: FTP password: heb je zelf in de hand =P dan moet je efkes dat plaatje aanpassen want hij is gewoon doorgelinkt naar jou eigen pic ;)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik zou ze proberen na te maken, op de originele iconen zit ongetwijfeld copyright, en ik denk niet dat je ze mag gebruiken als je 't aan MS vraagt.

Als je de originele iconen gebruikt, en je skin word een beetje mooi en je wilt 'm ergens online gooien (themes.org oid) dan kan dat niet omdat je dan troubles kan krijgen met MS.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op woensdag 31 oktober 2001 13:08 schreef Aaargh! het volgende:
Ik zou ze proberen na te maken, op de originele iconen zit ongetwijfeld copyright, en ik denk niet dat je ze mag gebruiken als je 't aan MS vraagt.

Als je de originele iconen gebruikt, en je skin word een beetje mooi en je wilt 'm ergens online gooien (themes.org oid) dan kan dat niet omdat je dan troubles kan krijgen met MS.
dat valt wel mee dunkt me

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

in de resources staat gewoon een PICT hoor... als je een screendump maakt heb je *exact* hetzelfde.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op woensdag 31 oktober 2001 13:13 schreef wicher het volgende:

[..]

dat valt wel mee dunkt me
Dunkt mij niet :)

Als je 't voor persoonlijk gebruik wilt houden dan is 't natuurlijk geen probleem, maar als je 't wilt verspreiden zou ik 't zeker niet doen.

Kijk eens hoe fel b.v. apple is op Aqua look-alike theme's , en dat zijn alleen nog maar look-alike's , je hebt 't hier over 't gebruiken van andermans graphics.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 14:35 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Dunkt mij niet :)

Als je 't voor persoonlijk gebruik wilt houden dan is 't natuurlijk geen probleem, maar als je 't wilt verspreiden zou ik 't zeker niet doen.

Kijk eens hoe fel b.v. apple is op Aqua look-alike theme's , en dat zijn alleen nog maar look-alike's , je hebt 't hier over 't gebruiken van andermans graphics.
Ik heb nog nooit gehoord dat Microsoft moeilijk deed over het feit dat hun look & feel wordt nagebootst in themes voor bijvoorbeeld Enlightenment of WindowBlinds (denk aan XP en Luna themes). Aangezien het Microsoft icons zijn zal het dus wel meevallen denk ik...

...maar er zit wel iets in wat je zegt: 't gebruiken van andermans graphics. Ook al doen ze niet moeilijk, het gaat ook om het idee zelf. Ik zal zelf wel eens aan de slag gaan dan :P

Verwijderd

Topicstarter
K heb ze gevonden! Ze waren niet als PICT file in de resource aanwezig maar in een ander exotisch formaat (MIMG). Met een convertor kun je ze van MIMG naar PICT formaat omzetten http://ieskins.da.ru/tools.html
Pagina: 1