Wat is dit voor kabel? (adh. codes op kabel)

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Iemand heeft een netwerkkabel (hoop ik) op mijn bureau gegooid. Ik hoop dat het een crossed linked UTP kabel is, dan kan ik heb thuis meteen aansluiten. Wie helpt me:

Kan je hieruit opmaken waar we mee te maken hebben?

8ft, 2.5 M RS Lucent-0 systimax A93/83H/00931074b+ 4/24 cmverified.

Het is een kabel met eeeh, 8 connecties.

ik geloof dat het een kabel is die vanuit een balloon naar een PC gaat.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Leg de stekkertjes eens naast elkaar en vergelijk de kleurtjes.

Geen beurs, geen tempo

• Dinictus208
  • Niet online
okay:

Van links naar rechts:
bruin, paars, donkergroen, lichtblauw, donkerblauw,lichtgroen, oranje, wit!

is hetzelfde bij beide stekkertjes.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

dan is t geen crosslink!

• Dinictus208
  • Niet online
DAMN,

Waarom niet dan?

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waarom niet dan?
Omdat de kleuren in dezelfde volgorde zitten en er dus geen kables gecrossed zijn...

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
die is cross

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Negotiator/pxs/nt_cross.gif

en dit is wat jij nu hebt straigt

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Negotiator/pxs/nt_straight.gif

als je graag cross hebt kun je een stekertje er af knippen en de volgorden van de draadjes veranderen en Nieuw stekkertje er op zetten met een speciale tang.

• Dinictus208
  • Niet online
Men bedankt!

Ik zie dat ik dit zelf had moeten/kunnen opzoek, xuse me.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als het acht verschillende kleurtjes zijn, en niet 4 x kleur + kleur/wit, dan is het niet erg waarschijnlijk (zeg maar gewoon niet het geval) dat dit UTP-kabel is.
Voor een Ethernet-netwerk is het nodig dat in de kabel van de 4 paren 1&2, 3&6, 4&5, 7&8 de 2 draadjes (dus kleur + kleur/wit) met elkaar verdraaid zijn tegen storingen van buiten (waaronder het naburige paar). UTP staat voor Unshielded TWISTED Pair.
Dus dit is echt niet bruikbaar wil je een betrouwbaar netwerkje erop nahouden.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Voor over kleine afstanden in een huis-situatie zou ik dit toch makkelijk aandurven..... t is niet het meest betrouwbare nee, maar t zal zeker wel gaan werken. Je komt er op kleine stukjes (meter of 3) echt niet mee in de problemen. T is wat anders als je er 70 of 80 meter mee gaat overbruggen

iRacing Profiel

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op woensdag 31 oktober 2001 16:48 schreef kroegtijger het volgende:
Je komt er op kleine stukjes (meter of 3) echt niet mee in de problemen.
Totdat je zusje haar haar gaat drogen met een fohn, je broertje zich electrisch gaat scheren of zijn brommer aantrapt, je moeder iets van (af)wasmachine, droger, keuken-machine aanzet enz. Dan is Leiden in last.
Je kunt zelfs met 3m al in problemen komen als een van de fans in je systeem (lekker dichtbij dus) een wat slecht borstel heeft.
Maar ja, hij kan het altijd proberen, en alsnog dumpen als het niet werkt. Veel kapot maken kun je er niet mee.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1