Ik wil in mijn linux slackware servertje 2 nics naar buiten laten gaan (dus 2x 10Mb, strakkies 2x100Mb
), beiden met een ander IP adres. Hoe ga ik dit voor mekaar krijgen, en wat heb ik nodig?
Verwijderd
Hmm.. wil je er ook nog iets speciaals mee gaan doen o.i.d.? Zoals het topic zegt.. balancing? Het verkeer delen over 2 NICs, trunken van de verbinding zeg maar..?
Anders heb je gewoon eth0 en eth1 en klaar is Adonias..
Anders heb je gewoon eth0 en eth1 en klaar is Adonias..
Verwijderd
Ik zou beginnen eens na te denken over wat ik nu eigenlijk wilde met loadbalancing en dan met een soort van plan te komen en dan te vragen of iemand zou kunnen helpen.
2 netwerkkabels is ook wel handig
2 netwerkkabels is ook wel handig
ok... hmm... goed idee, dat van die twee netwerkkaarten en -kabels
Ik heb: 2 netwerkaarten, 2 kabels, 2 netwerkaansluitingen (studentenflat) met bijbehorende IP's (beiden geloof ik aangesloten op een apparte hub, wel dezelfde gateway naar buiten toe (naar het internet zeg maar))...
Wat ik wil is simpel: Op mijn slackware backie draait een CS-server, een ftp en een webserver, ik zou graag bijvoorbeeld mijn ftp server over de ene nic laten gaan, en de cs-server en webpage over de ander. Aan de andere kant, is het ook mogelijk om linux zelf te laten kiezen wat het snelst gaat? Zodat de kaarten optimaal samen werken in het verkeer naar buiten en naar binnen?
Wat ik wil is simpel: Op mijn slackware backie draait een CS-server, een ftp en een webserver, ik zou graag bijvoorbeeld mijn ftp server over de ene nic laten gaan, en de cs-server en webpage over de ander. Aan de andere kant, is het ook mogelijk om linux zelf te laten kiezen wat het snelst gaat? Zodat de kaarten optimaal samen werken in het verkeer naar buiten en naar binnen?
Da's een andere manier van balancing 
Uhm, je kan toch de webserver en weet ik het allemaal configureren om een bepaalde nic te gebruiken?
Uhm, je kan toch de webserver en weet ik het allemaal configureren om een bepaalde nic te gebruiken?
Dan zou je alleen een default route moeten hebben .. Meestal de interface die als eerste komt en/of het laagste netwerknummer heeft. En de dingen die over iets anders moeten alleen op een ip-adres/interface laten luisteren!
Het mooiste zou zijn een load-balancer maar daar is nog geen concrete oplossing voor! Wel kan je eens kijken bij bonding ( vandaag een topic over geweest )
Het mooiste zou zijn een load-balancer maar daar is nog geen concrete oplossing voor! Wel kan je eens kijken bij bonding ( vandaag een topic over geweest )
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Pagina: 1