Toon posts:

Canon DM MV 430 (miniDV voor FL1979)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.canon.nl/globals/products/product_images/mv430.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.digital-shopping.fr/ID=fb72ace780d0dc9dddececdd3b0/canon/mv450i.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.digital-shopping.fr/ID=fb72ace780d0dc9dddececdd3b0/canon/mv450idos.gif
Deze wil k dus hebben. Bij foka en fotoklein zien staan voor 2289 piek. Op t net bij Budgetfoto voor 1979 piek. Wel een strak ding, lekker klein, aparte opslag voor foto's etc. Hier een paar specs:

Tape: Mini DV
Beeldsensor: 540.000 pixels, Œ" CCD
Zoombereik: 10x zoomobjectief en 200x digitaal
Beeldstabalisatie:
Diverse AE programma's
Multimediakaartsleuf
Compatibiliteit met SD-geheugenkaart
Afmetingen: 57 x 102 x 134mm

Iemand ervaringen mee?? Of wat denken julie er van??
Dank, Gijs

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, er is hier toch wel iemand die hier meer van weet???
bvd,
Gijs

Verwijderd

Hoi, ik wilde een mv400i kopen, maar ik heb het toch maar niet gedaan vanwege de 540.000 pixels. Dat vind ik een beetje weinig, voor hetzelfde geld had ik er een met 800.000 pixels. Kweet alleen niet of dat wat uitmaakt overigens. In beeldkwaliteit zal het niet uitmaken in elk geval omdat van de 800.000 pixels er maar ongeveer 420.000 gebruikt worden, maar misschien dat de stabilizer op die manier beter werkt.

De canon schijnt een hele goede lens te hebben en erg zuinig met de batterij om te springen.

Verwijderd

Canon heeft op de betere modellen (dus ik denk deze ook) een optische beeldstabilisator. Dat betekent dat er lenselementen via traagheidssensoren door piepkleine motortjes worden bestuurd om de trillingen te compenseren. Daarin heeft Canon een heleboel patenten en ervaring, want dezelfde technologie pasten ze als eerste ook toe op hun peperdure professionele fotolenzen en hun verrekijkers. Het resultaat is superieur aan de digitale stabilisatoren zoals Sony die gebruikt. Vergelijk maar met digitale vs. optische zoom. Die 540.000 pixels kun je dus allemaal gebruiken, er gaan er niet een heleboel verloren bij de beeldstabilisatie.

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 22:35 schreef gansje het volgende:
Canon heeft op de betere modellen (dus ik denk deze ook) een optische beeldstabilisator. Dat betekent dat er lenselementen via traagheidssensoren door piepkleine motortjes worden bestuurd om de trillingen te compenseren. Daarin heeft Canon een heleboel patenten en ervaring, want dezelfde technologie pasten ze als eerste ook toe op hun peperdure professionele fotolenzen en hun verrekijkers. Het resultaat is superieur aan de digitale stabilisatoren zoals Sony die gebruikt. Vergelijk maar met digitale vs. optische zoom. Die 540.000 pixels kun je dus allemaal gebruiken, er gaan er niet een heleboel verloren bij de beeldstabilisatie.
Bij mijn weten gebruikt deze videocamera een electronische beeldstabilisatie en geen optische, waarbij er effectief 340.000 pixels worden gebruikt.
Als er een optische beeldstabilisatie op zou zitten zou deze videocamera inderdaad 540.000 pixels bruikbaar hebben. Mijn JVC videocamera met 800.000 pixels gebruikt er 420.000 effectief, dus vandaar dat ik die heb genomen.

Ik zou er in elk geval zeker naar kijken wat de beeldstabilisatie is, maar ik weet bijna zeker dat die helaas elektronisch is.