Toon posts:

Radeon 8500 op een low-end systeem??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

heeft iemand het Radeon 8500 op een low-end systeem (+/- 600 Mhz) getest? Ik ben nl naar een upgrade op zoek en ik wilde tot er nog een paar SIS735 plankjes eruit zijn (heb veel gelezen over het ECS bord, ziet er goed maar iets te RMA-achtig uit voor mijn smaak). dus door m'n ongeduldigheid deze vraag.

alvast bedankt voor jullie opmerkingen!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:28

The Legend

*Plop*

Je verhaal is erg wazig, formuleer je vraag ff iets beter.

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Topicstarter
sorry about that. ik wilde even weten hoe een radeon 8500 presteert bij een low-end systeem. mijn huidige systeem is een celly 485 op een verassend stabiel jetway plankje (AS695), 128 MB ram en een V3 2000. ik ben wel van plan om dit set te upgraden (binnen 2/3 maanden) maar liever tot er meer sis735 plankjes eruit zijn. qua videokaart zou ik naar een radeon 8500 kijken. daarom ben ik benieuwd hoe het presteert op een low-end systeem in het geval dat ik het videokaart als eerst neemt. zou ook mischien handig zijn voor bepaalde mensen die hun systeem willen houden (die <600mhz zijn) en toch een radeon willen aanschaffen. rationeel gezien is het wel beter om de MB/CPU als eerst te upgraden maar dan toch, uit nieuwsgierigheid.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
gewoon kopen, je kan hem toch mee nemen naar je volgende pc en hij zal echt wel beter draaien dan elke gforce 2 op je cellie.

ik wil voor de gein vanavond (als ik thuis ben) me cpu wel eens op 500 mhz klokken en dan benchies draaien ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
er is een nieuwe shipment bij completer die vandaag zou binnenkomen. ik zal'm proberen te bestellen en later laten bench'en. ben benieuwd, klinkt wel als een nutteloos/overbodig topic, maar ja... =)

Verwijderd

Nou ik heb een 900 en hij draait gewoon kut!!!
Ik haal niet meer als 30 fps in wolfenstein test demo in 1600x1200x32 alles max...dat vind ik niet leuk!!!
Die 900 is waarschijnlijk de bottleneck, maar daar kom ik snel achter...
Zie deze topic met mijn resultaten:
[topic=305777/1/25]

Verwijderd

Zelfde vraag, maar dan met een 7500. M'n systeem bestaat uit een celeron 366 @ 550 MHz met 512 MB @ 100 MHz en nog wat pruttel. Op dit moment zit er nog een TNT2 in, maar dat gaat dus een radeon 7500 worden. Is het verschil uberhaupt merkbaar op zo'n systeempje ? Maakt me overigens niets uit, de kaart heeft DVI en daar gaat het me om, maar ik wil het stiekem toch wel weten :)

Verwijderd

Jongens, als je een Radeon 8500 hebt, dan moet je oppassen dat je niet onder beeldscherminstellingen/advanced options je beeldkwaliteit onder OpenGL en D3D op maximaal zet, maar alle optimized op speed!

ten tweede, zorg dat altijd smoothvision altijd UIT staat, zeker onder Direct3D tab.

De meeste lage scores zijn hieraan te wijten, laat staan dat je beeldfouten krijgt onder de nature-bench van 3Dmark2001. En dit met dat volgens 3Dmark je geen FSAA aan hebt staan!

Met 2x smoothvision gaat 3dMark2001 ca. 50% tragere waarden geven en met 4x zelfs 60%! tov geen FSAA. ;)
Pagina: 1